مکمل بنزین
رپورتاژ

تجربه لوکس کنترل صوتی امکانات با XTRIM VX   

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خودروهای مدرن در مقایسه با خودروهای سنتی، بازخورد سریع سیستم‌های هوشمند آن است.  همزمان با این پیشرفت، به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری در خوردوهای مدرن کم‌کم جای خود را به پیشرفت‌های نرم‌افزاری می‌دهند. استفاده از دستورات صوتی در خودروهای امروزی به این دلیل که رانندگان که نمی‌توانند هنگام رانندگی از دست‌های خود را استفاده کنند و یا برای مدت طولانی به صفحه نمایش خیره شوند،  یک وسیله ضروری است. همچنین استفاده این وسیله در خودروها دارای الزامات بسیار سختگیرانه‌ای از نظر امنیت تعامل، دقت، ثبات، اختصار، قابلیت اطمینان و سایر شاخصه هاست که توسط طراحان رعایت می‌شود.

XTRIM VX  به سیستم تعامل صوتی هوشمند «تمام‌سناریو» با متوسط سرعت پاسخگویی کمتر از 540 میلی‌ثانیه مجهز شده است.  دستیار صوتی این خودرو به طور کلی نیازهای کاربران برای کنترل خودرو، ارتباطات و سرگرمی را کاملا برآورده می‌کند. گفتن یک «سلام اکستریم» می‌تواند سیستم پاسخگویی صوتی AI را بیدار کند. به وسیله این سیستم، می‌توان امکانات مختلف سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری وسیله نقلیه را کنترل کرد. سیستم پاسخگوی صوتی قادر است  HUD، سانروف، صندلی‌ها، آینه‌های عقب، عطر، تهویه مطبوع و سایر عملکردها را کنترل کند. این سیستم همچنین به سرنشینان کمک می‌کند تا تماس بگیرند و موسیقی مورد علاقه خود را پخش کنند.

کاربران VX در بسیاری از موارد نیازی به گفتن دستور به طور کامل ندارند. مثلا برای تنظیم دمای دلخواه در خودرو به جای گفتن جمله کامل «دمای تهویه مطبوع را به 25 درجه سانتی‌گراد تنظیم کن»  کافی‌ست از دستور «کمی سرد» استفاده کنید. به این ترتیب دستیار صوتی متوجه منظور کاربر می‌شود و بلافاصله واکنش نشان خواهد داد.

همزمان با افزایش اختیارات دستیارهای صوتی برای کنترل خودرو، طراحان سناریوهای بیشتری را برای این سیستم‌ها در نظر می گیرند و تجربه تعاملی روان‌تر و بهتری را برای کاربران فراهم می‌کنند. این پیشرفت‌ها به کاربران امکان می‌دهد از کنترل خودرو با استفاده از دستورات صوتی بدون استفاده از دست‌ لذت ببرند.

ویژگی مهم سیستم تعامل صوتی هوشمند تمام‌سناریو در خودروی vx «توانایی تشخیص صدای چهار منطقه ای» آن است که به وسیله نقلیه امکان می‌دهد دستورات صوتی را از مناطق مختلف در خودرو درک و اجرا کند. موقعیت‌یابی منبع صدا به این سیستم اجازه می‌دهد دستورات کسی را پیگیری کند که در ابتدا او را صدا زده است. در عین حال گفت‌وگو بین مسافران با عملکرد این سیستم تداخل ندارد.

ارتقاء هوشمندانه خودروهای سنتی در دنیای امروز به امری ناگزیر تبدیل شده است که  سیستم‌های کنترل صوتی فقط بخشی از آن است. نسل بعدی دستیاران صوتی داخل خودرو احتمالا به سمت تعامل صوتی شخصی‌تر و عاطفی‌تر تغییر خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا