مکمل بنزین
برترین‌ها

نگاهی به تاریخچه پیکاپ‌های محبوب تویوتا

کمپانی خودروسازی تویوتا یکی از مشهورترین شرکت‌های تمام تاریخ است که در طی این سال‌ها سعی کرده محصولاتی منحصر به فرد و کاربردی را برای خریداران عرضه کند. این شرکت در ساخت هر نوع وسیله نقلیه‌ای شهرت فراوانی دارد که یکی از آنها پیکاپ تراک‌ها نام دارند. نکته جالب این است که این کمپانی در صنعت پیکاپ‌های آمریکایی تغییر ایجاد کرد.

چرا که آمریکایی‌ها تا دهه ۱۹۹۰ از پیکاپ تراک‌ها تنها در زمینه کاری استفاده می‌کردند بنابراین این گونه از محصولات کاربرد دیگری نداشتند. با این حال تویوتا توانست با عرضه محصولات جذابی در این رده مانند تویوتا تاکوما بینش افراد را نسبت به این محصولات تغییر دهد. در آن زمان بود که علاقمندان به طبیعت، آفرود و ماجراجویی به سراغ انتخاب پیکاپ‌ها رفتند. بنابراین بیایید اکنون نگاهی به تاریخچه پیکاپ تراک‌های تویوتا بیندازیم.

همه چیز از سال ۱۹۶۴ شروع شد

اولین بار در سال ۱۹۶۴ بود که تویوتا از اولین پیکاپ‌ خود در آمریکا رونمایی کرد و آن چیزی نبود جز پیکاپ Stout تویوتا. پس از آن، تویوتا هایلوکس به بازار آمد تا توجه مردم در دهه 1970 را به خود جلب کند. این محصول ساده و مینیمال طراحی شده بود و به تجهیزات مدرن مجهز نشده بود.

این مطلب را نیز بخوانید: 10 نکته جالب از تویوتا FJ کروزر

البته تویوتا کمی بعد از نسخه کوچکتر آن رونمایی کرد. این نسخه قیمت کمتری داشت و توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرد.

عملکرد بهتر تویوتا هایلوکس نسبت به رقبا

تویوتا هایلوکس نسبت به دیگر رقبای موجود در بازار عملکرد بسیار بهتری را به نمایش گذاشت و با موتور، طراحی، قدرت و سرعت انقلابی در صنعت پیکاپ‌ها به پا کرد.

پیکاپ 4Runner مسیر پیکاپ‌ها را تغییر داد

در دهه ۸۰، تویوتا تصمیم گرفت تا در پیکاپ‌های موجود در بازار تغییراتی ایجاد کند. بنابراین با رونمایی از 4Runner بزرگ‌ترین تغییر را در صنعت پیکاپ‌ها به وجود آورد. این محصول که در سال ۱۹۸۴ به بازار آمد در اصل به عنوان Toyota Trekker شناخته می‌شد و به آغاز سبک زندگی کامیونی کمک کرد. این پیکاپ موفقیت زیادی را برای تویوتا به ارمغان آورد. سپس، کوین هانتر به بازی وارد شد تا باری دیگر تغییری در دنیای پیکاپ‌ها ایجاد کند.

او روی طراحی کانسپت تویوتا تاکوما تغییراتی ایجاد کرد و اولین بار در سال ۱۹۹۵ آن را نشان علاقمندان داد. البته این پیکاپ اندازه بزرگ‌تری داشت، به قابلیت‌های گسترده‌تری مجهز شده بود و می‌توانست با طراحی تهاجمی خود توجه بسیاری را به خود جلب کند.

وجود طیف وسیعی از موتور در تاکوما

تویوتا علاوه بر اینکه پس از معرفی تویوتا تاکوما انقلابی در این صنعت ایجاد کرد، اعلام کرد که قصد دارد از طیف وسیعی از موتورهای تویوتا تاکوما رونمایی کند. بنابراین موتور 3.4 لیتری 6 سیلندر، 4 سیلندر و غیره در آن حضور داشتند. این پیکاپ زیبا طراحی شده بود و با عملکرد عالی خود بسیاری از علاقه‌مندان را شگفت زده کرد.

پس از آن، تویوتا ترکیب پیکاپ‌های خود را با تریم‌هایی مانند TRD و Prerunner کامل کرد که در اصل نسخه دیفرانسیل عقب این پیکاپ به شمار می‌رفت.

تویوتا نتیجه تلاش خود را دید

بالاخره تلاش‌های تویوتا نتیجه داد و این کمپانی موفق شد در سال ۲۰۰۴ با فروش بسیاری از خودروهای خود به موفقیت بالایی برسد. به بیان دیگر تویوتا تاکوما با فروش بالایی که داشت، پس از فورد رنجر قرار گرفت و با رونمایی از نسخه جدید آن در سال ۲۰۰۵، آمار فروش تویوتا تاکوما نسبت به فورد رنجر به ۴۸ هزار دستگاه در همان سال رسید.

بهبود مستمر تویوتا تاکوما در طی سال‌ها

همانطوری که پیش‌بینی می‌شد تویوتا تاکوما در طی سال‌ها با تغییرات و بهبودهای فراوانی روبرو شد بنابراین با یک پیکاپ تراک بسیار توانمند روبرو بودیم. علاوه بر آن ویژگی‌های ایمنی این محصول نیز ارتقا پیدا کرد تا با یکی از ایمن‌ترین پیکاپ تراک‌های موجود در سایز کوچک طرف باشیم.

البته تویوتا تا سال ۲۰۱۶ از مدل نسل سوم این خودرو رونمایی و اعلام کرد که قصد دارد از تریم TRD Pro (2017) و ویژگی‌های الکترونیکی آفرود رونمایی کند‌. این تریم نسبت به دیگر مدل‌های موجود در این رده ظاهر تهاجمی‌تری داشت و عملکردهای بسیاری را برای افراد به ارمغان می‌آورد. در نهایت به عنوان یکی از پرفروش‌ترین پیکاپ‌های موجود در سایز متوسط شناخته شد.

طیف TRD پیکاپ تویوتا نسل چهارم

تویوتا تاکوما بیشتر از تریم‌های آفرود برخوردار است. نسل چهارم تویوتا تاکوما اخیرا با انواع ویژگی‌ها عرضه شد و با بروزرسانی‌های زیادی توجه افراد را به خود جلب کرد. این مدل به انواع تریم‌های آفرود مجهز شده که برای زندگی به سبک کامیونی و ماجراجویی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

این محصول اخیرا به بازار عرضه شده و هنوز تست‌های مختلف روی آن انجام نشده است. سوالی که پیش می‌آید این است که آیا تویوتا در آینده نیز از مدل جدیدتر این پیکاپ رونمایی می‌کند و این زنجیره را حفظ خواهد کرد؟ زمان این موضوع را مشخص خواهد کرد.

ایجاد تغییرات جدیدتر به واسطه قوانین سختگیرانه

تویوتا در طی این سال‌ها سعی کرده که مدل‌های قدیمی خود را فراموش نکند، ولی ممکن است تغییر و توسعه مدل‌های جدیدتر در سال‌های آینده با تغییراتی روبرو شود. یکی از دلایل این امر مقررات سختگیرانه انتشار گازهای گلخانه‌ای است که شرکت‌ها را مجبور می‌کند تا از پیشرانه‌های کوچکتر استفاده کرده و در کنار آنها از یک سیستم هیبریدی کمک بگیرند.

یکی از این مدل‌ها تویوتا تاکوما نسل چهارم است که با یک موتور چهار سیلندر ۲.۴ لیتری توربو به همراه پیشرانه هیبریدی به بازار آمده است.

مشخصات فنی تویوتا تاکوما هیبریدی 2024

پیشرانه
i-Force MAX هیبریدی به همراه موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری توربوشارژ به علاوه یک موتور الکتریکی
انتقال
۸ سرعته اتوماتیک
قدرت
۳۲۶ اسب بخار
گشتاور
۴۶۵ پوند فوت
ظرفیت بکسل
۶۵۰۰ پوند
ظرفیت بار
۱۷۰۹ پوند

کمپانی تویوتا نسبت به دیگر رقبا در تولید خودروهای تمام الکتریکی کندتر عمل کرده است. بنابراین تعجبی ندارد که ببینیم سیستم قرار گرفته در این خودرو نیز از دوام زیادی برخوردار نیست. برای مثال همانطوری که در جدول بالا می‌بینید، پیشرانه این خودرو با یک سیستم هیبریدی همراه می‌شود که نسبت به مدل قبلی دوام پایین‌تری خواهد داشت. البته شاید تویوتا برای این کار خود دلیل خاصی داشته باشد!

چرا که طبق بررسی‌های جدید، گفته می‌شود خودروهای برقی 79 درصد بیشتر از خودروهای ICE با مشکل مواجه می‌شوند از سوی دیگر این امر برای خودروهای پلاگین هیبریدی برابر با ۱۴۶ درصد بیشتر از سایر خودروها است. بر اساس دیگر مطالعات گفته می‌شود که خودروهای هیبریدی مانند تویوتا تاکوما هیبریدی ۲۰۲۴ نسبت به دیگر خودروهای ICE ۲۶ درصد کمتر با مشکل مواجه می‌شوند.

بنابراین تویوتا نسبت به نگرانی افراد درباره پیکاپ‌های برقی و هیبریدی به خریداران اطمینان داد که پیکاپ‌های تویوتا با موتورهای هیبریدی جدید عملکرد خوبی خواهند داشت.

احتمال عدم تولید پیکاپ BEV تویوتا

اگرچه تویوتا در نمایشگاه mobility ژاپن ۲۰۲۳ از کانسپت الکتریکی جدید پیکاپ BEV خود رونمایی کرده بود، ولی حالا به نظر می‌رسد که احتمالا این خودرو به مرحله تولید نخواهد رسید.

احتمال استفاده از سیستم هیدروژنی در تراک‌های آینده تویوتا

تویوتا همیشه به تولید محصولات کاربردی معروف بوده است. بنابراین تعجبی ندارد که در سال‌های آینده با تراک‌های هیدروژنی در کنار دیگر خودروهای برقی تویوتا روبرو شویم. سال ۲۰۲۳ بود که تویوتا از اولین نمونه هایلوکس با موتور هیدروژنی رونمایی کرد. گفته می‌شود که در آن زمان ۱۰ نمونه از آن ساخته شد و سپس به دست آزمایشگران مختلف برای انواع تست‌های ایمنی و عملکرد سپرده شد.

تراک‌های هیدروژنی نسبت به تراک‌های BEV مزیت‌های فراوان‌تری دارند. برای مثال خودروهای برقی در هنگام افزایش بار تنها قادرند تا برد مشخصی حرکت کنند ولی این مشکل برای خودروهای هیدروژنی وجود ندارد. دلیل دوم عدم تاثیر هوای سرد بر عملکرد خودروهای FCEV است.

این مطلب را نیز بخوانید: تویوتا تاکوما هیولایی بزرگتر از لندکروز و هایلوکس با 2.5 میلیون کیلومتر کارکرد!

دلیل اصلی محبوبیت تراک‌های تویوتا

یکی از دلایل اصلی برای محبوبیت تراک‌های تویوتا آغاز سبک زندگی کامیونی با تویوتا تاکوما است. علاوه بر آن، کیفیت ساخت این خودروها به شدت خوب است و موتور این محصولات معمولا نسبت به دیگر رقبا عملکرد بهتری در این زمینه داشته است.

بنابراین تعجبی ندارد که ببینیم علاقمندان زیادی برای خریداری این محصول در رده تراک متوسط اشتیاق فراوانی دارند. در طی این سال‌ها تراک‌های مختلفی توسط تویوتا وارد بازار شده که بیشتر برای جلب اعتماد افراد و برطرف کردن نیاز مشتریان ساخته و توسط یافته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا