مکمل بنزین
گوناگونخبر

تصاویر جدید از BMW M6 GT3

در حاشیه مسابقه Total 24 Hours of Spa که هفته پیش برگزار شد، BMW برنامه‌ای خصوصی و ویژه برای معرفی ماشین مسابقه‌ای جدیدش برگزار کرد. یکی از عکس‌برداران نیز از فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را برده و پیش از منتقل شدن این ماشین و دور از چشم نگهبانان، از آن عکس‌های خوبی ثبت کرده است. آن‌طور که به نظر می‌رسد، BMW M6 GT3 را باید رقیبت جدی لامبورگینی اوراکان و مک‌لارن 650s بدانیم.

bmw-m6-gt3-race-car-spy-photos-07

احتمال می‌رود که کمپانی آلمانی در زیر کاپوت، موتور اصلی M6 که به طور استاندارد در آن قرار گرفته است را نگه دارد. البته این موتور ۴.۴ لیتری توئین توربو V8 طبق قوانین ماشین‌های GT3 حداکثر می‌تواند ۵۰۰ اسب بخار توان تولیدی داشته باشد و بنابراین باید در آن تغییراتی انجام شود. اگرچه هنوز گشتاور تولیدی این موتور بالا خواهد بود.

bmw-m6-gt3-race-car-spy-photos-02

همچنین کاهش دادن وزن خودرو در دستور کار BMW قرار داشته و احتمالا وزن M6 GT3 در حدود 1350 کیلوگرم خواهد بود تا بهترین نسبت میان وزن و توان موتور برقرار شود و این ماشین بتواند رقیبان خود را از پیش‌رو بردارد. در بدنه خودرو نیز سعی بر بهبود ایرودینامیک شده و ورودی‌های هوا طراحی جدیدی دارند تا به این امر کمک کنند. همچنین از یک گیربکس ۶ سرعته در این ماشین مسابقه‌ای استفاده خواهد شد و ارتفاع BMW M6 GT3 نیز برای تعادل بهتر، کاهش یافته است.

bmw-m6-gt3-race-car-spy-photos-11

 قرار است که برای سال بعد این ماشین جایگزین مدل‌های قدیمی‌تر این شرکت باواریایی بشود.

 

مهدی مهدیخانی

علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و به خصوص خودروها. امیدوارم از مطالب چرخان لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا