مکمل بنزین
گوناگونخبر

رنو 5 جدید برقی با 150 اسب بخار قدرت معرفی شد

نسخه تولیدی رنو 5 در قالب هاچبکی الکتریکی در نمایشگاه ژنو رونمایی شده است. این خودرو در طراحی تا حد زیادی به نسخه کانسپت که در سال 2021 معرفی شد وفادار مانده است و یکی از ارزان‌ترین خودروهای الکتریکی اروپا خواهد بود. رنو 5 الکتریکی اولین خودروی تولیدی است که روی پلت‌فرم جدید AmpR Small ساخته شده است. این اساساً نسخه‌ای بروز شده از پلت‌فرم پرکاربرد CMF-B است که هم‌اکنون در مدل‌های کلیو و کپچر استفاده می‌شود.

رنو 5 برقی

طراحی بیرونی رنو 5 که به‌صورت رترو یا با نگاه به گذشته شکل گرفته، تقریباً مشابه نسخه کانسپت خود است اما با کمی دقت می‌توان متوجه برخی تغییرات شد که شامل چراغ‌های تعدیل‌شده در جلو و عقب، ستون‌های پهن‌تر و آینه‌ها و دستگیرهای در معمولی می‌شود. گرافیک LED داخل چراغ‌های دودی جلو شبیه مردمک چشم انسان طراحی شده که به یک تبلیغ قدیمی از رنو 5 قدیمی اشاره دارد درحالی‌که چراغ‌های عمودی عقب واضح‌ترین الهام از نسل اول این خودرو را نشان می‌دهد.

رنو 5 برقی

یکی از ویژگی‌های طراحی جالب این هاچ‌بک جدید فرانسوی نشانگر شارژ بیرونی است که روی کاپوت تعبیه شده است. این پانل گرافیکی که به دریچهٔ روی کاپوت نسل اول رنو 5 اشاره دارد، میزان شارژ خودرو را هنگام اتصال به برق نشان می‌دهد و زمانی که باطری پر شود عدد 5 را به نمایش درمی‌آورد. ویژگی دیگری که در این خودرو جلب‌توجه می‌کند، گلگیرهای برجسته‌ای است که از رنو 5 توربو الهام گرفته‌اند.

رنو 5 برقی

در داخل رنو 5 الکتریکی طراحان بازهم به گذشته نگاه کرده‌اند و ویژگی‌هایی که یادآور نسل اول است را با عناصر مدرن ترکیب کرده‌اند. در میانه داشبورد یک نمایشگر بزرگ 10.1 اینچی قرار گرفته است و زیر آن دریچه‌های تهویه مشابه رنو 5 قدیمی خودنمایی می‌کند. این هاچبک الکتریکی همچنین از سیستم کمک‌راننده سطح دو بهره می‌برد و صندوق بار آن 326 لیتر ظرفیت دارد.

رنو 5 برقی

پیشرانه رنو 5 جدید

رنو 5 جدید با یک موتور الکتریکی ارائه می‌شود که در جلو نصب شده و با سه خروجی مختلف شامل 95 اسب بخار، 120 اسب بخار و 150 اسب بخار قابل انتخاب است. علاوه بر این، امکان انتخاب از بین دو پکیج باطری 40 یا 52 کیلووات ساعتی هم وجود دارد که دومی امکان پیمودن تا 400 کیلومتر را فراهم می‌کند. این باطری‌ها از قابلیت شارژ سریع تا 80 کیلووات برای باطری کوچک‌تر و تا 100 کیلووات برای باطری بزرگ‌تر برخوردار هستند که از 15 تا 80 درصد باطری‌ها را ظرف نیم ساعت شارژ می‌کند.

رنو 5 برقی

قیمت رنو 5 الکتریکی جدید در اروپا از حدود 25 هزار یورو آغاز می‌شود که آن را در برابر رقبایی مثل مینی کوپر، فیات 500e و پژو e-280 قرار می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا