مکمل بنزین
برترین‌ها

ارزان‌ترین سدان هیبریدی بازار: تویوتا کرولا 2024 را بشناسید!

در دنیای خودروسازی کنونی، مشاهده قیمت‌های بالا چیز عجیبی نیست! فرقی نمی‌کند به دنبال یک خودروی هیبریدی، الکتریکی یا یک مدل بنزینی معمولی باشید، چون به هر حال با قیمت‌های عجیب و غریب روبرو خواهید شد.

البته در این بین، کمپانی‌هایی نیز وجود دارند که محصولات مختلف خود را با قیمت بسیار اقتصادی وارد بازار می‌کنند. تویوتا یکی از این کمپانی‌ها است که برای ساخت خودروهای باکیفیت و ارزان شهرت دارد. در ادامه به سراغ ارزان‌ترین سدان‌ هیبریدی یعنی تویوتا کرولا 2024 رفته‌ایم و مشخصات آن را با هم بررسی می‌کنیم، با ما همراه باشید.

تویوتا کرولا هیبریدی

تویوتا کرولا هیبریدی 2024 با قیمت 23500 دلار به بازار آمد، پس با یکی از اقتصادی‌ترین مدل‌ها در رده سدان روبرو هستید! این مدل از سال 2020 به موتور هیبریدی مجهز شد و در بخش مصرف سوخت، امنیت و تجربه رانندگی بهبود یافت.

این مطلب را نیز بخوانید: تجربه‌ای لوکس و بی‌نظیر: گشتی در میان ۱۰ خودرو برتر لکسوس

طرفداران تویوتا انتظار دارند که کمپانی روند کنونی را ادامه دهد و تا 2030-2040 از مدل‌های کاملا الکتریکی خود رونمایی کند‌. البته تویوتا نیز اعلام کرده که این مدل از خودرو در برنامه‌های آینده آن حضور خواهد داشت!

موتور و بخش فنی

تویوتا کرولای هیبریدی به یک موتور 1.8 لیتری مجهز شده که می‌‌تواند تا 138 اسب بخار قدرت تولید کند. این مدل اقتصادی و منحصربفرد در دو نسخه با چرخ‌های جلو متحرک و تمام چرخ‌ متحرک عرضه شده است. البته نسخه چرخ‌های جلو متحرک به عنوان مدل پایه به فروش می‌رسد.

مشخصات فنی
موتور 1.8 لیتری چهار سیلندر و سه موتور مغناطیسی دائمی
قدرت 138 اسب بخار
گشتاور 153 پوند فوت
گیربکس الکترونیکی متغیر
باتری 1.4 کیلووات ساعت لیتیوم یون
برد 800 تا 909 کیلومتر
نیروی محرکه تمام چرخ متحرک یا چرخ‌های جلو متحرک
مصرف سوخت 5 لیتر در کیلومتر
شتاب 0-100 کیلومتر در ساعت 9.0 ثانیه
حداکثر سرعت 183 کیلومتر بر ساعت

کابین و امکانات آن

با ورود به کابین، با یک فضای مدرن روبرو می‌شوید! یک نمایشگر 8 اینچی لمسی شناور بر جنبه مدرن بودن آن می‌افزاید، همچنین سیستم‌هایی همچون اپل کارپلی، اندروید اتو، کلاستر دیجیتالی، سیستم اسمارت‌کی و … نیز وجود دارند.

مصرف سوخت

تویوتا کرولا یکی از بهترین و منحصربفردترین مدل‌های هیبریدی در بازار است. یکی از دلایل این امر آن است که مصرف سوخت پایینی دارد و آلودگی پایینی ایجاد می‌کند. 5 لیتر در هر کیلومتر میزان سوخت مصرفی تویوتا برآورده شده که البته در شهر، بزرگراه نیز متغیر خواهد بود.

مصرف سوخت نسخه تمام چرخ متحرک کمی بالاتر است، اگرچه عجیب نیست و جای نگرانی ندارد، چرا که به انرژی و سوخت بیشتری برای حرکت نیاز دارد.

این مطلب را نیز بخوانید: این خودروها فقط برای ثروتمندان هستند: نگاهی به گران‌ترین‌های جهان

هرچه جلوتر می‌رویم، نیاز افراد به خودروهای مقرون به‌صرفه هیبریدی افزایش می‌یابد. تویوتا چندین دهه است که در صنعت خودروهای هیبریدی مشغول به کار است. برای مثال تویوتا پریوس اولین خودروی اقتصادی هیبریدی این شرکت شناخته می‌شود که در دهه 90 به بازار آمد.

از سویی دیگر، تبدیل یک مدل معمولی به یک مدل هیبریدی که بیشتر افراد برای خریداری آن در صف حضور دارند، کار ساده‌ای نیست ولی تویوتا موفق شد که با مدل کرولا به این هدف دست یابد!

بسیاری از رقبای تویوتا نیز دست به انجام چنین کارهایی زده‌اند و شاهد تغییرات مثبتی در این بخش بودند. خریداری تویوتا کرولا با قیمت زیر 25000 دلار می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد، چون علاوه بر قیمت پایین خود، تجربه بسیار خوبی را در رانندگی به ارمغان می‌آورد!

انواع تریم‌های تویوتا کرولا هیبریدی

تویوتا کرولا هیبریدی در چهار تریم عرضه شده است که در پایین به آنها اشاره کرده‌ایم. مهم نیست که کدام یک از این نسخه‌ها را خریداری می‌کنید، چون به هر حال حضور در کابین پیشرفته آن و سواری عالی حس خوبی را منتقل می‌کند.

تریم‌ها
  • مدل پایه LE با قیمت 23500 دلار
  • مدل SE با قیمت 25940 دلار
  • نسخه نایت‌شید ادیشن با قیمت 26940 دلار
  • نسخه پرمیوم XLE با قیمت 27250 دلار

نظر شما درباره تویوتا کرولا هیبریدی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا