مکمل بنزین
گوناگونخبر

تاخیر در رونمایی از موتور دیزلی مزدا، برای آمریکا!

کمپانی مزدا اعلام کرده، که هنوز در حال کار برروی موتور دیزلی اختصاصی خود برای عرضه در ایالات‌متحده است. طراحی و توسعه این موتور از پنج سال پیش آغاز شده و هنوز به اتمام نرسیده است. مزدا از سال 2011 شروع به توسعه یک موتور دیزلی با نام SKYACTIV-D کرد، که به شکل اختصاصی برای خودروهای این کمپانی برای عرضه در بازار ایالات‌متحده ساخته شده بود؛ اما مزدا هنوز به نتیجه مورد نظر خود نرسیده و موتور مذکور، از نسل SKYACTIV را تا سال 2019 رونمایی خواهد کرد.

Mazda3Diesel-01a

زمانی که از مدیر اجرایی کمپانی مزدا؛ Masamichi Kogai، درباره موتورهای دیزلی اختصاصی این کمپانی برای عرضه در کشور ایالات ‌متحده سوال شد، او گفت: «ما فعلا جوابی نداشته و براساس یک جدول زمانی در رابطه با ایالات‌متحده رفتار می‌کنیم».

 Kogai به شکل غیر مستقیم شکست پروژه مزدا را تایید می‌کند؛ اما هنوز به آینده امیدوار بوده و می‌خواهد در راس کمپانی مزدا باقی بماند. کمپانی مزدا با توجه به قوانین دقیق ایالات‌متحده در رابطه با عملکرد موتورهای دیزلی و انتشار گازهای گلخانه‌ای، با مشکل رو برو شده و Kogai در این‌باره گفته است که عملکرد بهتر موتور در کنار حفظ محیط زیست دشوار بوده و باید به فکر یک پیشرانه با کیفیت بود.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. امیدوارم روزی برسه که مزدا علاوه بر این که بهترینه پرفروش ترین هم بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا