مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

10 نکته در مورد پورشه ماکان 2024 تمام برقی

یک دهه پیش بود که پورشه از خودرویی با نام پورشه ماکان رونمایی کرد. حالا پس از گذشت این همه سال، بنظر می‌رسد که نسخه جدید این خودرو یعنی پورشه ماکان تمام الکتریکی 2024 قرار است به بازارها عرضه شود. این مدل تمام الکتریکی دومین مدل پورشه در این خط تولید است و پس از پورشه تایکان قرار می‌گیرد. پس به وضوح می‌توان دید که صنعت خودروسازی دارد به سمت الکتریکی شدن پیش می‌رود.

این امر برای خودروسازان قدیمی هم صدق می‌کند و همگی برای رسیدن به نوآوری بیشتر در این راه تلاش می‌کنند. پورشه نیز مانند دیگر کمپانی‌ها در این راه حسابی درخشیده است. خودروهای پورشه همیشه محبوب کاربران بوده‌اند و از مدل‌های اسپرت گرفته تا شاسی‌بلند همگی با طراحی عالی و عملکرد خوبشان شناخته می‌شوند.

بر اساس ادعای پورشه، ماکان تمام الکتریکی می‌تواند زمینه‌ساز تولید یک شاسی بلند الکتریکی با عملکردی شبیه به خودروهای اسپرت باشد. در هر صورت، بیایید در ادامه نگاهی به مشخصات این خودرو بیاندازیم و بخش‌های مختلف آن را باهم بررسی کنیم.

1- ساخت و طراحی مشابه یک مدل اسپرت

پورشه برای ساخت ماکان جدید از مدل‌های اسپرت الهام گرفته و به راحتی می‌توان طبیعت یک خودروی اسپرت را در اینجا مشاهده کرد. تمامی این فاکتورها به همراه آیرودینامیک بهینه‌شده با ذات الکتریکی خودرو ترکیب شده‌اند تا با خودرویی استثنایی روبرو باشیم.

این شاسی بلند تمام الکتریکی جمع و جور حدود 188.4 اینچ طول، 84.7 اینچ عرض و ارتفاعی کمتر از 64 اینچ دارد. خوب است بدانید که در طی سال‌های 2020 تا 2021 حدود 45 درصد از فروش خودرو مربوط به شاسی‌بلندهای کامپکت بوده است.

این مطلب را نیز بخوانید: خودرویی که رکورد بیشترین مسافت طی شده را ثبت کرد؛ بیش از 5 میلیون کیلومتر!

پس اکنون زمان مناسبی برای پورشه ماکان جدید است تا حسابی در بازار سروصدا کند و به یکی از کارآمدترین شاسی‌بلندهای بازار تبدیل شود‌. پورشه ماکان به ضریب درگ 0.25 مجهز شده و سیستم پورشه اکتیو آیرودینامیک (PAA) نیز در آن به چشم می‌خورد. این سیستم شامل اسپویلر عقب تطبیقی، فلپ‌های خنک‌کننده فعال در ورودی‌ هوای جلو و پوشش‌ انعطاف‌پذیر در زیر بدنه هستند. دیفیوزر جدید روی عملکرد آیرودینامیکی تاثیرگذار است.

10 نکته در مورد پورشه ماکان 2024 تمام برقی2- ظرفیت بار بیشتر نسبت به نسخه قبلی

علاوه بر طراحی خوب، این خودرو به قابلیت‌های فراوانی مجهز شده که آن را کاربردی‌تر می‌کند. برای مثال، این خودروی تمام برقی نسبت به مدل نسل قبل از فضای کابین و بار بیشتری برخوردار است، یعنی اکنون می‌توانید از 18 فوت مکعب فضای اضافی در پشت صندلی عقب بهره ببرید، کابین نیز فضایی حدود 3 فوت مکعب دارد.

10 نکته در مورد پورشه ماکان 2024 تمام برقیامکان تا کردن صندلی‌های عقب نیز وجود دارد، یعنی شما می‌توانید با خواباندن صندلی‌ها 46.5 فوت مکعب فضا در اختیار داشته باشید. پورشه حتی به فکر افزایش فضای پای سرنشینان عقب نیز بوده است. همچنین حداکثر ظرفیت یدک‌کش این مدل به 4409 پوند می‌رسد.

3- کابینی جذاب مجهز به نور محیطی

با ورود به کابین، یک پنل مشکی یکپارچه به چشم می‌خورد. پنجره‌ها اندازه بزرگی دارند و دریچه هوا و کنترل‌های تهویه راحتی را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورند. در سرتاسر کابین، نور یکپارچه‌ای از نوع چراغ‌های LED قرار گرفته که به عنوان نور محیطی شناخته می‌شود و زیبایی را برای محیط درونی خودرو به ارمغان آورده است. مواد درون کابین باکیفیت هستند و در صندلی‌ها نیز از مواد درونی بازیافتی استفاده شده است.

10 نکته در مورد پورشه ماکان 2024 تمام برقی4- تکنولوژی‌های درون کابین

کمپانی خودروسازی پورشه در مدل ماکان 2024 از فناوری‌های زیادی استفاده کرده که از جمله آنها می‌توانیم به جدیدترین نسل نمایشگر مجهز به سه صفحه نمایش اشاره کنیم که در مدل‌های 12.6 اینچی، منحنی و صفحه نمایش مرکزی 10.9 اینچی ساخته شده‌اند. نمایشگر هدآپ با فناوری واقعیت افزوده، اندروید اتو، اپل کارپلی و غیره نیز جزو تکنولوژی‌های اصلی هستند.

10 نکته در مورد پورشه ماکان 2024 تمام برقی5- موتور دوگانه و قدرت بالا

بر اساس گزارش‌های جدید، پورشه قصد دارد از یک موتور دوگانه با قدرت بسیار بالا استفاده کند. این موتور قرار است در ماکان 4 قرار بگیرد. بنابراین، خودرو در کمتر از 5 ثانیه از 0 تا 60 مایل در ساعت را طی می‌کند. میزان قدرت خروجی آن نیز 402 اسب بخار و گشتاور آن 479 پوند فوت برآورد می‌شود. حداکثر سرعت این مدل 136 مایل در ساعت خواهد بود.

10 نکته در مورد پورشه ماکان 2024 تمام برقیالبته مدل دیگری نیز در خط تولید پورشه حاضر شده که می‌تواند تا 630 اسب بخار قدرت و 833 پوند فوت گشتاور تولید کند. این مدل که به پورشه ماکان توربو معروف شده، قادر است با حداکثر سرعت 161 مایل در ساعت در 3.1 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت برسد.

مشخصات پورشه ماکان 4 تمام الکتریکی

قدرت
402 اسب بخار
گشتاور
479 پوند فوت
شتاب 0-60 مایل بر ساعت
4.9 ثانیه
حداکثر سرعت
136 مایل بر ساعت
برد
247 مایل

6- برد تماشایی 381 مایل

باتری لیتیوم یونی پورشه ماکان وظیفه تامین انرژی خودرو را بر عهده دارد و یک صفحه فایبرگلاس به خوبی از باتری در زیر بدنه محافظت می‌کند. وزن خودرو حدود 1260 پوند بوده و مدل توربو دارای برد 381 مایلی است.

10 نکته در مورد پورشه ماکان 2024 تمام برقیاین اولین خودروی برقی پورشه با معماری Premium Platform Electric (PPE) است. بنابراین، امکان استفاده از خط محرکه عقب یا چهار چرخ متحرک تا 450 کیلووات فراهم می‌شود.

7- سرعت شارژ بالا

پورشه ماکان می‌تواند تنها در 21 دقیقه از 10 تا 80 درصد شارژ شود. شبکه سوپرشارژ در خودرو باعث شده تا سرعت شارژ بهتر شود. در این خودرو از ترمز احیاکننده استفاده می‌شود تا 240 کیلووات انرژی احیا شود.

10 نکته در مورد پورشه ماکان 2024 تمام برقی8- فرمان محور عقب و دمپر دو سوپاپ

یکی از جدیدترین امکانات پورشه ماکان سیستم فرمان محور عقب است. این ویژگی می‌تواند چرخ‌های عقب خودرو را در جهت مشابه یا مخالف چرخ‌های جلو حرکت دهد، در نتیجه تعادل خودرو بهبود می‌یابد و قدرت مانور بیشتر خواهد شد. قابلیت دمپر دو سوپاپ، سیستم تعلیق بادی با قابلیت تنظیم ارتفاع از جمله ویژگی‌های استاندارد در هر دو مدل محسوب می‌شوند.

10 نکته در مورد پورشه ماکان 2024 تمام برقیارتفاع در حالت معمولی 7.1 اینچ است ولی فرد می‌تواند با استفاده از قابلیت تنظیم ارتفاع آن را در حالت اسپرت به 5.9 اینچ برساند، در حالی که در آفرود تا 8.7 اینچ افزایش می‌یابد.

این مطلب را نیز بخوانید: نگاهی به 15 خودروی برقی برتر 2024

9- القای حس اسپرت به سرنشینان

پورشه ماکان با مشخصات خوبی ساخته شده و بسیاری از موارد حالت اسپرت در آن به کار رفته‌اند. حالت مدیریت کشش پورشه (ePTM) می‌تواند در عرض 10 میلی ثانیه به چرخش پاسخ دهد و نسبت به سیستم چهار چرخ متحرک پنج برابر سریع‌تر عمل کند. سرعت این ویژگی حتی از سرعت رسیدن محرک‌ها به مغز نیز سریع‌تر است.

موقعیت صندلی‌ها، مرکز ثقل پایین و دقت فرمان حس اسپرت را به راننده منتقل می‌کنند. ضریب درگ این خودرو چیزی حدود 0.25 است. قابلیت تمام چرخ متحرک روی عملکرد پورشه ماکان تاثیر بسزایی دارد.

10 نکته در مورد پورشه ماکان 2024 تمام برقی10- قیمت 78800 دلاری پورشه ماکان 4

مدت زیادی از اولین عرضه پورشه ماکان در کشورهای مختلف می‌گذرد. طبق اطلاعاتی که پورشه منتشر کرده، از سال 2014 تاکنون بیش از 800 هزار نمونه از این مدل در سراسر جهان به فروش رفته است. اگرچه تریم پایه آن یعنی ماکان 4 قیمتی برابر با 78800 دلار دارد، نسخه توربو با قیمت 105300 دلار فروخته می‌شود.

10 نکته در مورد پورشه ماکان 2024 تمام برقیپورشه اظهار داشته است که قصد دارد پورشه ماکان جدید را در نیمه دوم سال 2024 به بازار عرضه کند. در حالی که دیگر نسخه‌های پورشه ماکان که در سال‌های قبل به بازار عرضه شده بودند نیز همچنان در بازار حضور فعالی خواهند داشت و شرکت قصد ندارد که تولید آنها را متوقف کند.

پورشه ماکان الکتریکی جدید عملکردی شبیه به نسخه معمولی 2.0 لیتری توربوشارژ دارد و بدون شک می‌تواند تغییر بزرگی در بازار خودروهای برقی به وجود بیاورد. در نهایت نظر شما درباره محصول جدید پورشه چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا