مکمل بنزین
برترین‌ها

بی‌ام‌و X3 2025 نسل جدید: به غول جاده‌ها سلام کنید!

بالاخره پس از هفت سال از تولید نسل سوم بی‌ام‌و X3، این خودرو نهایتا جای خود را به مدل جدیدتر داده است و حالا با بی‌ام‌و X3 2025 نسل چهارم روبرو هستیم! مدل جدید به صورت رسمی معرفی شده و قصد دارد باری دیگر موفقیت مدل‌های پرفروش بی‌ام‌و را تکرار کند.

هنگامی که بی‌ام‌و برای اولین بار در سال 2003 از اولین مدل X3 رونمایی کرد، با موفقیتی روزافزون مواجه و به محبوبیت بالایی رسید. اکنون پس از گذشت 20 سال بی‌ام‌و تغییرات بسیاری را در مدل جدید خود به وجود آورده است. از طراحی درونی گرفته تا پیشرانه و امکانات موجود همگی ارتقا یافته‌اند. بیایید در ادامه به سراغ بررسی بی‌ام‌و X3 2025 نسل چهارم برویم.

ظاهری جذاب و جدید

اگرچه ممکن است با نگاهی به خودرو احساس کنید تغییرات زیادی در آن ایجاد نشده است، ولی باید گفت که بی‌ام‌و برای تغییر در ظاهر مدل نسل چهارم خود از کراس‌اوور XM الهام گرفت و ظاهری جعبه‌ای شکل به آن بخشیده است. روی بدنه انحنای زیادی وجود ندارد، جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های جلو نیز ترکیبی فوق‌العاده را ساخته‌اند.

این مطلب را نیز بخوانید: بررسی مشخصات، امکانات و قیمت بی‌ام‌و سری ۸ ۲۰۲۴

دریچه هوا در بخش جلویی اندازه بزرگی دارد و به موتور کمک می‌کند تا سریع‌تر خنک شود. همچنان زبان طراحی بی‌ام‌و در بخش جلویی حضور دارد، اگرچه اکنون دیگر چراغ‌های جلویی با طراحی چهارتایی که در طی این سال‌ها به آن عادت کرده بودیم، را نمی‌بینیم.

یکی دیگر از تغییرات ظاهری، حذف i از نشان خودرو برای مدل‌های بنزینی است. از سال 1970 تا 1980 این نشان وجود داشت و نشانگر بنزینی بودن آنها بوده است.

پیشرانه ارتقا یافته استاندارد هیبریدی

مانند مدل X3، بی‌ام‌و در بخش فنی نیز تغییراتی را به وجود آورده است. برای مثال اکنون در مدل نسل چهارم بی‌ام‌و تریم 30 xDrive، موتور دو لیتری تویین‌پاور توربوشارژ بنزینی B48 به چشم می‌خورد. این موتور قادر است 255 اسب بخار قدرت و 295 پوند فوت گشتاور تولید کند.

این ارقام بدون شک از نسخه کنونی با 248 اسب بخار قدرت و 258 پوند فوت گشتاور بیشتر است و خودرو عملکرد بهتری خواهد داشت. تریم X3 M50 xDrive نیز به موتور خطی شش سیلندر مجهز شده و افراد می‌توانند گزینه موتور سه لیتری با قدرت 393 اسب بخار و 428 پوند فوت گشتاور را انتخاب کنند.

تمامی تریم‌ها به گیربکس دستی هشت سرعته خودکار STEPTRONIC مجهز شده‌اند و از تکنولوژی نیمه هیبرید 48 ولت با یک موتور برقی کوچک استفاده می‌کنند. وجود ژنراتور در این بخش به خودرو امکان می‌دهد تا در ترافیک، مصرف سوخت کمتری داشته باشد و سیستم استارت- استاپ به نرمی کار کند.

سیستم ژانراتور استارتر همچنین در شتاب‌های بالا نیز قدرت اضافه‌تری را برای موتور به ارمغان می‌آورد! هنوز اطلاعاتی درباره حداکثر سرعت، شتاب، مصرف سوخت و دیگر بخش‌های خودرو منتشر نشده است، چرا که بی‌ام‌و نسل چهارم تحت آزمایشات مختلفی قرار گرفته و پس از اتمام آنها، نتایج منتشر خواهند شد.

این مطلب را نیز بخوانید: نسل جدید بی‌ام‌و X1 با طراحی تازه و تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر معرفی شد

کابین و امکانات آن

در کابین به صندلی‌های جدید مجهز به سیستم گرمایش و تهویه می‌رسیم که در روکش چرم با سه رنگ‌بندی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند. نمایشگر هدآپ اختیاری است، سیستم پرمیوم دیجیتال بی‌ام‌و نیز برای استریم ویدیو و گیم کاربرد خواهد داشت.

از سیستم ترمز اضطراری استاندارد خودکار با هشدار تصادف در جلو گرفته تا هشدار خروج از خطوط و کروز کنترل تطبیقی همگی جزو امکانات امنیتی بی‌ام‌و X3 نسل چهارم محسوب می‌شوند.

سه ماهه چهارم 2024، آغاز شروع فروش بی‌ام‌و X3 نسل چهارم!

بی‌ام‌و اعلام کرد که مشتریان می‌توانند در سه ماهه چهارم سال 2024 مدل نسل چهارم بی‌ام‌و X3 را خریداری کنند. در بخش قیمت، بی‌ام‌و X3 مدل پایه تریم X3 30 xDrive با قیمت 49500 دلار به بازار عرضه می‌شود. در حالی که X3 M50 xDrive قیمتی برابر با 64100 دلار خواهد داشت.

پس تا چندین ماه دیگر نیز اطلاعات بیشتری از این خودرو منتشر می‌شود. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. در واقع باید به جوجه غول زشت جاده‌ها سلام کنیم! ب ام و داره روی چند سال طراحی و استایل زیبا و بی‌نظیر خط بطلان می‌کشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا