مکمل بنزین
برگزیده‌هابرترین‌ها

جنگ فناوری در صنعت خودرو: کدام برند برنده است؟

احتمالا برای شما هم جای سوال است که کدام یک از برندهای صنعت خودرو در سطح جهانی از تکنولوژی‌های بیشتری رونمایی کرده و نوآورانه‌تر عمل کرده است! در بررسی‌های جدیدی که در سال ۲۰۲۴ انجام شده است، مشخص شد برخی از برندهای بازار در این بخش عملکرد بهتری داشته‌اند و بروزتر بوده‌اند. مصرف کنندگان هرگز مانند این چند سال اخیر تکنولوژی‌های جدید را در صنعت خودرو مشاهده نکرده بودند.

البته برخی از کمپانی‌ها نیز وجود دارند که پیچیدگی‌های غیر ضروری را به محصولات خود اضافه کردند در نتیجه قیمت خودروها نیز افزایش یافته است که باعث ناامیدی مصرف کنندگان می‌شود. در ادامه به سراغ چند تا از برترین کمپانی‌های صنعت خودرو رفته‌ایم و قصد داریم فناوری‌های جدیدی را که با بازار عرضه کرده‌اند، با هم مقایسه کنیم.

جنسیس

اولین کمپانی که قصد داریم به سراغ آن برویم جنسیس نام دارد، این شرکت خودروسازی توانست با فناوری‌ها و امکانات ویژه‌ای که در خودروهای خود قرار می‌دهد، بسیار مورد توجه همگان قرار گیرد. از ویژگی‌هایی همچون Digital Key 2، سیستم دوربین فعال در بخش جلو و پشت خودرو گرفته تا سنسور پارک همگی در محصولات این کمپانی به کار رفته‌اند.

این مطلب را نیز بخوانید: جنسیس GV80 کوپه معرفی شد، شاسی‌بلند اسپرتی برای رقابت با بی‌ام‌و X6

تسلا همیشه رهبر فناوری‌های جدید در بازار خودرو بوده است و اگرچه حالا با نگرانی‌هایی در بخش کنترل کیفیت مواجه شده، ولی باز هم نامش در اینجا می‌درخشد. نزدیک‌ترین برند به تسلا در اینجا جنسیس است که البته از این خبر شگفت زده نیز نخواهیم شد، چرا که این کمپانی در طی این سال‌ها از رده بالاترین فناوری‌ها در صنعت خودرو رونمایی کرده است.

لکسوس

دومین برندی که برای عرضه جدیدترین فناوری‌ها به بازار تلاش کرده است لکسوس خواهد بود. اگر نگاهی به پرفروش‌ترین خودروی آن یعنی شاسی بلند کراس اوور RX بیندازید متوجه تمام فناوری‌های به کار رفته در آن که مشابه بی‌ام‌و X5 هستند خواهید شد. این فناوری‌ها شامل Digital Key، آینه دید عقب دیجیتالی، دستیار کمکی سطح ۲ ترافیک، کروز کنترل تطبیقی و…   هستند.

بی‌ام‌و

برند برتر آلمانی که با رتبه‌بندی ۵۲۸ در این بخش ظاهر شده است بی‌ام‌و نام دارد. این شرکت تنها کمپانی است که برای دو محصول خود یعنی شاسی‌بلند بی‌ام‌و X6 و IX جایزه دریافت کرده است این در حالی است که دیگر برندها تنها برای عرضه یک محصول موفق به کسب پاداش شدند. محصول iX تنها خودرویی است که موفق شد در بخش انرژی مخصوصا در رانندگی تک پدال جایزه بگیرد.

برنامه My BMW به راننده امکان می‌دهد تا با گوشی هوشمند، از راه دور استارت بزنند و از دیگر قابلیت‌های خودرو بهره‌مند شود.

هیوندای

یکی دیگر از برندهای کره‌ای که در بخش فناوری بسیار خوب عمل کرده هیوندای نام دارد. بیشتر موفقیت آن به خاطر عرضه شاسی بلند خانوادگی هیوندای سانتافه است که در بخش اطلاعات سرگرمی و اتصال عملکرد خوبی داشت. این کمپانی توانست به خاطر رونمایی از فناوری‌ مانند Digital Key 2 به شهرت بالایی برسد. این ویژگی به راننده کمک می‌کند تا با استفاده از گوشی هوشمند خود از بسیاری از عملکردهای خودرو بهره‌مند شود.

کیا

کیا یکی دیگر از کمپانی‌هایی است که در صنعت خودرو خوش درخشیده است. اگر به کیا اسپورتیج نگاهی بیاندازیم، متوجه خواهیم شد که فناوری‌های زیادی در این شاسی‌بلند 27 هزار دلاری به کار رفته است و تقریبا با خریداری آن از تمام ویژگی‌های جدید بهره‌مند خواهید شد. استارت از راه دور، کنترل آب و هوای درون خودرو و… بسیار عالی و منحصربفرد بنظر می‌رسند.

لند روور

لند روور، یک برند انگلیسی است که تاکنون محصولات ارزشمندی را به بازار عرضه کرد. البته بنظر می‌‌رسد که هیچ فناوری جدیدی در محصولات امسال به کار نرفته و به صورت کلی مشاهده نام آن در این لیست کمی تعجب‌برانگیز بوده است. بیشتر موفقیت‌های این شرکت نیز به لطف Defender، مدل پرفروش آن، حاصل شد. البته اگر مدل هیبریدی این خودرو به بازار می‌آمد، می‌توانستیم شاهد موفقیت‌های بیشتری در این صنعت باشیم‌.

این مطلب را نیز بخوانید: چری تیگو ۷ اسپرت با طراحی مشابه لندروور آماده ورود به بازار می‌شود

از سال 2019 میزان فروش این کمپانی کم شد ولی در آن زمان بود که لند روور از Defender رونمایی کرد تا از ویران شدنش جلوگیری کند.

کادیلاک

کادیلاک آخرین شرکتی است که در این لیست به آن خواهیم پرداخت. Escalade پرفروش‌ترین مدل کادیلاک تا به امروز شناخته می‌شود و البته قیمتی حدودا برابر با 82 هزار دلار خواهد داشت. مدل Lyriq نیز می‌تواند با باتری Ultium جنرال موتور خود، آینده برند را تغییر دهد.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا