مکمل بنزین
رپورتاژ

Xtrim VX مجهز به دستیار راننده حرفه ای هوش مصنوعی

در گذشته، کروز کنترل های متدوال (CCS) به عنوان راهکاری برای رانندگانی مطرح بود که از رانندگی طولانی مدت و خسته‌کننده در جاده‌ها خسته شده بودند. این سیستم با قفل کردن سرعت خودرو در حد معینی، به رانندگان اجازه می‌داد تا بدون نیاز به فشار دادن پدال گاز، سرعت ثابتی را حفظ کنند. با این حال، این سیستم دارای محدودیت‌هایی بود، به طوری که در صورت کاهش سرعت خودروی جلویی، راننده مجبور به لغو کروز کنترل و ترمز کردن خودرو بود.

کروز تطبیقی با سرعت کامل (ACC)

 با پیشرفت‌های فناوری، سیستم‌های کروز کنترل پیشرفته‌تری توسعه یافته‌اند. XTRIM VX، یکی از مدل‌های جدید خودرو، به سیستم ACC مجهز شده است که قابلیت‌های فراتر از نسل قبلی را ارائه می‌دهد. این سیستم با استفاده از تکنولوژی‌هایی مانند رادار موج میلی‌متری و دوربین‌ها، قادر است فاصله ایمن با خودروی جلویی را حفظ کند، حتی در شرایطی که خطوط جاده مشخص نیستند. ACC می‌تواند سرعت خودرو را در محدوده 0 تا 150 کیلومتر بر ساعت تنظیم و در پیچ‌ها به طور فعال سرعت را کاهش دهد، که این امر به راننده اجازه می‌دهد تا تمرکز خود را بر کنترل فرمان و سایر عملکردهای ایمنی مانند AEB، LKA و LDW معطوف کند.

کروز یکپارچه (ICA)

همچنین به سیستم ICA مجهز است که در سرعت‌های کمتر از 150 کیلومتر بر ساعت، عملکرد یکپارچه کمک کروز را فعال می‌کند. این سیستم به خودرو اجازه می‌دهد تا در نزدیکی مرکز خط حرکت کند و حتی در منحنی‌ها، بدون نیاز به فعالیت فیزیکی راننده، مسیر خود را حفظ کند. مثلا در مسیرهای منحی تا زمانی که شعاع انحنای خط حرکت زیاد نباشد و راننده به طور فعال فرمان را نچرخاند یا چراغ راهنما را روشن نکند و دست‌های راننده از فرمان جدا نشود، ICA می‌تواند وسیله نقلیه را با سرعت تعیین شده توسط راننده حرکت دهد، یا از وسیله نقلیه پیش رو برای حفظ فاصله ایمن تعیین شده پیروی کند. در صورتی که در جاده علامت‌گذاری خطوط وجود نداشته باشد، این عملکرد غیرفعال می‌شود، صرف‌نظر از اینکه وسیله نقلیه در جلو خودرو وجود داشته باشد یا نه. این عملکرد می‌تواند پاهای راننده را هنگام رانندگی با سرعت بالا آزاد کند، و خستگی پاهای راننده را از فشار دادن پدال گاز در طول رانندگی‌های طولانی مدت از بین ببرد.

توسعه کروز کنترل هوشمند

XTRIM برای توسعه  بیشتر محصولات و ایجاد تصویر بهتر از برند، راه حل یکپارچه سازی را در نظر گرفت و iACC کروز تطبیقی ​​هوشمند را راه اندازی کرد. iACC در کنار TJA (دستیار ترافیک) قرار دارد. در این سیستم هنگامی که مسیر آزاد است، خودرو به طور خودکار اطلاعات خودروی مورد نظر و خط جلو را شناسایی می کند و به طور خودکار آن را دنبال می کند و به رانندگی در لاین ادامه می‌دهد.

وسیله نقلیه می تواند به طور خودکار خودروی مورد نظر را دنبال کند و به رانندگی با کروز تطبیقی ​​در خط ادامه دهد، وسیله نقلیه می تواند منحنی جلویی را به دقت شناسایی کند، پس از ورود به منحنی به طور خودکار سرعت خود را کاهش دهد. سرعت تنظیم شده راننده پس از خروج از منحنی این عملکرد می تواند بار رانندگی را تا حد زیادی کاهش دهد، ایمنی خودرو را بهبود بخشد و رانندگی را آسان تر و ایمن تر کند.

با توسعه مداوم فناوری، عملکرد ACC در ابتدا برای کاهش اثرات خستگی بر راننده طراحی شد و با توسعه بیشتر رانندگی ایمن‌تر و راحت‌تری را برای رانندگان به ارمغان آورد. سیستم‌های پیشرفته کمک راننده هوشمند XTRIM VX به راحتی شرایط پیچیده جاده‌ای در شهرها را تسهیل می‌:نند و تجربه هوشمند کارآمدتر، قابل اعتمادتر و راحت‌تری را به ارمغان می‌آورند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا