مکمل بنزین
گوناگونخبر

چری تیگو 9 هیبریدی در نمایشگاه پکن رونمایی شد

چری در نمایشگاه خودروی پکن 2024 رسماً نسخه پلاگین‌هیبریدی شاسی‌بلند پرچم‌دار تیگو 9 خود را رونمایی کرده است. این خودرو با اندازه بزرگ، عملکرد قدرتمند و کابین لوکس قصد دارد استانداردهای تجمل را برای چری از نو تعریف کند و روند صعودی این برند چینی را ادامه دهد. این نسخه در بیرون با جلوپنجره مسدود الماسی از تیگو 9 بنزینی معمولی متمایز می‌شود. رینگ‌های بزرگ و چراغ‌های عقب سراسری هم از دیگر ویژگی‌های بیرونی تیگو 9 پلاگین‌هیبریدی هستند.

کابین این شاسی‌بلند چینی با مقادیر زیادی چرم و چوب پوشیده شده که در کنار نمایشگر مرکزی بزرگ حسی توأمان از تکنولوژی و تجمل را ایجاد می‌کند. مهم‌ترین ویژگی این خودرو اما بهره‌مندی از نسل جدید قوای محرکه هیبریدی چری است که از قدرت بالا، مصرف سوخت پایین و شارژ سریع برخوردار است. مصرف سوخت این خودرو تنها 5.2 لیتر در هر صد کیلومتر است و برد کلی آن به بیش از 1400 کیلومتر می‌رسد. باطری‌های خودرو را هم می‌توان از 30 تا 80 درصد ظرف 20 دقیقه شارژ کرد. همچنین چری برای اولین بار قابلیت تخلیه حداکثر 6.6 کیلوواتی برقی را هم ارائه کرده است که می‌تواند انرژی موردنیاز وسایل برقی مختلف را تأمین کند.

تیگو 9 هیبریدی

تیگو 9 از تکنولوژی رانندگی خودکار سطح 2.5 بهره می‌برد که شامل 19 سیستم کمک‌راننده مختلف مثل هشدار باز کردن درها، دستیار پارک خودکار و دستیار حفظ حرکت میان خطوط می‌شود. علاوه بر این، بیش از 85 درصد شاسی‌بلند پرچم‌دار چری از فولاد با مقاومت بالا ساخته شده که امکان دریافت پنج ستاره ایمنی از سازمان‌هایی مثل ANCAP، یورو انکپ و C-NCAP را فراهم می‌کند.

تیگو 9 هیبریدی

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم تیگو 9 استفاده از پلت‌فرم کاملاً جدید T2X است درحالی‌که محصولات قبلی چری مثل تیگو 7 و تیگو 8 روی پلت‌فرم T1X ساخته شده‌اند. در این پلت‌فرم، هوش مصنوعی و اتصال به اینترنت در اولویت بوده است. چری این پلت‌فرم را با ادغام تکنولوژی‌های پیشرفته توسعه داده است. در پلت‌فرم T2X همچنین تکنولوژی‌های ایمنی فعال و غیرفعال ترکیب شده است. بهره‌مندی از سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب، سیستم تعلیق مغناطیسی و شاسی پیشرفته‌ای که لرزش‌ها را تا 30 درصد کاهش می‌دهد و باعث افزایش راحتی رانندگی می‌شود هم از دیگر ویژگی‌های این پلت‌فرم هستند.

تیگو 9 هیبریدی

در بخش قوای محرکه نیز پیشرانه بنزینی تیگو 9 از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای مثل تزریق مستقیم سوخت و EGR بهره می‌برد و به‌تنهایی 155 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. علاوه بر این، باطری‌های سیستم هیبریدی خودرو هم تنها در 18 دقیقه تا 80 درصد شارژ می‌شوند و با طیف دمایی گسترده‌ای از منفی 35 درجه تا 60 درجه بالای صفر سازگاری دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا