مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاتماشاخانهخبر

ملاقات با فونیکس تیگو 7 پرو e پلاس، شاسی بلند هیبرید جدید بازار + ویدئو

اواخر آبان ماه 1402، مدیران خودرو در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو از نسخه هیبریدی تیگو 7 پرو رونمایی کرد. این خودرو مثل برادر بزرگ‌ترش، در ایران با نام تیگو 7 پرو e پلاس عرضه خواهد شد. حال مدیران خودرو امکان آزمایش رانندگی با این شاسی‌بلند هیبریدی را برای رسانه‌های خودرویی فراهم کرده است.

تیگو 7 پرو e پلاس

تیگو 7 پرو پلاگین‌هیبرید از همان قوای محرکه تیگو 8 پرو e پلاس استفاده می‌کند که شامل یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو به همراه دو موتور الکتریکی می‌شود. مجموع خروجی این سیستم 326 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور است که توسط یک گیربکس سه سرعته DHT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. ازآنجایی‌که تیگو 7 اندازه کوچک‌تر و وزن کمتری نسبت به تیگو 8 دارد، با این قدرت قابل‌توجه از شتاب و کشش مناسبی برخوردار خواهد بود.

تیگو 7 پرو e پلاس

انرژی موردنیاز موتورهای الکتریکی این خودرو توسط یک پکیج باطری 19.27 کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که شارژ آن‌ها حدود چهار ساعت طول می‌کشد. مصرف سوخت این کراس‌اوور هیبریدی چینی حدود 6 لیتر در هر صد کیلومتر است و تا 80 کیلومتر را می‌تواند به‌صورت تمام الکتریکی طی کند.

تیگو 7 پرو e پلاس

تیگو 7 پلاگین‌هیبریدی در بیرون از طراحی نسخه جدید تیگو 7 پرو مکس استفاده می‌کند که به‌تازگی توسط مدیران خودرو معرفی شده و به چراغ‌ها و جلوپنجره جدید و متفاوتی نسبت به تیگو 7 پروی معمولی مجهز است. البته نسخه پلاگین‌هیبریدی از سپر جلوی متفاوتی با ورودی‌های هوای بزرگ در طرفین استفاده می‌کند که ظاهر آن را از تیگو 7 پرو مکس متمایز خواهد کرد.

تیگو 7 پرو e پلاس

همچنین برای این نسخه رینگ‌های متفاوتی هم در نظر گرفته شده که مشابه آن را در دیگر خودروهای هیبریدی دیده‌ایم در داخل خودرو، شاهد همان داشبورد جدید پرو مکس هستیم که با نمایشگرهای متصل به هم و دریچه‌های تهویه سراسری، شباهت زیادی به تیگو 8 پرو دارد. این خودرو همچنین از لحاظ آپشن و امکانات هم تقریباً در حد برادر بزرگ‌تر خود خواهد بود تا به یکی از مجهزترین شاسی‌بلندهای چینی بازار ایران تبدیل شود.

 

ویدئو تست درایو و بررسی تیگو 7 پرو پلاگین هیبرید

برای دیدن ویدئو روی عکس زیر کلیک کنید

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا