مکمل بنزین
خبر

سواری کوتاه با پورشه 911 جدید

داستان طراحی پورشه 911 در طول 55 سال همواره جذاب بوده و همیشه بعنوان یک خودروی اسپرت در بین بهترین‌ها قرار داشته است. در طول داستان زندگی 911، همیشه رگه‌هایی از خصوصیات نسل‌های گذشته حفظ شده و همین علت باعث شده تا 911، همیشه در پایه، شباهت‌هایی با نسل اول داشته باشد.

در مدل 2019 این خودرو پورشه تکامل را به‌معنای واقعی نمایان ساخته و یک محصول فوق‌العاده زیبا را با حفظ عناصر ذاتی پدید آورده است که از لحاظ ابعادی نسبت به گذشته رشد قابل توجهی داشته است. فاصله محوری 2450 میلیمتر است که نسبت به گذشته ثابت است، اما طول کلی 4519 میلیمتر است و از یک افزایش 20 میلی متری خبر می‌دهد.

سپر، اسپلیتر و ورودی‌های هوای جلو نسبت به گذشته کمی عضلانی‌تر شده. کاپوت 911 جدید، طول بیشتری دارد که با خطوط موازی میانی و چراغ‌های جلو با شکل دایره‌ای‌تر در مقایسه با نسل 991، هماهنگ است. طراحی در بخش‌ عقب بیش از هر چیزی تغییرات را نشان می‌دهد و در اسپرت‌تر شدن ظاهر تاثیر به‌سزایی داشته است.

بسته ابزار دارای یک تاچ‌متر آنالوگ به صورت مرکزی است که به نظر می رسد که از اصل 911 برداشته شده. این یک چیز دوست داشتنی است که شاهد آن هستیم و هوا را از نوستالژی به داخل کابین می برد. در بخش داخلی سعی شده حالت نوستالژی با عنصر مدرنیته تبدیل شود که نهایت یک اثر هنری پدید آمده است.

انتخاب تعویض‌گر دنده اتوماتیک با متریالی از جنس پلاستیک،، کمی تعجب‌برانگیز است اما پورشه این کار را انجام داده. کابین 911 با الهام از نسل ۱۹۷۰ بطور کلی دگرگون شده و ابع7اد نمایشگر داخلی به ۱۰.۹ اینچ رسیده است که در پایین این نمایشگر، پنج دکمه‌ سخت افزاریبرای دسترسی سریع تنظیمات قرار دارد. فرمان جدید با دکمه‌های کنترلی، پنل دیجیتال پشت فرمان، ترمز پارک برقی و کروز کنترل هوشمند، تشخیص خیس بودن جاده و کنترل خودکار سیستم مدیریت پایداری، دوربین گرمایی دید در شب، ترمز اضطراری خودکار تجهیزات داخلی 911 جدید هستند که برخی از آنها بسیار جذاب و کاربردی برای کاهش حوادث طراحی شده‌اند.

این خودرو در چند مدل مختلف عرضه شده که پیشرانه‌ ۶ سیلندر خطی توربوشارژ ۳ لیتری در بخش عقب خودرو،  امکان انتخاب جعبه‌دنده‌ هفت سرعته دستی یا هشت سرعته دوکلاچه PDK وجود دارد که در 911 انتخاب شده از سوی کارشناسان برای آزمایش نمونه گیربکس 8 سرعته فوق‌العاده بر روی 911 نصب شده است. شما با 911 جدید در حدود۴۴۴ اسب‌بخار قدرت در اختیار خواهید داشت. قدرت 331 کیلو واتی (6500 دور در دقیقه) و گشتاور 530 نیوتن‌متری (بین 2300 تا 5000 دور در دقیقه) می‌تواند برای این خودروی سبک، نتیجه جذابی داشته باشد.

پدال گاز را برای یک انفجار بزرگ، فشار دادیم و بدون تاخیر جنگنده کار خود را آغاز کرد. ولی بیایی ببینیم این 911 جدید چقدر سریع است. شتاب صفر تا 100 در حدود 3.5 ثانیه و شتاب صفر تا 200 کیلومتر بر ساعت 12.1 ثانیه است. شتاب هیجان‌انگیزی دارد حتی بهتر از خودروهایی که در زمان کمتری به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسند. این گیربکس این PDK هشت سرعته عالی و لذت بخش است و در حالت دستی، هیجان آن مضاعف شد. پورشه 911 در تیئ‌های کاررا S و 4S با قیمت‌های پایه به‌ترتیب، ۱۲۰ هزار یورو و ۱۲۷ هزار و  یورو در آلمان فروخته می‌شود. در استرالیا نیز این قیمت از 265 هزار دلار تا 281 هزار دلار، قیمت دارد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا