مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید بایک BJ30 معرفی شد، برادر کوچک‌تر BJ40 دیار خودرو

شرکت چینی بایک که دیار خودرو مدت‌ها است به دنبال مونتاژ شاسی‌بلند آفرودی BJ40 آن است، شاسی‌بلندهای دیگری هم در سبد محصولات خود دارد که کوچک‌ترین آن‌ها BJ30 است. حال بایک نسل دوم این خودرو را معرفی کرده است. BJ40 که یک شاسی‌بلند آفرود سبک محسوب می‌شود، زبان طراحی آشنای خانوادهٔ شاسی‌بلندهای بایک را حفظ کرده است. به‌عنوان‌مثال، در جلوی خودرو همان طرح پنج‌قسمتی دیده می‌شود اما فرم جلوپنجره کاملاً متفاوت است.

نسل جدید این شاسی‌بلند چینی 4,730 میلی‌متر طول، 1,910 میلی‌متر عرض و 1,757 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن 2,820 میلی‌متر است؛ بنابراین، BJ30 جدید در قیاس با نسل قبلی بزرگ‌تر شده و فاصله محوری آن حتی از برخی شاسی‌بلندهای میان سایز هم بیشتر است. در پروفیل جانبی این خودرو شاهد فرم جعبه‌ای ساده‌ای هستیم اما روکش‌های پلاستیکی دهانه گلگیرها و پایین درها حال و هوایی آفرودی ایجاد کرده است. همچنین مثل BJ40 جدید، شاهد طراحی جالبی در قسمت ستون D هستیم.

هرچند BJ30 یک شاسی‌بلند آفرودی حرفه‌ای نیست اما زوایای آفرودی قابل‌قبولی شامل زاویه حمله 25 درجه، زاویه فرار 30 درجه و زاویه شکست 21 درجه را ارائه می‌کند. حداکثر فاصله خودرو از زمین هم به 215 میلی‌متر می‌رسد. در عقب شاسی‌بلند جدید بایک طراحان چراغ‌های عمودی زیبایی را در نظر گرفته‌اند و در پایین هم صفحه محافظ نقره‌ای‌رنگ دیده می‌شود اما فرم کلی درِ صندوق خیلی ساده به نظر می‌رسد.

BJ30 جدید در داخل با تجهیز به صفحه آمپر دیجیتالی 10.25 اینچی و نمایشگر 14.6 اینچی اطلاعاتی-سرگرمی، پیشرفت بزرگی نسبت به نسل قبلی داشته است. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب در اینجا دریچه‌های تهویه مرکزی زیر نمایشگر است که با طرحی تزئینی تا سمت راست داشبورد کشیده شده است.

نسل جدید BJ30 با یک قوای محرکه هیبریدی عرضه می‌شود که از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو با 155 اسب بخار قدرت و 235 نیوتن متر گشتاور تشکیل شده است. مجموع خروجی این سیستم 275 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور است و خودرو را ظرف 7.5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. برد کلی خودرو با هر بار سوخت‌گیری هم به هزار کیلومتر می‌رسد. BJ40 به سامانه چهارچرخ محرک الکتریکی مجهز است که پاسخگویی فوری 0.1 ثانیه‌ای دارد. طبق گزارش‌ها، قیمت این شاسی‌بلند چینی از حدود 120 هزار یوآن معادل 16,600 دلار آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا