مکمل بنزین
گوناگونخبر

سوپراسپرت جدید رضوانی با 1000 اسب بخار قدرت معرفی شد

یک دهه پیش، فریس رضوانی شرکتی را به نام خودش تأسیس کرد و سوپراسپرت بیست (Beast) را به جهانیان نشان داد. حال این شرکت در دهمین سالگرد تأسیس خود، نسل دوم بیست را معرفی کرده است. این خودرو اما برخلاف نسل قبلی، بر اساس شورلت کوروت C8 ساخته شده است اما به گفته رضوانی، از ویژگی‌هایی بهره می‌برد که هرگز در این بخش دیده نشده است.

سوپراسپرت رضوانی بیست

نسل جدید رضوانی بیست اساساً یک کوروت C8 با پوسته جدید است و از نسخه تقویت‌شده همان پیشرانه 6.2 لیتری V8 کوروت استفاده می‌کند. این موتور به لطف دو توربوشارژر و برخی تغییرات دیگر، حالا 1000 اسب بخار قدرت تولید می‌کند که دو برابر قدرت کوروت پایه است. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه و دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. به گفته رضوانی، نسل جدید بیست ظرف تنها 2.5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

سوپراسپرت رضوانی بیست

این خودرو به رینگ‌های 20 اینچی در جلو و 21 اینچی در عقب مجهز است که با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 R پوشیده شده‌اند. به گفته رضوانی، بدنه بیست از فیبر کربن خاصی ساخته شده است. این فیبر کربن با استفاده از رزین‌هایی با دمای بالا ساخته شده است که در آخرین نسل جت‌های جنگنده آمریکایی مثل F35 استفاده می‌شود. به لطف این بدنه جدید، وزن خودرو به تنها 1352 کیلوگرم رسیده است که امکان پیمودن 400 متر را در تنها 9.6 ثانیه فراهم می‌کند. کابین بیست کاملاً از کوروت گرفته شده اما با تودوزی اختصاصی، غربیلک فرمان یوغ و اصلاح کنسول میانی که ردیف دکمه‌ها را حذف کرده، کاملاً سفارشی‌سازی شده است.

سوپراسپرت رضوانی بیست

تا اینجای کار، همه ویژگی‌هایی که ذکر شدند را معمولاً در بسیاری از سوپراسپرت‌ها دیده‌ایم اما پکیج‌های سفارشی چیزی است که بیست را از تمام سوپراسپرت‌ها متمایز می‌کند. یکی از این موارد، پکیج 50 هزار دلاری ضدگلوله است که پانل‌های بدنه زرهی را به همراه دارد. پکیج دیگری که برای این خودرو قابل سفارش است، 007 نام دارد و با قیمت 45 هزار دلار ارائه می‌شود. این پکیج تجهیزاتی مثل چراغ‌های چشمک‌زن، آژیر، سیستم اینترکام، لاستیک‌های پنچررو، سیستم دید در شب حرارتی، ماسک‌های گاز، پخش‌کننده اسپری فلفل، سیستم پخش دود، دستگیره‌های در برق‌دار، چراغ‌های کورکننده و سیستم تشخیص مواد منفجره را به خودرو اضافه می‌کند.

سوپراسپرت رضوانی بیست

از نسل جدید رضوانی بیست تنها 20 دستگاه ساخته می‌شود که قیمت آن‌ها از 485 هزار لار یعنی حدود هفت برابر بیشتر از کوروت C8 آغاز می‌شود.

سوپراسپرت رضوانی بیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا