مکمل بنزین
گوناگونخبر

معرفی کانسپت Ocean-M BYD در نمایشگاه خودروی پکن

کمپانی BYD نیز مانند هر شرکت دیگری در نمایشگاه خودروی پکن حاضر شد و از کانسپت‌های متفاوت و جذاب خود رونمایی کرد. یکی از این خودروهای مفهومی Ocean-M BYD نام دارد و نشانگر یک خودروی جدید است که قرار است در سه ماهه سوم امسال عرضه شود.

با نگاهی به ظاهر این مدل می‌توان متوجه اندازه بزرگتر آن نسبت به BYD دلفین شد. کانسپت Ocean-M BYD بیشتر به عنوان رقیب فولکس واگن ID.3 شناخته شده و به راحتی می‌تواند از سایر مدل‌های محبوب در بازار اروپا پیشی بگیرد!

در جلو، چراغ‌های بزرگ و لبه پایینی نزدیک به ورودی هوا مشاهده می‌شود. چرخ‌های پنج پره ظاهری اسپرت به خودرو بخشیده است. علی‌رغم اینکه اکنون با یک هاچبک طرف هستیم، ولی طراحی پنجره‌ها و خطوط آن طوری است که هرچه به عقب خودرو نزدیک‌تر می‌شویم، ارتفاع این خطوط نیز بیشتر می‌شود.

اگرچه Ocean-M BYD با این کیت بدنه قطعا به مرحله تولید نمی‌رسد، ولی بدون شک برخی از عناصر کنونی آن در نسخه اصلی حضور خواهد داشت.

در عقب یعنی درست در پایین بال عظیم خودرو، چراغ‌های عقب را مشاهده می‌کنیم. بی‌شک مدل تولید شده در آینده در بین یکی از دو نسخه دلفین یا Seal قرار می‌گیرد و باز هم با نام یک موجود دریایی معرفی خواهد شد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، یک نسخه الکتریکی به همراه نسخه پلاگین هیبریدی در آینده به بازار عرضه خواهند شد.

کمپانی سازنده هنوز اطلاعات زیادی درباره این خودروی جدید خود ارائه نکرده است ولی با این وجود بنظر می‌رسد که قرار است این خودرو بر پلتفرم الکتریکی جدیدی احتمالا پلتفرم 4.0 و چرخ‌های عقب متحرک ساخته شود. این هاچبک احتمالا اولین مدلی است که از نسل دوم باتری‌های تیغه‌ای BYD استفاده می‌کند.

شرکت سازنده یعنی BYD درباره قیمت این خودرو گفته است که Ocean-M BYD قرار است با قیمتی بین 150 هزار تا 200 هزار یوان (20700 تا 27600 دلار) به بازار عرضه شده و به فروش برسد. در آینده اطلاعات بیشتری از این مدل برای شما ارائه خواهیم کرد.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا