مکمل بنزین
اپلیکیشنبرگزیده‌ها

بررسی بازی اتومبيل‌رانی ویراژ

بازی‌های اتومبیل‌رانی همیشه طرفداران خاص خود را داشته‌اند و هیچ سبک پرهیجان دیگری را نمی‌توان یافت که به اندازه این نوع بازی‌ها شما را جلب خود کند. در زمینه اتومبیل با گیم‌پلی‌های مختلف هزاران بازی عرضه شده است که امروز به سراغ یک بازی ایرانی با کیفیت رفته‌ایم، که جوایز زیادی را دریافت کرده است. اگر به‌دنبال یک بازی ایرانی با کیفیت و پرهیجان هستید، بدون شک <ویراژ> نیاز شما را برطرف خواهد کرد. اگر چه ویراژ شباهت‌های زیادی با بازی Traffic Racer دارد اما تغییرات شرکت سازنده ایرانی، آن را بسیار جذاب‌تر کرده است. شركت NOA Games که در کارنامه خود بازي SpeedUp را دارد، ویراژ را به دنیای بازی‌های اندرویدی معرفی کرده است.

com.NoaGames

این بازی را به‌هیچ وجه نمی‌توان یک کپی از نسخه‌های خارجی دانست و ویژگی‌های آن کاملا منحصربه‌فرد است. شرکت سازنده این بازی حالت‌های مختلفی را برای به‌چالش کشیدن شما فراهم کرده است که تعداد آنها روز‌به‌روز با ارائه آپدیت جدید، بیشتر می‌شود. حالت کلاسیک که به چند بخش تقسیم می‌شود و یک سبک انفرادی بوده و در کنار آن حالت دزد پلیس وجود دارد که انصافا هیجان بسیار زیادی دارد و خلاقیت در سرتاسر آن به‌چشم می‌خورد و شما می‌توانید به‌عنوان یک پلیس و یا دزد با ماشین مخصوص خود با طرف مقابل بجنگید. اگر پلیس باشید باید خودروی دزد را نابود کنید و در طول مسیر ممکن است آنها با اسلحه خودرو پلیس شما را هدف قرار دهند. به‌طور کلی این بخش برای ما بسیار جذاب بود و نمونه مشابه‌ای که به این اندازه جذابیت داشته باشد را تا‌ به‌حال ندیده‌ایم. رقابت آنلاین و چند نفره نیز به شما اجازه می‌دهد تا با دوستان خود و یا با افراد آنلاین دیگر مسابقه دهید و از این بازی نهایت لذت را ببرید.

photo_2016-07-15_02-39-53

در طول مراحل بازی شما با روش‌های مختلف می‌توانید سکه جمع نموده، به گاراژ شخصی خود رفته و در آنجا خودرو پس از آپدیت خودرو تجهیزات مختلفی را بر روی آن نصب کنید. برای خرید خودرو نیز انتخاب‌های متنوعی در اختیار شما قرار داده می‌شود، از نیسان و فولکس گرفته تا خودروهای مدرن و جدیدتر. در بخش دزد و پلیس نیز می‌توانید خودرو خود را به نیترو، اسلحه و … مجهز کنید و با تجهیزات کامل به جنگ دشمن بروید. در پایان مراحل تک‌نفره که حالت رکورد گیری دارد شما می‌توانید جایگاه کلی خود را در کل بازی ببینید.

photo_2016-07-15_02-39-24

در بخش منوهای بازی گرافیک خوبی بکار گرفته شده است. همچنین در طراحی خودروها نیز خوب عمل شده، گرافیک ویراژ در فضاسازی نیز خوب است اما زمانی که شما وارد زمین بازی خود می شوید، گرافیک بازی کمی مایوس کننده خواهد بود و در بعضی موارد تکسچرهای ضعيفی استفاده شده که احتمالا در نسخه‌های بعدی برطرف شود. یک بازی با این سطح از کیفیت، نیازمند گرافیک بهتری بوده، مخصوصا زمانی که وارد مراحل انجام بازی می‌شوید.

photo_2016-07-15_02-47-31

در بخش تنظیمات شما می‌توانید نوع گاز دادن ماشین را تغییر داده و یکی از حالات دستی و اتومات را برای آن انتخاب کنید. همچنین کیفیت و نوع فرمان را نیز می‌توان تغییر داد. از لحاظ گیم‌پلی کنترل ماشين به‌خوبی نمونه‌های خارجی نیست و کمی مصنوعی خودرو در زمین بازی جا‌به‌جا می‌شود. در مراحل بازی برخورد خودرو با سایر ماشین‌ها سبب می‌شود که شما بازنده شوید و یا سرعت خودرو شما یک‌دفعه کم شود و این سبب خسته کننده شدن آن می‌شود. هر روز بازی یک جایزه به شما می‌دهد که می‌توانید در خودرو خود از آن استفاده کنید و تشویق به انجام بیشتر آن می‌شوید.

photo_2016-07-15_02-39-32

بخش صداگذاری ویراژ ضعیف‌ترین قسمت آن است و سازندگان برای این مشکل باید چاره‌ای بیاندیشند. در طول بازی، از خودرو شما هیچ صدایی به‌گوش نمی‌رسد که جذابیت بازی را کم می‌کند. برای مراحل بازی نیز باید موزیک مناسب‌تری انتخاب شود. بهترین جای این بازی بخش منوهای آن بوده که با دقت و کیفیت خوبی طراحی شده و از بخش‌های متنوع تشکیل شده است.

photo_2016-07-15_02-39-47

در پایان باید بگوییم که ویراژ یک بازی موفق ایرانی است که اگر مشکلات کوچک آن برطرف شود به‌راحتی به بهترین بازی در سبک خود تبدیل خواهد شد. تیم سازنده ویراز با بکارگیری علم و خلاقیت خود در این بازی، موفق شده‌اند دیپلم بهترین بازی ورزشی ایران در پنجمین جشنواره بازی را کسب کنند. بنابراین با یک بازی سطح بالا روبرو هستیم.

badge-g-fullsize-300x113

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا