Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

پسر کوچولوی بازیگوش مزدا، رژیم لاغری می‌گیرد!

با وجود اینکه تنها یک سال از فروش نسل چهارم مزدا MX-5 میاتا می‌گذرد، گمانه‌زنی‌ها در مورد نسل جدید آن آغاز شده است. مدیر برنامه ریزی MX-5 میاتا، نوبوهیرو یاماموتو در آخرین اظهار نظر خود اعلام کرد نسل جدید این رودستر دوست داشتنی، از لحاظ اندازه با نسل قبل تفاوتی نخواهد داشت اما بوسیله استفاده از مواد سبک‌تر و مقاوم‌تر در ساخت آن، به وزن کم‌تر نسبت به قبل و افزایش راندمان دست خواهند یافت. هم‌چنین وی افزود، در آینده مواد سبک‌تر بسیار نقش پر رنگی در تولید این خودرو خواهند داشت و حتی با وجود گران بودن فناوری فیبر‌کربن، مزدا به دنبال توسعه فیبر‌کربن مقرون به صرفه‌ خواهد بود. بنابراین MX-5 نسل بعدی سبک‌تر خواهد بود.

Mazda-MX-5_RF-2017

در مورد پیشرانه و سیستم انتقال حرکت نسل بعدی، به منظور کاهش وزن خودرو از موتور و لاستیک کوچکتر استفاده می‌شود. در حال حاضر خارج از امریکا، مدل پایه MX-5 میاتا با موتور 4 سیلندر 1/5 لیتری با حداکثر قدرت 129 اسب بخار و حداکثر گشتاور 111 پوند بر فوت در زیر سایه مدل 4 سیلندر 2 لیتری 155 اسب بخاری به فروش می‌رسد. پس از آن یاماموتو افشا کرد دو مدل مفهومی اسپیدستر و اسپایدر که در نمایشگاه سما در سال گذشته معرفی شده‌بودند، تولید نخواهند شد.

Mazda-MX-5_Spyder_Concept-2015-1600-03

نسل فعلی مزدا MX-5 میاتا با 148 پوند وزن کمتر نسبت به نسل قبلی خود، سریع‌ترین مدل تا به امروز است. در مقایسه با نسل قبل، این پسرک شیطان مزدا در دو مدل گیربکس دستی 8/7 لیتر در صد کیلومتر در شهر و 6/9 لیتر در صد کیلومتر در اتوبان و گیربکس اتوماتیک 8/7 لیتر در صد کیلومتر در شهر و 6/5 لیتر در صد کیلومتر در اتوبان، بنزین مصرف می‌کند؛ که پیشرفت قابل ملاحظه در جهت کاهش 25 تا 30 درصدی در مصرف سوخت را نشان می‌دهد. در اوایل سال جاری،مزدا مدلی خاص با سقف هارد‌تاپ (سقف فلزی) و قابل جمع‌شدن به نام MX-5 میاتا RF رونمایی کرد.

Mazda-MX-5_RF-2017-1600-06

 

1 نظر
  1. سید مهران میرابوالقاسمی می گوید

    خیلی دوست داشتنیه امیدوارم یه روزی بیاد ایران.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.