مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

تصاویر رسمی از کابین Xpeng Mona M03 منتشر شد

چند روز پیش بود که تصاویری از کابین Xpeng Mona M03 منتشر شد. حالا تصاویر رسمی بیشتری از فضای داخلی این خودرو دقیقا قبل از عرضه منتشر شده است. خریداران می‌‌توانند از بین چندین رنگ‌بندی که شامل خاکستری تیره، خاکستری روشن و آبی هستند، گزینه دلخواه خود را انتخاب کنند.

در کل، ظاهر داخلی خودرو شباهت فراوانی به تسلا مدل 3 دارد. البته دکمه‌های فیزیکی کاهش یافته و اکثر امکانات در نمایشگر اطلاعات سرگرمی مرکزی قرار گرفته‌اند. هیچ پنل ابزار دیگر یا نمایشگر هدآپی وجود ندارد. پس با یک کابین مینیمال با خطوطی تمیز و ویژگی‌هایی پیشرفته روبرو هستیم.

فرمان دی‌کات با طراحی دو پره نیز مشاهده می‌شود. در کنسول مرکزی، دو کاپ هولدر در کنار هم حضور دارند، یک پنل برای شارژ بی‌سیم گوشی همراه نیز در نظر گرفته شده است. در همین بخش دو پورت شارژ تایپ A و USB حضور دارند.

هردو صندلی جلو به صورت برقی تنظیم می‌شوند و به سیستم گرم‌شونده، تهویه و سیستم حافظه صندلی مجهز شده‌اند. صندلی‌ها با یک کلیک راحت‌ و جادارتر می‌شوند و همگی با چرم باکیفیت پوشانده شده‌اند، صندلی عقب به راحتی تا می‌شود ولی برای قرار دادن وسایل مفید نخواهد بود. صندوق ظرفیتی 621 لیتری دارد که با تا شدن صندلی‌ها به 1603 لیتر می‌رسد.

از دیگر ویژگی‌های کابین می‌توانیم به سقف پانوراما، آینه‌های ال‌ای‌دی، 18 بلندگو 840 واتی، نورپردازی محیطی 256 رنگ، تراشه اسنپدراگون 8155 کوالکام با 16 گیگابایت حافظه، دستیار صوتی، نقشه سه‌بعدی، تصاویر پانوراما 360 درجه و… اشاره کنیم.

این مطلب را نیز بخوانید: Xpeng M03 (مونا) رونمایی شد؛ یک سدان الکتریکی جمع‌و‌جور!

در بخش ابعاد، خودرو Xpeng Mona M03 اندازه 4780، 1896 و 1445 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 2815 میلی‌متر دارد. سیستم فعال جلو پنجره موجب شده تا ضریب درگ پایین یعنی چیزی حدود Cd 0.194 باشد. چرخ‌ها 18 یا 19 اینچی هستند و خودرو در سه تریم پلاس، پرو و مکس ساخته شده است. مدل پلاس وزن 1631 تا 1661 کیلوگرم دارد، در حالی که تریم پرو و مکس 1739 کیلوگرم وزن خواهد داشت.

باتری لیتیوم آهن فسفات BYD در تریم پلاس، 51.8 کیلووات ساعت ظرفیت دارد در حالی که باتری مدل پرو و مکس 62.2 کیلووات ساعت هستند. برد خودرو از 515 تا 620 کیلومتر متغیر خواهد بود. اگر اطلاعات منتشر شده درست باشند، این مدل در رنج قیمت 129,800 یوآن (17,900 دلار)  برای مدل پلاس تا 159,800 یوآن (22,000 دلار) برای تریم مکس عرضه خواهد شد. اطلاعات بیشتر در زمان عرضه این خودرو منتشر خواهد شد.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا