مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

فضای کابین زیکر 7X درست قبل از معرفی رسمی به نمایش گذاشته شد

زیکر 7X قرار است در ۳۰ آگوست یعنی تقریبا یک هفته دیگر در نمایشگاه خودرو چنگدو در چین رونمایی شود. پس انتظار داریم که این شاسی‌بلند در انتهای امسال وارد بازار شود. حالا درست قبل از معرفی رسمی، زیکر تیزرهایی از کابین این مدل منتشر کرده است.

ویژگی‌های کلیدی کابین شامل چندین دکمه برای کنترل، نورپردازی محیطی شناور، طراحی اسپیکر، صندلی‌هایی با روکش حفره‌دار و… هستند که در ادامه بیشتر به آنها خواهیم پرداخت. یک نمایشگر اطلاعات سرگرمی بزرگ معلق نیز در این بخش به چشم می‌خورد که برای راحتی بیشتر راننده و کنترل بخش‌های مختلف خودرو ساخته شده است.

این مطلب را نیز بخوانید: جیلی از زیکر 7X رونمایی کرد؛ شاسی‌بلند قدرتمند رقیب اصلی تسلا مدل Y

در این تصاویر، پنل دوگانه برای شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند نیز به چشم می‌خورد و بنظر می‌رسد که در این بخش یک یخچال نیز قرار داشته باشد. اسپیکر زیکر در بالای داشبورد قرار گرفته تا لذت بیشتری را در هنگام رانندگی برای سرنشینان فراهم کند.

زیکر 7X به زبان طراحی مدل‌های انرژی پنهان مجهز شده و طراحی آن یادآور دیگر محصولات زیکر است. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه زیکر می‌‌توانیم به چراغ‌های جلو هوشمند سرتاسری استارگیت زیکر و چراغ‌های عقب صدفی‌شکل اشاره کنیم. اسپویلر روی سقف نیز از بخش ظاهری توجه‌مان را به خود جلب کرد.

در بخش ابعاد به اندازه 4825 در 1930 در 1666 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 2925 میلی‌متر می‌رسیم. دو نسخه تک موتوره و دو موتوره از این محصول وارد بازار خواهد شد که از موتور برقی 310 کیلوواتی در عقب استفاده می‌کنند. نسخه‌های تمام چرخ متحرک با موتور برقی 165 کیلووات در جلو عرضه می‌شوند، شتاب 0-100 کیلومتر در ساعت این نسخه‌ها برابر با ۳ ثانیه است.

خریداران نسخه تک موتوره می‌توانند از باتری 75 یا 100 کیلووات ساعتی استفاده کنند. نسخه 75 کیلووات ساعتی توسط زیکر توسعه یافته و به عنوان گلدن بریک شناخته می‌شود. از سویی دیگر، مدل 100 کیلووات ساعتی یک باتری لیتیومی Qilin است و می‌تواند در نسخه تک موتوره 705 کیلومتر برد تولید کند‌، نسخه دو موتوره تنها با باتری 100 کیلووات ساعتی در دسترس خواهد بود.

از آنجایی که برند زیکر دارد به سرعت به یک کمپانی خودروسازی مطرح در سراسر جهان تبدیل می‌شود، احتمال زیادی وجود دارد که زیکر 7X به بازارهای جهانی عرضه شود. قیمت این مدل در بازار چین برابر با 240,000 تا 350,000 یوآن (33,000 تا 48,200 دلار) خواهد بود.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا