مکمل بنزین
برترین‌ها

قدرت، عملکرد و امنیت: 6 شاسی‌بلند آمریکایی که عاشقشان خواهید شد

در این سال‌ها، تقاضا برای خریداری خودروها افزایش یافته و همه روزه محصولات بیشتری در رده‌های مختلف مانند شاسی‌بلندها، سدان‌ها، خودروهای برقی و… ساخته می‌شوند. کمپانی‌های آمریکایی در این چند سال نیز فعالیت بالایی در ساخت کراس‌اوورها داشته‌اند و رقیبان بسیاری نیز با آنها رقابت می‌کنند.

کراس‌اوورها معمولا عملکرد، رانندگی و امنیت بالایی را به ارمغان می‌آورند و هر روز نیز شاهد رونمایی از جدیدترین کراس‌اوورها در این صنعت هستیم. در هر صورت بیایید در ادامه به بررسی جدیدترین کراس‌اوورهای آمریکایی بپردازیم که موفق شدند به امتیاز 5 ستاره در امنیت دست پیدا کنند.

کادیلاک XT6 2024

امتیاز کلی در بخش امنیت: 5/5

کادیلاک XT6 2024 یکی از جدیدترین شاسی‌بلند‌های کمپانی است و به عنوان یک کراس‌اوور پرچمدار لاکچری شناخته می‌شود. طراحی تاثیرگذار، عملکرد و ویژگی‌های پیشرفته موجب شدند تا کادیلاک XT6 2024 در سگمنت شاسی‌بلندها به محبوبیت بالایی برسد.

این خودرو در سه تریم طراحی شده که با توجه به امکانات و مشخصات، با قیمتی برابر با 50190 تا 61690 دلار به فروش می‌رسند. این مدل از تست‌های مختلف به موفقیت عبور کرد و به امتیاز کلی NHTSA 5/5 در بخش امنیت دست یافت.

این مطلب را نیز بخوانید: قدرتمندترین کراس‌اوور دنیا را بشناسید: دوج دورانگو SRT هلکت 2024!

کادیلاک XT5 2024

امتیاز کلی در بخش امنیت: 5/5

بعد از بررسی XT6، حالا به XT5 می‌رسیم. کادیلاک XT5 2024 یکی دیگر از کراس‌اوورهای جذاب آمریکایی است که نسبت به مدل بالا اندازه کوچکتری دارد و به صورت پنج سرنشینه ساخته شده است. در حالی که XT6 سه ردیفه می‌تواند حداکثر تا 7 نفر را در خود جای دهد.

کادیلاک XT5 2024 نیز در سه تریم طراحی شده است که با توجه به نوع امکانات، در رنج قیمتی 45290 تا 58190 دلار به فروش می‌روند. این مدل مانند کراس‌اوور قبلی در بخش امنیت یکسان عمل کرده‌ است.

لینکلن Corsair 2024

امتیاز کلی در بخش امنیت: 5/5

لینکلن یکی دیگر از خودروسازان آمریکایی لاکچری است که می‌تواند با هر کمپانی‌ دیگری در رده کراس‌اوور رقابت کند. البته لینکلن برخلاف کادیلاک مدل‌های جدید متعددی تولید نکرده است، ولی در هر صورت، لینکلن  Corsair کامپکت می‌تواند به راحتی تمام نیازهای راننده و سرنشینان را برآورده سازد.

قیمت این خودرو نسبت به کادیلاک XT4 بیشتر است، همچنین کابین گسترده و امنیت بالاتری دارد. البته قرار است تولید آن در 2025 متوقف شود و به جای این مدل، شاسی‌بلند جدید برقی لینکلن به بازار بیاید. رنج قیمت سه تریم آن از 38990 دلار تا 54025 دلار متغیر است. لینکلن Corsair از تست‌های تصادف متعددی به موفقیت گذشته است و امتیاز امنیتی 5/5 را دریافت کرد.

فورد اج

امتیاز کلی در بخش امنیت: 5/5

فورد در این سال‌های اخیر یکی از کمپانی‌های آمریکایی است که در رده شاسی‌بلندها و پیکاپ تراک‌ها فعالیت داشته و امسال نیز از یکی از گران‌ترین شاسی‌بلند کراس‌اوور خود به نام فورد اج رونمایی کرد. این مدل در پنج تریم مختلف ساخته شده است که با قیمت 38465 دلار تا 47205 دلار به فروش می‌رسند.

فورد اج موفق شد در تست تصادفات به امتیاز کلی 5/5 در امنیت دست یابد. خوب است بدانید که قیمت تریم‌های این کراس‌اوور نسبت به کادیلاک ارزان‌تر است.

شورولت بلیزر 2024

امتیاز کلی در بخش امنیت: 5/5

جدیدترین مدل شورولت در رده شاسی‌بلندها، شورولت بلیزر است. قیمت اولیه این کراس‌اوور متوسط برابر با 36795 دلار خواهد بود. این خودرو که در چهار تریم ساخته شده است، موفق شد در تست تصادف به امتیاز کامل 5/5 برسد و حسابی بدرخشد. البته ناگفته نماند که در تست واژگونی امتیاز 4/5 برای شورولت ثبت شد.

این مطلب را نیز بخوانید: به دنبال خودرویی ایمن و ارزان قیمت هستید؟ این ۵ آلمانی را ببینید!

فورد Bronco Sport 2024

امتیاز کلی در بخش امنیت: 5/5

هنگامی که صحبت از شاسی‌بلند‌های آمریکایی آفرودی می‌شود، تعداد کمی از خودروها هستند که می‌توانند به پای فورد Bronco Sport 2024 برسند. این خودرو که در پنج تریم به بازار عرضه شد، مانند آب خوردن در مسیرهای سخت و ناهموار حرکت می‌کند و خم به ابرو نمی‌آورد!

نیروی محرکه چهار چرخ متحرک نیز برای اینگونه از فعالیت‌ها طراحی شده تا تجربه رانندگی هیجان‌انگیزتری را برای راننده به ارمغان بیاورد. خوشبختانه، با امتیاز کلی 5/5 NHTSA، فورد Bronco Sport 2024 قادر است در هر شرایط دشواری دوام بیاورد و از هر مسیر ناپایداری عبور کند.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا