مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

پورشه 911 توربو S؛ سریع‌تر از صاعقه

همیشه تولیدکنندگان خودرو در آلمان جزو برترین شرکت‌ها در جهان محسوب می‌شدند، چرا که محصولاتشان عملکرد فوق‌العاده‌ بالا و شتاب خوبی را برای راننده به ارمغان می‌آوردند. فرض کنید خودرو با شتاب بالایی از جا کنده می‌شود و شما را وارد یک سفر هیجان‌انگیز می‌کند!

ما در این مطلب به بررسی پورشه 911 توربو S ساخت آلمان که شتاب بالایی را فراهم می‌کند رفته‌ایم و مشخصات آن را باهم بررسی خواهیم کرد.

پس برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

پورشه 911 توربو S

هیچ تعجبی ندارد که پورشه 911 توربو S یکی از سریع‌ترین خودروهای جهان است؛ چرا که پورشه می‌تواند به راحتی سرعت و چابکی را در هم آمیزد و در نتیجه یکی از پرشتاب‌ترین خودروهای جهان را تولید کند.

شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت

پورشه ادعا می‌کند پورشه 911 توربو S می‌تواند در یک چشم بر هم زدن یعنی در عرض 2.6 ثانیه به شتاب 0-100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. البته به این موضوع نیز توجه کنید که خودروسازان همیشه دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به محصولاتشان را منتشر نمی‌کنند. ولی با توجه به آزمایشاتی که تاکنون روی این محصول انجام شده است، متوجه شدیم این شتاب درست است و گاهی نیز به 2.2 ثانیه نیز کاهش می‌یابد! این یک اتفاق نادر در صنعت خودرو به حساب می‌آید!

این مطلب را نیز بخوانید: پورشه 911 GT3 R Rennsport قانون شکن به جاده‌ها می‌آید

علاوه بر این، پورشه پکیج جدیدی را برای این محصول در نظر گرفته که می‌تواند تجهیزات غیرضروری را با فیبر کربن جایگزین کند. پس انتظار می‌رود که نسخه پورشه 911 توربو S لایت‌ویت بتواند در 2.1 ثانیه به شتاب 0-100 کیلومتر در ساعت دست یابد.

رقابت

تاکنون نسخه پورشه 911 توربو S لایت‌ویت یکی از سریع‌ترین خودروهای جهان در سال 2024 برآورد می‌شود. این محصول در رده خودروهای ICE قرار دارد، در حالی که سایر محصولات پرشتاب جهان هیبریدی و تمام برقی هستند.

یکی دیگر از محصولات پرشتاب، پورشه 918 هیبریدی است که در سال 2015 با توقف تولید مواجه گشت. پس از آن، لامبورگینی هوراکان و بوگاتی Chiron Super Sport حضور دارند که هردو با شتاب 2.2 ثانیه از جا کنده می‌شوند! در رده‌های بعدی، بی‌ام‌و M8 با شتاب 2.5 ثانیه حضور دارد.

موتور قدرتمند با قدرت 640 اسب بخار

راز شتاب سریع خودروهای آلمانی موتور قدرتمند آنهاست! اگرچه دیگر خودروسازان از موتورهای شش سیلندر تا 12 سیلندر استفاده می‌کنند، پورشه همیشه طرز تفکر متفاوتی داشته است و برخلاف جمعیت حرکت می‌کرد. پورشه 911 توربو S به یک موتور فلت شش سیلندر مجهز شده است.

مشخصات فنی پورشه 911 توربو S
موتور پیشرانه 3.8 لیتری تویین توربوشارژ شش سیلندر فلت
گیربکس هشت سرعته خودکار
قدرت 640 اسب بخار
گشتاور 590 پوند فوت
نیروی محرکه تمام چرخ متحرک
شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت 2.2 ثانیه
حداکثر سرعت 330 کیلومتر بر ساعت

این محصول یکی از خودروهای جهان با عملکرد عالی شناخته می‌شود که نه تنها قدرت فوق‌العاده‌ای تولید می‌کند بلکه گیربکس نرمی دارد و لذت رانندگی را دو چندان خواهد کرد. این گیربکس هشت سرعته اتوماتیک دو کلاچه تاثیر زیادی در سرعت و شتاب بالای این خودرو دارد. سیستم ترمز نیز می‌تواند در هر زمان که بخواهید خودرو را متوقف کند!

مصرف سوخت

نباید فکر کنید که پورشه 911 توربو S در مصرف سوخت نیز بدرخشد. بالاخره عملکرد و شتاب بالای این خودروی آلمانی هزینه‌ای نیز خواهد داشت. بر اساس آزمایشات، این محصول در مصرف سوخت عملکردی مشابه رقبایش داشته است و می‌تواند بردی برابر با 453 کیلومتر به ارمغان بیاورد. مصرف سوخت ترکیبی آن در هر صد کیلومتر، 11 لیتر برآورد می‌شود‌. پس نیازی نیست در هنگام سفر نگران سوخت باشید.

این مطلب را نیز بخوانید: پورشه 911 هیبریدی با 540 اسب بخار قدرت معرفی شد

پکیج لایت‌ویت 10330 دلاری مناسب علاقمندان خواهد بود

پورشه همیشه انتخاب خوبی بوده است و توانسته خود را به مشتریان ثابت کند. قیمت اولیه پورشه 911 توربو S چیزی حدود 230400 دلار برآورد می‌شود. علاوه بر آن، اگر می‌خواهید اوج سرعت را تجربه کنید، بهتر است که به سراغ خریداری پکیج لایت‌ویت با 10330 دلار اضافه‌تر بروید‌. اگرچه پول بیشتری پرداخت می‌کنید ولی حداقل خودرویی سبک‌تر (30 کیلوگرم سبک‌تر از نسخه معمولی) و سریع‌تر خواهید داشت.

این نسخه گران‌تر در کابین به صندلی‌های سطلی در جلو، لوله اگزوز مشکی یا نقره‌ای، صندلی‌هایی مجهز به تنظیم در 18 جهت و سیستم تعلیق منحصربفرد مجهز می‌شود.

پورشه برای این که بتواند نسخه سبک‌تر از خودروی اصلی را بسازد، برخی از امکانات را حذف کرده است که برای مثال می‌توان به برداشتن صندلی‌های عقب، پنل درب‌ها و دیگر موارد اشاره کنیم.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا