مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

هاوال H6 جدید به صورت رسمی وارد بازار می‌شود

چند روز پیش بود که شاسی‌بلند کامپکت هاوال H6 گریت وال موتورز نسل چهارم به صورت رسمی وارد بازار چین شد. این خودرو در رنج قیمت 117,900 تا 143,900 یوان (16,200 تا 19,800 دلار) و پنج تریم در دسترس خواهد بود.

کمپانی اظهار داشته است که نسخه پلاگین هیبریدی Hi4 نیز به زودی عرضه خواهد شد. گریت وال موتورز عقیده دارد که از سال 2011 که هاوال H6 به بازار آمد، موفق شد 4 میلیون دستگاه خودرو بفروشد.

در بخش جانبی، تایرها، قفسه قرارگیری چمدان روی سقف، فریم پنجره‌ها و بدنه بی‌نقص خودرو ظاهر جذابی ساخته‌اند. رنگ‌بندی هاوال H6 جدید شامل طلایی، خاکستری، سفید و مشکی هستند و تمام مدل‌های این سری روی چرخ‌های استاندارد 19 اینچی سوار شده‌اند.

در بخش اندازه، به ابعاد 1886 در 1730 در 2738 میلی‌متر می‌رسیم، فاصله بین دو محور نیز 4703 میلی‌متر برآورد می‌شود. در بخش ظاهری، هاوال H6 جدید با زبان طراحی galaxy aesthetics ساخته شده است.

بخش جلویی نیز به جلوپنجره بسته کرومی بزرگ مجهز شده، ستون چراغ‌های عمودی نیز به پایین چراغ‌های جلویی اضافه شده است. در عقب، متوجه می‌شویم که طراحی پشت خودرو بسیار ساده‌تر بنظر می‌رسد.

در بخش فنی به دو موتور 1.5T و 2.0T می‌رسیم. موتور 1.5T می‌تواند حداکثر قدرت 135 کیلووات یا 181 اسب بخار و 275 نیوتن متر گشتاور تولید کند. گیربکس هفت سرعته DCT نیز وظیفه انتقال این قدرت را به چرخ‌ها بر عهده دارد.

از سویی دیگر، موتور 2.0T به حداکثر قدرت 235 اسب بخار و 385 نیوتن متر گشتاور مجهز شده، البته در اینجا گیربکس 9 سرعته DCT می‌تواند قدرت را به چرخ‌ها بفرستد. این پیشرانه در مدل‌های دو چرخ متحرک و چهار چرخ متحرک به کار می‌رود. مصرف سوخت نیز در هر صد کیلومتر 8.1 لیتر برآورد می‌شود.

این مطلب را نیز بخوانید: هاوال H6 جدید با ویژگی‌های متفاوت در چین عرضه می‌شود

با ورود به کابین می‌بینیم که دکمه‌های فیزیکی زیادی در کنسول مرکزی وجود ندارد. همچنین یک نمایشگر ابزار 10.25 اینچی فول ال‌سی‌دی و نمایشگر مرکزی 14.6 اینچی مجهز به تراشه اسنپدراگون 8155 کوالکام به چشم می‌خورند. این نمایشگر از قابلیت‌هایی همچون هایکار، شناسایی صدا، ICCOA Carlink برخوردار است.

همچنین فرمان سه پره، نمایشگر HUD 9 اینچی تمام رنگ، شارژ بی‌سیم 50 واتی، صندلی جلو گرم‌شونده مجهز به تهویه و سیستم رانندگی پیشرفته سطح 2 در کابین حضور دارند. سیستم صوتی ارتقا یافته هم اکنون می‌تواند لذت موسیقی را برای سرنشینان و راننده به ارمغان بیاورد.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا