مکمل بنزین
گوناگونخبر

کیا K5، سونت و سلتوس به خریداران تحویل داده شدند

شرکت کوشا خودرو که نمایندگی عرضه محصولات کیا را در کشورمان در اختیار دارد و چندین مدل مختلف از خودروهای این شرکت کره‌ای را وارد کرده، مدل‌های K5، سونت و سلتوس را به خریداران تحویل داده است. نکته مهم اینکه تحویل این خودروها علاوه بر تهران، به عاملیت‌های مجاز در سراسر کشور هم ارسال شده است.

کوچک‌ترین مدل در بین این سه خودرو، کیا سونت است. این خودرو در درجه اول برای بازار هند توسعه پیدا کرده اما در بازارهای نوظهور دیگری مثل نپال، اندونزی، ویتنام، خاورمیانه و چندین کشور آمریکای لاتین هم عرضه می‌شود. سونت تنها حدود 4 متر طول دارد و در کشورمان با پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی عرضه می‌شود که 114 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور دارد و به گیربکس CVT متصل است.

خودروی بعدی سلتوس است که این هم کراس‌اوور جمع‌وجوری محسوب می‌شود اما کمی از سونت بزرگ‌تر است. این کراس‌اوور کره‌ای بسته به بازار در نسخه‌های مختلفی ارائه می‌شود که نمونه‌های وارداتی به ایران ساخت هند هستند. سلتوس با موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی در ایران عرضه می‌شود که 121 اسب بخار قدرت و 151 نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور هم از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد.

هیجان‌انگیزترین محصول وارداتی کوشا خودرو اما سدان K5 است که همان اپتیمای محبوب و خوش‌نام محسوب می‌شود که تغییر نام داده است. این سدان کره‌ای را با پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر توربو در کشورمان می‌بینیم که 180 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو تحویل می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا