مکمل بنزین
گوناگونخبر

نیسان سیلفی و سه مدل اشکودا به سامانه خودروهای وارداتی اضافه شد

به‌تازگی چهار خودروی جدید به سامانه عرضه خودروهای وارداتی اضافه شده است. یکی از این خودروها، نیسان سیلفی است. جالب اینکه درحالی‌که نامی خودرو این سدان ژاپنی را چند ماه پیش رونمایی کرده و قصد عرضه آن را داشت، حالا سیلفی توسط شرکت آمیتیس در سامانه ثبت شده است. این شرکت هم قصد دارد همان نسخه هیبرید ژنراتوری سیلفی را به ایران بیاورد که از نامی خودرو دیده بودیم.

در این قوای محرکه، نیروی حرکتی خودرو توسط یک موتور الکتریکی با 136 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور تأمین می‌شود و یک پیشرانه 1.2 لیتری سه سیلندر بنزینی تنفس طبیعی هم فقط برای شارژ باطری‌ها تعبیه شده است. این پیشرانه هیچ ارتباطی با چرخ‌ها ندارد و این نیروی موتور برقی است که توسط یک گیربکس تک سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. انرژی موردنیاز این موتور توسط یک پکیج باطری 38 کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که از قابلیت شارژ سریع برخوردار است و ظرف 45 دقیقه از 20 تا 80 درصد شارژ می‌شود. به لطف این قوای محرکه منحصربه‌فرد، سیلفی مصرف سوخت بسیار پایینی دارد و در هر صد کیلومتر تنها 3.9 لیتر بنزین مصرف می‌کند. ازاین‌رو، برد کلی خودرو با شارژ کامل باطری و باک 41 لیتری پر سوخت، به بیش از 1000 کیلومتر می‌رسد.

سه خودروی دیگری که به سامانه اضافه شده‌اند، از محصولات اشکودا هستند که توسط شرکت پارس ساتر هوشمند به بازار عرضه می‌شوند. این خودروها شامل کراس‌اوور کوچک اشکودا کاروک، سدان کامپکت اشکودا اکتاویا و سدان میان سایز اشکودا ساپرب می‌شود. طبق اعلام پارس ساتر هوشمند، ساپرب قرار است در دو نسخه با پیشرانه‌های 1.4 لیتری 150 اسب بخاری و 2 لیتری 186 اسب بخاری در ایران عرضه شود. اکتاویا با یک پیشرانهٔ 1.4 لیتری 150 اسب بخاری به بازار عرضه می‌شود و برای کاروک هم همین پیشرانه در نظر گرفته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا