مکمل بنزین
برترین‌ها

خودروهایی به زیبایی یاقوت؛ محصولات آمریکایی که به منحصربفرد بودن در عملکرد خود معروف‌اند!

بهترین عملکرد در خودروها بحث جذابی است و بسیاری از افراد از صحبت کردن درباره چنین محصولاتی لذت می‌برند. بنابراین ممکن است اکنون ناخودآگاه به یاد شورولت یا رولز رویس بیفتید، چرا که این خودروسازی‌ها همیشه مدرن بودن، عملکرد و نوآوری را در هم آمیخته‌اند.

یک خودروی عالی همان چیزی است که همه افراد به دنبال آن هستند، حتما این محصول نباید سریع‌ترین، مدرن‌ترین و یا گران‌ترین خودرو در بازار باشد، بلکه باید نسبت به هم‌رده‌های خود برتر باشد. در ادامه به بررسی چند محصول آمریکایی با عملکرد عالی می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

فورد مدل 18 1932

فورد مدل 18 1932 احتمالا یکی از بهترین و عالی‌ترین خودرویی است که تا به حال ساخته شد. کیفیت ساخت و عملکرد خوب آن در زمان معرفی و عرضه به بازار زبانزد همگان بود و به یک افسانه تکرارنشدنی تبدیل شد.

این مطلب را نیز بخوانید: فورد Escape یک شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی بی‌نظیر!

پیشرانه 3.6 لیتر قادر بود 94 اسب بخار قدرت تولید کند، گشتاور خروجی نیز به 144 پوند فوت می‌رسید. گیربکس سه سرعته دستی مش کشویی که به عنوان ساده‌ترین گیربکس در آن زمان شناخته می‌شد نیز وظیفه انتقال قدرت را به چرخ‌ها بر عهده داشت. شتاب 0-100 کیلومتر در ساعت در ۲۰ ثانیه رخ می‌داد، قیمت نسخه اورجینال آن نیز ۵۰۰ دلار برآورد شده است.

مشخصات فنی

موتور پیشرانه 3.6 لیتر Flathead هشت سیلندر
قدرت ۹۴ اسب بخار
گشتاور ۱۴۴ پوند فوت
گیربکس سه سرعته دستی مش کشویی
شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت ۲۰.۰ ثانیه
تعداد دستگاه‌های تولید شده ۲۹۸۶۴۷ دستگاه
قیمت نسخه اصلی ۵۰۰ دلار
قیمت کنونی ۱۱۴۷۹ دلار

کرایسلر C-300 1955

کرایسلر از تمام ویژگی‌های مثبت و استثنایی موجود در محصولاتش در کرایسلر C-300 1955 استفاده کرد. موتور 6.4 لیتر FirePower هشت سیلندر قدرت بالایی تولید می‌کرد. کرایسلر در آن زمان اعلام کرد که این یک محصول اسپرت ولی مدرن است که سواری خوب و راحتی را برای سرنشینان و راننده به ارمغان می‌آورد.

اگرچه تقریبا تنها ۲۰۰۰ دستگاه از این خودرو ساخته شد، ولی کمپانی توانست به آمار فروش بالایی برسد. شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت تنها در ۶.۴ ثانیه انجام می‌شود.

مشخصات فنی

موتور پیشرانه 6.4 لیتر FirePower هشت سیلندر
قدرت ۳۰۰ اسب بخار
گشتاور ۳۴۵ پوند فوت
گیربکس سه سرعته خودکار TorqueFlite
شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت ۶.۴ ثانیه
تعداد دستگاه‌های تولید شده ۱۷۲۵ دستگاه
قیمت نسخه اصلی ۴۱۰۰ دلار
قیمت کنونی ۴۸۱۱۹ دلار

کادیلاک Eldorado Biarritz 1959

هنگامی که به یک کادیلاک کلاسیک فکر کنید، احتمالا کادیلاک Eldorado Biarritz 1959 در ذهن‌تان خطور می‌کند. این خودرو لاکچری و مدرن بودن را در ذهن تداعی کرده و الگویی برای نسل‌ها است. این مدل به مناسبت پنجاه سالگی کادیلاک معرفی شده بود.

یک پیشرانه 6.39 لیتر می‌توانست قدرتی برابر با 345 اسب بخار قدرت و 435 پوند فوت گشتاور تولید کند. گیربکس چهار سرعته خودکار نیز این قدرت را به چرخ‌ها منتقل می‌کرد. تنها ۱۳۲۰ دستگاه از این خودرو وارد بازار شد، قیمت کنونی آن نیز حدودا ۸۰۰۰۰ دلار برآورد می‌شود.

مشخصات فنی

موتور پیشرانه 6.39 لیتر هشت سیلندر
قدرت ۳۴۵ اسب بخار
گشتاور ۴۳۵ پوند فوت
گیربکس چهار سرعته خودکار Hydra-Matic
شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت ۱۰.۳ ثانیه
تعداد دستگاه‌های تولید شده ۱۳۲۰ دستگاه
قیمت نسخه اصلی ۷۴۰۱ دلار
قیمت کنونی ۷۹۹۹۶ دلار

شورولت کوروت Sting Ray 1967

شورولت کوروت یکی از اولین خودروهای اسپرت آمریکایی بازار بود که به ماندگارترین خودرو تبدیل شد. اما در زمان عرضه با موتور ضعیفی معرفی شده بود که یکی از نقطه ضعف‌های آن شناخته می‌شود. این مشکلات با عرضه شورولت کوروت Sting Ray 1967 حل شد.

این مطلب را نیز بخوانید: شورولت Corvette Stingray 2024: هرچه که از شتاب و سرعت بالا انتظار دارید

این مدل با پیشرانه 6.99 لیتر به بازار آمد و می‌توانست ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۴۶۰ پوند فوت گشتاور تولید کند. گیربکس چهار سرعته دستی نیز می‌تواند این قدرت را به چرخ‌ها بفرستد. در آن زمان حدودا ۲۳۰۰۰ دستگاه از این خودرو با قیمت حدودی ۶۰۰۰ دلار به بازار آمد.

مشخصات فنی

موتور پیشرانه 6.99 لیتر Tri-Power هشت سیلندر
قدرت ۴۳۵ اسب بخار
گشتاور ۴۶۰ پوند فوت
گیربکس چهار سرعته دستی
تعداد دستگاه‌های تولید شده ۲۲۹۴۰ دستگاه
قیمت نسخه اصلی ۵۷۴۰ دلار
قیمت کنونی ۵۴۰۵۵ دلار

فورد موستانگ GT 1968

فورد موستانگ GT 1968 با ورود به بازار تحول بزرگی ایجاد کرد. این مدل قیمت مقرون به‌صرفه‌ای داشت و با موتور هشت سیلندر خود قدرت بالایی را نیز به ارمغان می‌آورد. فورد موستانگ GT 1968 در اصل نسخه ارتقا یافته‌ای بود که با ظاهر شیک‌تر و ابعاد بزرگتری به بازار آمد.

پیشرانه 6.39 لیتری می‌توانست ۳۲۵ اسب بخار قدرت تولید کند. تنها ۵.۴ ثانیه زمان نیاز است تا خودرو به شتاب 0-100 کیلومتر در ساعت برسد. ۱۷۴۵۸ دستگاه از این مدل با قیمت ۳۰۶۷ دلار به بازار عرضه شده بود.

مشخصات فنی

موتور پیشرانه 6.39 لیتری هشت سیلندر
قدرت ۳۲۵ اسب بخار
گشتاور ۴۲۷ پوند فوت
گیربکس چهار سرعته دستی
شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت ۵.۴ ثانیه
تعداد دستگاه‌های تولید شده ۱۷۴۵۸ دستگاه
قیمت نسخه اصلی ۳۰۶۷ دلار
قیمت کنونی ۲۷۷۲۱ دلار

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. با این حجم موتور پایین اون زمان! چطور این همه قدرت گرفتن؟ عجیبه

  2. سلام، فکر کنم حجم موتورها را اشتباهی بیان کردین و به جای سی سی منظورتون اینچ مکعب باشه؛ اصلاحش کنید لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا