مکمل بنزین
گوناگونخبر

رونمایی از وانت تیگارد L7 پلاس در نمایشگاه خودروی تهران

حدود یک سال پیش در اواخر آذر 1401، شرکت دیار خودرو خبر از عرضه پیکاپ چینی L7 پلاس داد اما چند ماه پیش مشخص شد که قرار است این پیکاپ توسط برند تیگارد به بازار عرضه شود. حال در نمایشگاه خودروی تهران، تیگارد موتور که حالا به بخشی از گروه ماموت تبدیل شده، رسماً پیکاپ L7 پلاس را رونمایی کرده است. این پیکاپ که قبلاً هم برنامه عرضه آن در کشورمان مطرح بود اما به نتیجه نرسید، در اصل محصول شرکت ZX Auto (همان سازنده وانت کاپرا) است و با نام ترالورد شناخته می‌شود.

L7 پلاس فعلاً در نسخه گیربکس دستی با سطح امکانات نسبتاً پایین رونمایی شده است اما سانیار موتور قصد عرضه نسخه اتوماتیک آن را هم با امکانات بیشتر و پیشرانه قوی‌تر از سال آینده دارد. نسخه دستی این پیکاپ از یک پیشرانه 2.4 لیتری تنفس طبیعی تحت لیسانس میتسوبیشی با 150 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند که به دلیل سادگی، برای استفاده‌های کاری مناسب خواهد بود. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس پنج سرعته دستی به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. این پیکاپ 5,341 میلی‌متر طول، 1,885 میلی‌متر عرض و 1,845 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن 3,230 میلی‌متر است. اتاق بار L7 پلاس هم 1,530 میلی‌متر طول و 1,620 میلی‌متر عرض دارد.

امکانات و تجهیزات تیگارد L7 پلاس گیربکس دستی عبارت‌اند از:

  • رینگ 17 اینچی آلومینیومی
  • فرمان هیدرولیک
  • کنترل پایداری
  • دو ایربگ
  • سیستم پایش باد تایرها
  • دی‌لایت
  • قفل مرکزی با ریموت
  • بلوتوث
  • سنسور پارک عقب
  • سیستم تهویه الکترونیکی
  • تنظیم برقی آینه‌های جانبی
  • و…

در نمایشگاه تهران، دو نمونه از L7 پلاس به نمایش درآمده که هردو مونتاژ سانیار موتور هستند اما یکی برای نمایشگاه به‌صورت آفرودی تیونینگ شده و دیگری ساده است. این پیکاپ از اسفند امسال با قیمتی در حدود یک میلیارد و 400 میلیون تومان توسط سانیار موتور و با برند تیگارد به بازار عرضه خواهد شد. عرضه نسخه اتوماتیک هم از اردیبهشت سال آینده به‌صورت فول آپشن با پیشرانه 2 لیتری توربو راهی بازار خواهد شد تا سطح بالاتری از بازار را پوشش دهد.

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. اگر قیمت بقیه پیکاپ های چینی گرون شده باشه و تغییر کرده باشه من قیمت ندارن ولی اگه تی هشت هنوز یک و نیم میلیارد قیمت داره از الان معلومه مه این پیکاپ قرار نیست موفق بشه وقتی کاپرا دو فیس لیفت با همین موتور و سطع اپشنی یک میلیارد قیمت داره و باز هم موفق نیست چرا سانیار موتور اومده این پیکاپ که اصلا پلتفرم و طراحی بروزی نداره با این سطح اپشنی کم و این موتور ضعیف عرضه مرده این موتور اگه خوب بود وینگل و کاپرا و اسنا که دقیقا همین موتور روشون بود موفق میشدند نه اینمه هیچکدوم تو چند سال گذشته خوب نفروخته باشند یا تغییر موتور داده باشند البته کاپرا زمانیم ه با این انجین تو بازار خوب میفروخت ملت با پول یه سواری معمولی میومدن پیکاپ کاپرا رو میخریدند و کاپرا هیچ رقیبی نداشت حتی اسنا هم زمانی مه با این انجین تقریبا خوب میفروخت باز بخاطر تحریم ها پیکاپ های وارداتی قیمتشون سر به غلک گذاشته بود و اسنا تنها پیکاپ مونتاژی تو ایران بود و کاپرا هم تیلی کوچیک تر بود اندازش از اسنا که باز با اومدن تی هشت و بعدش کلوت و حتی یواز اسنا یه صد تا دونه اتومات توربو تولید محدود زد بعدش هم یه صد تا دونه دنده دستی توربو تولید محدود زد الان هم که هیچی نمیزنه ولی اسنا تنفس طبیعی دیگه کسی ازش نخرید جون واقعا این انجین از صد و پنجاه اس صد اسب سر جرخ به راننده میده و واقعا راه نمیره چه برسه به شیب و افرود اون هم با این قیمت و اپشن کم گفتیم مکث دیار رو خریده دیگه نمیزاره دیار خودرو بیاد و ماشین هاش رو انقدر گرون و بدون تبلیغ و با تیراژ کم بفروشه در حد دراوردن پول سیگار ولی مثل اینمه دیار خودرو تغییر ناپذیره این تیگارد هم از دستشون فمر کنم در رفته انقدر خوش قینت و قسطی دارند میفروشند

  2. کلوت اتومات با موتور ۲۴۰۰ پرچمدار هنوز رودست ندارد

  3. آخه وانت برای بارکشی خلق شده امروز همین پیکان وانت ۱۰۰ میلیونی برای دست فروش شده آرزو ، چطور یک دست فروش یا باربر می‌تونه ۱ میلیارد بده وانت بخره ؟ اصلا گیرم با قرص و وام و بدهی اومد یک میلیارد پول جور کرد برای خرید وانت اون وقت چطور دلش میاد پشت ماشین یک میلیاردی تومانی سیب زمینی بار بزنه بیاد تو خیابون با بلندگو داد بزنه سه کیلو پنجاه تومن ؟

  4. تنها مزیت این پیکاپ کم استهلاک بودنش هست به دلیل تنفس طبیعی این ماشینم به مدت کوتاه تو بازار دوام میاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا