مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسخه جدید هونگچی H9 معرفی شد، سدان مجلل چینی

هونگچی یک برند سطح بالای چینی است که تحت مالکیت گروه دولتی فاو قرار دارد. این برند که میراثی غنی دارد، ابتدا برای مقامات عالی‌رتبه حزب کمونیست چین ایجاد شد. هونگچی اما طی یک دههٔ اخیر محصولات خود را برای جلب خریداران جدیدی گسترش داده است. سبد محصولات این برند در حال حاضر از سه سری شامل سری H، سری Q و سری L تشکیل شده است. یکی از مدل‌های سری H هونگچی یعنی سدان H5 توسط گروه بهمن به‌صورت وارداتی در کشورمان عرضه شده و با قیمت عجیب بیش از 5 میلیارد در بازار، گران‌ترین خودروی چینی بازار ایران لقب گرفته است.

حال هونگچی سدان پرچم‌دار سری H خود یعنی H9 را برای سال 2024 به‌روزرسانی کرده است. این خودرو یک سدان فول سایز مجلل است که در سال 2020 معرفی شد و به دلیل طراحی و ویژگی‌های چشمگیرش به‌طور گستردی مورد تحسین قرار گرفت. H9 اولین خودرویی بود که زبان طراحی جدید هونگچی را معرفی کرد و سراسر چین به‌عنوان نماد تجمل شناخته می‌شود.

در به‌روزرسانی مدل 2024 نیز H9 اصلاحاتی جزئی را در بیرون تجربه کرده است. چراغ‌های جلو با دی‌لایت‌های LED به شکل پیکان بروز شده‌اند و در جلوپنجره هم تزئینات کرومی نقطه‌ای کار شده است. علاوه بر این، قسمت پایینی سپر دستخوش تغییراتی جزئی شده و برای رینگ‌ها هم طراحی جدید پنج پره ارائه شده است. تغییرات عقب خودرو هم جزئی هستند و شامل تعبیه چراغ‌های LED در نوار بین چراغ‌های عقب و بازطراحی سپر عقب با دیفیوزر همرنگ بدنه و سر اگزوزهای دوتایی تزئینی می‌شود. این سدان لوکس چینی 5,137 میلی‌متر طول، 1,904 میلی‌متر عرض و 1,498 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن 3,060 میلی‌متر است.

هونگچی H9 با پیشرانه‌های مختلفی شامل 2 لیتری چهار سیلندر توربو، 2.5 لیتری V6 توربو و 3 لیتری V6 سوپرشارژ به بازار عرضه می‌شود. قدرت این موتورها برای سال 2024 افزایش پیدا کرده و حالا پیشرانهٔ V6 سوپرشارژ 337 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. قیمت H9 جدید هنوز اعلام نشده اما نسخه قبلی با قیمتی از 309,800 یوآن معادل 42,800 دلار تا 860 هزار یوآن معادل 119 هزار دلار به بازار عرضه می‌شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا