مکمل بنزین
گوناگونخبر

فیس‌لیفت جدید مزدا ۳ را ببینید!

مدل جدید مزدا ۳ که در بازار محلی با نام Axela شناخته می‌شود، در ژاپن رونمایی شد. تغییرات ظاهری این مدل چندان زیاد نبوده و فقط در قسمت جلوپنجره، چراغ‌جلو و سپر جلو کمی دچار تغییر شده است. در بخش عقب خودرو تغییراتی دیده نمی شود و این مدل قرار است فعلا فقط در بازار ژاپن عرضه شود. تغییرات در داخل کابین کمی بیشتر بوده و در آن از یک غربیلک فرمان جدید، داشبورد جدید و ترمز دستی برقی استفاده شده است. مزدا برای بخش سرگرمی این خودرو از یک صفحه‌نمایش بهتر و با امکانات بروزتر استفاده کرده است.

Mazda-3-2017-800-07

مزدا از لحاظ فنی، تغییرات بیشتری را در مدل جدید مزدا ۳ اعمال کرده و برای نخستین‌بار از سیستم G-Vectoring Control در این مدل بهره گرفته است. این سیستم مقدار گشتاوری که از موتور به چرخ‌ها منتقل می‌شود را کنترل می‌کند تا مقدار آن همان چیزی باشد که خودرو نیاز دارد. سیستم چهارچرخ متحرک جدید i-ACTIV یکی دیگر از تدابیر ویژه مزدا برای این خودرو بوده است. این سیستم با سنجش شرایط جوی، میزان گشتاور مورد نیاز برای چرخ‌های جلو و عقب را کنترل می‌کند.

Mazda-3-2017-800-0d

سیستم هوشمند دیگری که برای این خودرو در نظر گرفته شده، ضربات وارد بر کابین را کنترل می‌کند و تا حد زیادی یک فضای آرام را برای شما محیا می‌سازد. به گفته مزدا این سیستم، یک تکنولوژی منحصربه‌فرد و کاملا جدید است.

Mazda-3-2017-800-04

مزدا ۳ مدل ۲۰۱۷ قرار است از اواخر سال ۲۰۱۶ برای فروش به بازار اروپا ارسال شود. مزدا برای این بازار چند پیشرانه در نظر گرفته، موتورهای ۱.۵ لیتری و ۲.۰ لیتری  بنزینی، همچنین موتورهای ۱.۵ لیتری و ۲.۲ لیتری دیزلی، انتخاب‌های این شرکت برای بازار اروپا است. سیستم انتقال قدرت این موتورها از نوع شش سرعته دستی و اتومات خواهد بود.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا