مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

بررسی مشخصات ام جی GT، سدان وارداتی فردا موتور

سال‌ها پیش شرکت مدیا موتورز محصولات مختلف برند ام‌جی را در کشورمان عرضه کرد و این خودروها به لطف طراحی جذاب، کیفیت بالاتر نسبت به دیگر خودروهای چینی و امکانات مناسب، با استقبال خوبی در بازار ایران مواجه شدند. به همین دلیل، با آزادسازی واردات خودرو، محصولات MG می‌توانستند گزینه‌های مناسبی برای واردات باشند و فردا موتورز که از این موضوع آگاه بوده، خودروهای مختلف این برند چینی بریتانیایی را به ایران آورده است. یکی از این خودروها، ام جی GT است که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

MG GT ام جی جی تی

معرفی کلی ام جی GT

خودرویی که فردا موتور با نام ام جی GT برای عرضه در کشورمان معرفی کرده، در اصل ام‌جی 5 نام دارد. نسل اول این خودرو برای اولین بار در قالب یک هاچ‌بک کامپکت در نمایشگاه خودروی پکن سال 2012 معرفی شد و سپس ام‌جی نسخه سدان این خودرو را هم با نام GT در سال 2014 به بازار فرستاد که این نسخه سدان در تعداد محدودی در مدل‌های 2016 و 2017 به کشورمان هم وارد شد. در نمایشگاه خودروی پکن سال 2020 نوبت به معرفی نسل دوم MG 5 رسید. این خودرو که حالا به یک سدان کامپکت با طراحی جذاب تبدیل شده بود، در بازارهای خارج از چین با نام MG GT عرضه می‌شود. این در حالی است که ام‌جی در بازارهای صادراتی از نام MG 5 برای خودروی دیگری استفاده می‌کند که در اصل رووی i5 نام دارد و این خودرو را هم فردا موتورز به ایران آورده است.

MG GT ام جی جی تی

طراحی بیرونی MG GT

همان‌طور که اشاره شد، نسل دوم ام جی GT ظاهر جذاب و چشمگیری دارد. این خودرو از نسل سوم زبان طراحی ام‌جی استفاده می‌کند که دماغه تهاجمی با جلوپنجره بزرگ ذوزنقه‌ای و چراغ‌های باریک از ویژگی‌های آن است. این سدان چینی در نمای جانبی فرم کوپه مانندی دارد که بر جذابیت ظاهری آن افزوده است اما نمای عقبی آن آشناتر بوده و به نسل اول MG 6 شباهت دارد. MG 5 جدید 4,675 میلی‌متر طول، 1,842 میلی‌متر عرض و 1,480 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن برابر با 2,680 میلی‌متر است. بد نیست بدانید نسل دوم MG GT روی نسخه‌ای ساده‌تر از پلت‌فرم D2XX جنرال موتورز ساخته که در خودروهایی مثل بیوک اکسل و شورلت مونزا استفاده می‌شود.

MG GT ام جی جی تی

داخل ام جی GT

ام جی GT در داخل نیز هرچند شاید به‌اندازهٔ خودروهای جدیدتر چینی مدرن و پرزرق‌وبرق به نظر نرسد اما در اینجا هم با داشبوردی که به سمت راننده زاویه دارد به همراه‌تریم نقره‌ای و لانه‌زنبوری، صفحه آمپر شش‌ضلعی دیجیتالی، غربیلک فرمان D شکل سه پره با دوخت قرمز، تریم قرمز صندلی‌ها و نمایشگر 10 اینچی ایستاده در میانه داشبورد حال و هوای اسپرتی دارد و همچنان بروز به نظر می‌رسد. مقابل راننده یک صفحه آمپر دیجیتالی 10 اینچی قرار گرفته است و روی کنسول مرکزی هم شیفتر الکترونیکی گیربکس و پد شارژر بی‌سیم همراه با تریم مشکی پیانو دیده می‌شود. در عقب نیز سرنشینان از فضای کافی بهره می‌برند و دریچه‌های تهویه و پورت شارژ برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. یکی از مشکلات ام‌جی GT اما ایمنی نه‌چندان بالا است زیرا این خودرو کمتر از یک سال پیش در آزمون‌های تصادف ANCAP استرالیا هیچ ستاره‌ای دریافت نکرد.

MG GT ام جی جی تی

امکانات و تجهیزات ام جی جی تی

لیست امکانات نمونه وارداتی فردا موتور شامل موارد زیر می‌شود:

  • ترمز کمکی
  • کنترل پایداری
  • ترمز پارک برقی با اتوهلد
  • سیستم پایش باد تایرها
  • ایربگ‌های جلو، جانبی و پرده‌ای
  • دوربین 360 درجه
  • دوربین و سنسور دنده عقب
  • چراغ‌های جلو LED
  • سانروف
  • کروز کنترل
  • سیستم ورود بدون کلید
  • تودوزی چرمی
  • تنظیم برقی صندلی‌های جلو

و…

پیشرانه MG GT

این خودرو در چین با پیشرانه‌های 1.5 لیتری تنفس طبیعی و توربو عرضه می‌شود که فردا موتور نسخه توربو را به ایران آورده است. این نسخه 173 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور به چرخ‌های جلو هم توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه صورت می‌گیرد. به لطف این قوای محرکه، MG GT ظرف 8.5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت 215 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. مصرف سوخت این خودرو هم 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. این سدان وارداتی فردا موتور روی رینگ‌های 17 اینچی با لاستیک‌های 215 قرار گرفته و 1318 کیلوگرم وزن دارد.

MG GT ام جی جی تی

قیمت و جمع‌بندی

فردا موتور هنوز قیمت MG GT را اعلام نکرده است اما قیمت نسخه توربوشارژ این خودرو در چین بین 13 تا 14 هزار دلار قیمت دارد؛ بنابراین، در بازار ایران برای این سدان ام‌جی باید قیمتی بین 1.5 تا 2 میلیارد تومان را انتظار داشته باشیم. با این قیمت، ام‌جی جی‌تی به رقیب اصلی آریزو 6 جی‌تی و کی‌ام‌سی J7 تبدیل خواهد شد.

MG GT ام جی جی تی

مشخصات فنی ام جی جی تی

MG GT ام جی جی تی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا