مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

غول جاده‌ها به بازار می‌آید؛ شاسی‌بلند زیکر ایکس تمام الکتریکی 2025

یک هفته پیش بود که زیکر از زیکر ایکس 2025 در چین رونمایی کرد. این خودرو در یک تریم پنج سرنشینه تمام چرخ متحرک و دو تریم چهار سرنشینه (RWD & AWD) با قیمت 200,000 تا 220,000 یوآن (27,500 – 30,200 دلار) به بازار می‌آید.

زیکر ایکس 2025 یک شاسی‌بلند در ابعاد 4450/1836/1572 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 2750 میلی‌متر است و از همان زبان طراحی مدل قبلی استفاده می‌کند. در بخش رنگ‌بندی به هفت رنگ می‌رسیم که شامل رنگ جدید نارنجی، بژ، سبز، خاکستری، بنفش، نقره‌ای و سفید هستند.

تایرهای 19 اینچی به صورت استاندارد در خودرو قرار گرفتند و درب‌های برقی بدون دستگیره طراحی جالبی دارند. در بخش قابلیت‌های رانندگی هوشمند، سیستم پیشرفته زیکر AD به همراه پنج دوربین، رادار پنج میلی‌متری و 12 رادار اولتراسونیک حضور دارند.

از امکانات این شاسی‌بلند می‌‌توانیم به کروز کنترل، دستیار تغییر لاین، دستیار پارک خودکار، دستیار پارک هوشمند از راه دور، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، دستیار ماندن در خطوط، هشدار نقطه کور، هشدار باز شدن درب‌ها، شناسایی تابلوها و… اشاره کنیم.

در کابین، به یک فضای مینیمال می‌رسیم که از یک فرمان D شکل دو پره، کلاستر 8.8 اینچی مستطیلی‌شکل، نمایشگر مرکزی 14.6 اینچی متحرک و نمایشگر HUD 24.3 اینچی تشکیل شده است. علاوه بر این‌ها، تریم پنج سرنشینه به یک کنسول مرکزی با فضای 7 لیتری و سیستم شارژ سریع تلفن‌های هوشمند با توان 50 وات مجهز می‌شود.

این مطلب را نیز بخوانید: رونمایی از زیکر ایکس ۲۰۲۴ تمام الکتریکی با برد ۵۶۰ کیلومتر در چین

بر اساس اخبار، سیستم OS 5.2 در آن به کار رفته تا استفاده از ویژگی‌هایی مانند نقشه HUD، نقشه سه‌بعدی، دستیار شمارش زمان باقی مانده چراغ راهنما و… بهبود یابد. صندلی‌ها به تهویه، سیستم گرمایی، تنظیم در 22 جهت به صورت برقی مجهز می‌شوند.

  شاسی‌بلندهای شرکت ویتنامی وین‌فست در اروپا عرضه می‌شوند

یخچال 5.7 لیتری از سه حالت فریزر، سردکننده و گرم‌کننده برخوردار است و می‌تواند غذا و نوشیدنی‌ها را در دمای منفی 15 درجه تا 50 درجه به خوبی حفظ کند. وجود تراشه اسنپدراگون کوالکام 8155، 13 اسپیکر ساخت کمپانی یاماها و شناسایی چهره باعث شده علاقمندان زیادی خواهان خریداری این مدل باشند.

باتری لیتیومی 66 کیلووات ساعتی به همراه سیستم تک موتور در عقب یا موتور دوگانه چهار چرخ متحرک عملکرد خوبی را به ارمغان می‌آورند. حداکثر قدرت 422 اسب بخار و حداکثر گشتاور 543 نیوتون متر است، زیکر می‌تواند در 3.7 ثانیه به شتاب 0-100 کیلومتر در ساعت دست یابد.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا