مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

چانگان Nevo E07 با قیمت 2 میلیاردی به فروش می‌رسد

دو روز پیش بود که کمپانی شناخته شده چانگان به صورت رسمی اعلام کرد که پیش فروش Nevo E07 آغاز شده است. این خودرو که با پلتفرم SDA چانگان ساخته شده، در دو حالت شاسی‌بلند و پیکاپ تراک قابل استفاده خواهد بود. چانگان Nevo E07 در دو نسخه EV و EREV ساخته شده و با قیمتی برابر با 249,900 تا 319,900 یوآن (35,400 تا 45,400 دلار) به بازار می‌آید.

کمپانی در ساخت این محصول روی ویژگی‌های هوشمند و دیجیتالی تمرکز کرده است. بنظر می‌رسد که تولید انبوه آن از اکتبر آغاز شود و حدودا تا اواخر سه ماهه چهارم امسال به بازار بیاید. در بخش ابعاد به اندازه 5045 و 1996 میلی‌متر و فاصله بین دو محور   3120 میلی‌متر می‌رسیم. ارتفاع 1640/1665/1695 میلی‌متر خواهد بود.

چرا که راننده می‌تواند ارتفاع خودرو را با سرعت و موقعیت رانندگی تنظیم کند‌. طراحی دم به خودرو کمک می‌کند تا پیکاپ به شاسی‌بلند تبدیل شود. ضریب درگ 0.237Cd است و ظرفیت صندوق به ۳۰۰ کیلوگرم می‌رسد.

از ویژگی‌های خوب خودرو می‌‌توانیم به دستیار رانندگی پیشرفته سطح ۲ چانگان، ماهواره ارتباطی درون خودرو، دو لیدار، ۵ رادار میلیمتر موج، ۱۲ رادار اولتراسونیک، و ۱۱ دوربین با تراشه NVIDIA Orin-x اشاره کنیم. نسخه EREV در دو ورژن تک موتور و دو موتوره ساخته شده و با موتور  1.5T با حداکثر قدرت 141 اسب بخار به بازار می‌آید. نسخه تک موتور 310 اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

ظرفیت باتری لیتیومی به 39.05 کیلووات ساعت می‌رسد، برد برقی نیز شامل 200 و 185 کیلومتر است. در نسخه برقی، ورژن تک موتوره در بخش عقب 338 اسب بخار قدرت تولید می‌کند، در حالی که موتور جلو نسخه دو موتوره 252 اسب بخار را فراهم خواهد کرد. این نسخه بردی برابر با ۵۵۱، ۶۵۱، ۷۰۱ و ۱۰۰۰ کیلومتر را به ارمغان می‌آورد.

سیستم ۸۰۰ ولتی شارژ سریع به خودرو امکان می‌دهد تا در عرض یک ربع شارژ شود و بردی معادل ۳۶۵ کیلومتر را به ارمغان بیاورد. در کابین پنج سرنشینه، با یک طراحی مینیمال، یک نمایشگر AR-HUD 28.86 اینچی، نمایشگر مرکزی 15.4 اینچی، فرمان با چند دکمه روی آن، کنسول مرکزی مجهز به دو کاپ هولدر و شارژ وایرلس گوشی‌های هوشمند روبرو می‌شوید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا