مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

تارا توربو و رانا پلاس نیمه اتوماتیک (AMT) ایران خودرو سال آینده وارد بازار می‌شوند

به تازگی تصاویری از برخی برنامه‌های گروه صنعتی ایران خودرو برای سال آینده (1403) بدستمان رسیده که نشان می‌دهد این خودروساز داخلی قصد دارد تا 2 خودرو تارا و رانا پلاس را با تیپ جدید راهی بازار کشور کند.

براساس اطلاعات دریافتی، قرار است تا تارا اتوماتیک با پیشرانه EFP توربوشارژ و رانا پلاس با گیربکس AMT در سال 1403 تولید شود. این خودروها قرار بود که زودتر از اینها وارد بازار شوند؛ اما متاسفانه بدلایلی، ورودشان به تاخیر خورده و گویا بالاخره قرار است تا در سال آینده تولید شوند.

برنامه ایران خودرو برای تولید تارا اتوماتیک EFB توربو و رانا پلاس نیمه اتوماتیک - IKCO TARA TURBO - IKCO RUNNA PLUS AMT
برنامه ایران خودرو (1403)

تارا توربو

تارا قرار است تا در کنار پیشرانه TU5P به پیشرانه EFP توربوشارژ هم مجهز شود. این پیشرانه 1.65 لیتری با اتصال به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، توانایی تولید 161 اسب بخار، قدرت و 240 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

این موتور نسبت به EF7 توربو در بخش‌های میل لنگ، یاتاقان‌، شاتون، پیستون، میل بادامک، سرسیلندر، منیفولد هوای ورودی، منیفولد، توربوشارژ، سیستم خنک‌کاری و… تغییراتی داشته و مجهز به سیستم زمان‌بندی هوشمند باز و بسته شدن سوپاپ ها است.

رانا پلاس نیمه اتوماتیک (AMT)

ایران خودرو در بیست و سومین دوره نمایشگاه خودرو مشهد، رانا پلاس نیمه اتوماتیک یا AMT را معرفی کرد. این نسخه از رانا پلاس، فعلا به جز مجهز شدن به گیربکس 6 سرعته AMT و شیفترهای پشت فرمان، تفاوت دیگری از نظر امکانات رفاهی و ایمنی با رانا پلاس سقف شیشه ای ندارد.

رانا پلاس AMT مجهز به همان پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی TU5P است. این پیشرانه توانایی تولید 113 اسب بخار، قدرت و 144 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

کاتالوگ ایران خودرو رانا پلاس نیمه اتوماتیک - IKCO RUNNA PLUS AMT
کاتالوگ رانا پلاس نیمه اتوماتیک (AMT)

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. خبر خوب بالاخره تایید توقف تولید پژو پارس تا اخر امسال هستش و تبر عجیب اینکه چرا راناپلاس قراره گیربکس amt داشته باشه بجای گیربکس اتوماتیک لاندای یا dae که الان داره استفاده میشه و عجیب تر اینکه حالا که قطعه دنده پشت فرمون رو از نظر سیم کشی و ای سی یو و ساخت قطعه به سرانجام رسوندند چرا نمیان و به دنا و تارا و دویست وهفت اتوماتیم دنده پشت فرمون رو اضافه نمیکنند اون هم در شرایطی که مجموعه های تیونینگ و برنامه نویسی خودرو تو ایران به دویست و هفت و دویست و شش چه با سیم کشی فرانسوی چه با سیم کشی ایرانی دارند دنده پشت فرمون و فرمون مدل های جدید پژو رو میخورونند و کار هم میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا