مکمل بنزین
گوناگونخبر

چری از دو مدل صادراتی جدید Omoda 7 و اکسید اکسلانتیکس ES رونمایی کرد

چری اخیرا از دو مدل جدید به نام Omoda 7 و اکسید اکسلانتیکس ES رونمایی کرد. این دو خودرو قرار است علاوه بر چین، به کشورهای دیگر نیز صادر شوند. البته مدل‌های گفته شده با نسخه‌های داخلی تفاوت‌هایی خواهند داشت.

مدل Omoda 7 خارجی با نسخه چینی آن متفاوت است. کمپانی برای ساخت این مدل از Omoda 5 الهام گرفت. خوب است بدانید که برند Omoda در ابتدا نام یکی از مدل‌های چری بوده است ولی کمی بعد به عنوان یک برند توسعه‌دهنده مدل‌های صادراتی شناخته شد.

خودروی Omoda 7 یک مدل پلاگین هیبریدی با نسخه ICE است که از نظر ابعاد به ترتیب دارای 4621، 1872 و 1673 میلی‌متر طول، عرض و ارتفاع و فاصله بین دو محور 2700 میلی‌متر است. چرخ‌های 20 اینچی ظاهر زیبایی به خودرو بخشیده‌اند، بنابراین با نگاهی به ظاهر و ویژگی‌های آن ممکن است به یاد Omoda 5 بیفتیم که البته تعجب‌برانگیز نیست؛ چون چری برای ساخت آن از این مدل الهام گرفت.

هر دوی این مدل‌ها از سیستم تعلیق هیدرولیک دوگانه و سیستم پیشرفته ترمز سیمی برخوردارند. از نظر ظاهری، Omoda 7 به یک جلوپنجره بسته با الگوی نقطه‌ای ماتریکسی مجهز شده و به لطف تم دو رنگ بدنه، این مدل نیز مانند هر خودروی چینی ظاهر جذابی به خود گرفته و با سقف متغیر مشکی‌رنگ ساخته شده است.

با نگاهی به بخش جانبی، می‌بینیم که دستگیره درب‌ها به صورت کامل مخفی نشده‌اند، این نوع طراحی علاوه بر اینکه بسیار ساده‌تر ساخته شده است، روی بهبود ایرودینامیک نیز تاثیرگذار خواهد بود.

در کابین، عناصری از سری Fulwin را مشاهده خواهیم کرد. برای مثال در Omoda 5 شاهد یک نمایشگر 15.6 اینچی 2.5 k با 1000 نیت روشنایی بودیم که قادر به جابجایی بود و با صدا و حالت بدن کنترل می‌شد؛ درست مانند چیزی که در زیکر ایکس وجود داشت. چری ادعا می‌کند که فرمان سبک گیمینگ دارد و برای ساخت آن از کنترلر پلی‌استیشن 5 الهام گرفته شده است. صندلی‌های چرمی نیز به صورت گیمینگ ساخته شده‌اند.

سیستم صوتی سونی به همراه 12 بلندگو و سیستم تهویه هوا از جمله مواردی هستند که در کابین به چشم می‌خورند. در بخش فنی، یک موتور  1.5 TGDi وجود دارد که 115 کیلووات قدرت دارد و گشتاور آن نیز برابر با 220 نیوتن متر است. برد الکتریکی خودرو 95 کیلومتر برآورد شده، همچنین گفته می‌شود که برد ترکیبی آن نیز برابر با 1250 کیلومتر خواهد بود.

همچنین مدل دیگری به نام چری اکسید اکسلانتیکس ES معرفی شده که نسخه صادراتی سدان Sterra ES است. این دو تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که مهم‌ترین آنها ظاهر تهاجمی‌تر، چرخ‌ها و رنگ‌ زرد اکسید اکسلانتیکس ES است.

این مدل به ابعاد 4945، 1978 و 1489 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 3000 میلی‌متر مجهز شده، برد 905 کیلومتری آن نیز حائز اهمیت است. ارزان‌ترین تریم این مدل به موتوری با قدرت 185 کیلووات مجهز شده، در کابین نیز شاهد یک نمایشگر میانی مشابه Omoda 7 هستیم که به همراه پنل ابزار 12.3 اینچی عرضه شده است.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا