مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

قدرت و کارایی در کنار زیبایی: تویوتا کمری هیبریدی 2025 را بشناسید!

در این روزها که بیشتر کمپانی‌های خودروسازی روی به تولید محصولات الکتریکی آورده‌اند، بسیاری از خودروهای هیبریدی به شدت به محبوبیت بالایی رسیده و توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده‌اند.

یکی از این شرکت‌ها که از تکنولوژی هیبریدی در محصولات تمام الکتریکی خود استقبال کرد، تویوتا است که به گسترده‌ترین خط تولید خودروهای الکتریکی هیبریدی در این صنعت مجهز شده است. با عرضه شاسی‌بلندهای پرچمدار و پیکاپ تراک‌ها با انواع مختلفی از پیشرانه‌های هیبریدی، اکنون می‌توانیم مهم‌ترین تغییر را در سدان تویوتا کمری سایز متوسط ببینیم.

مدل سال 2024 به آپشن هیبریدی مجهز شده بود پس تعجبی ندارد که مدل ارتقا یافته سال 2025 با تکنولوژی‌های بیشتری به بازار بیاید. بیایید در ادامه به بررسی مشخصات این خودرو بپردازیم‌.

تویوتا کمری هیبریدی 2025

تویوتا کمری موفق شد در سال 2023 به عنوان پرفروش‌ترین خودروی سال در ایالات متحده دست یابد. وجود تریم‌های بنزینی و هیبریدی از جمله نقاط قوت این خودرو به حساب می‌آید.

اما مدل سال 2025 تنها در آپشن هیبریدی عرضه می‌شود که علاوه بر برد بالا، در عملکرد و کارایی بسیار بهتر عمل خواهد کرد. کمپانی تویوتا امیدوار است که بتواند با این مدل هیبریدی نیز به موفقیت چندین سال گذشته خود دست یابد و توجه مشتریان را در سراسر جهان به خود جلب کند.

موتور و مشخصات فنی

با نگاهی به موتوری که در تویوتا کمری جدید قرار گرفته، متوجه پیشرانه 2.5 لیتری Atkinson با چهار سیلندر می‌شویم. میزان قدرت و گشتاوری که توسط این موتور تولید می‌شود، به ترتیب برابر با 184 اسب بخار و 163 پوند فوت است.

مدل چرخ‌های جلو متحرک با دو موتور الکتریکی قادر است 225 اسب بخار قدرت تولید کند که نسبت به نسخه 2024 حدودا 22 اسب بخار بیشتر است. مدل تمام چرخ متحرک نیز می‌‌تواند 232 اسب بخار قدرت تولید کرده که نسبت به دیگر مدل‌ها ارتقا یافته است.

این مطلب را نیز بخوانید: معرفی مقرون‌به‌صرفه‌ترین شاسی‌بلندهای ژاپنی با سیستم تمام چرخ متحرک

تریم‌های SE و XSE به سیستم تعلیق خوب و کمک فنر جدیدی مجهز شده‌اند تا بدون کاهش حس راحتی، عملکرد خودرو بهبود یابد. تویوتا قصد دارد از این پس روی تولید مدل‌های هیبریدی تمرکز کند و همانطوری که مدیرعامل سابق آن نیز اشاره کرده بود، متکی بودن به خودروهای الکتریکی منطقی بنظر نمی‌رسد.

مشخصات فنی تویوتا کمری 2025

چرخ‌های جلو متحرک تمام چرخ متحرک
پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر و دو موتور مغناطیسی دائم 2.5 لیتری چهار سیلندر و سه موتور مغناطیسی دائم
قدرت 225 اسب بخار 232 اسب بخار
گشتاور 163 پوند فوت 163 پوند فوت
گیربکس تک سرعته الکترونیکی خودکار تک سرعته الکترونیکی خودکار
باتری 2.4 کیلووات ساعت 2.4 کیلووات ساعت
میزان برد اعلام نشده اعلام نشده
مصرف سوخت 17.7 لیتر در هر کیلومتر 20 لیتر در هر کیلومتر
شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت اعلام نشده اعلام نشده
حداکثر سرعت اعلام نشده اعلام نشده

سیستم تمام چرخ متحرک تویوتا برای اولین بار است که در تویوتا کمری 2025 استفاده می‌شود! با این تفاسیر، مصرف سوخت خودرو بهبود یافته و نسبت به دیگر رقبا عملکرد بهتری در این بخش دارد.

قیمت تویوتا کمری هیبریدی 2025

علاوه بر اینکه تویوتا کمری جدید عملکرد و مصرف سوخت خوبی دارد، در بخش قیمت نیز بسیار خوب عمل کرده است. مقرون به‌صرفه بودن آن یکی از دلایلی است که می‌تواند منجر به افزایش فروش آن در آمریکا و سایر کشورها شود‌. تمام مدل‌های جدید کمری نسبت به نسخه سال گذشته قیمت پایین‌تری خواهند داشت.

قیمت مدل پایه تویوتا کمری 2025 LE FWD برابر با 28400 دلار برآورد می‌شود. البته برای داشتن نسخه تمام چرخ متحرک باید 1525 دلار بیشتر هزینه کنید. تریم SE قیمتی برابر با 30700 دلار خواهد داشت، همین میزان بودجه را نیز باید برای خریداری نسخه LEبا سیستم تمام چرخ متحرک بپردازید.

تریم XLE قیمتی برابر با 33400 دلار و گران‌ترین تریم یعنی XSE نیز با قیمت 34600 دلار به بازار می‌آید. این تریم با رنگ‌بندی بیشتر، سقف متالیک مشکی، چرخ‌های 19 اینچی متالیک خاکستری و روکش چرم قرمز صندلی‌ها ارائه می‌شود.

طراحی ظاهری

در بخش طراحی ظاهری متوجه تغییراتی نسبت به نسخه سال قبل می‌شویم. پانل جلو پنجره بزرگترین تغییر را به خود دیده و با همان زبان طراحی پیچیده تویوتا همراه می‌شود. در بخش جانبی هیچ تغییر بخصوصی مشاهده نمی‌شود، اما تویوتا کمری 2025 ظاهری مدرن‌تر دارد و احساس بهتری را منتقل می‌کند.

این مطلب را نیز بخوانید: کدام شاسی‌بلند هیبریدی بیشترین برد را فراهم می‌کند؟

طراحی فضای داخل

با ورود به کابین، یک کنسول مرکزی با قابلیت شخصی‌سازی را می‌بینید، نمایشگر لمسی مرکزی 8 اینچی (موجود در تریم LE و SE) و یک نمایشگر 12.3 اینچی بزرگتر (در تریم XLE و XSE) نیز وجود دارند. علاوه بر آنها، یک کلاستر دیجیتالی 12.3 اینچی نیز در پشت فرمان به چشم می‌خورد.

از امکانات این مدل می‌‌توانیم به دستیار ماندن در خطوط، هشدار خروج از خطوط، کروز کنترل فول اسپید دینامیک، سیستم هشدار پیش از برخورد به عابر پیاده و غیره اشاره کنیم.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا