مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

آغاز همکاری گک و هواوی برای ساخت و توسعه GAC Trumpchi Concept 1

گک چند روز گذشته از GAC Trumpchi Concept 1 رونمایی و اعلام کرد که این سدان یک گام به مرحله تولید نزدیک‌تر شده است. این اولین مدل از سه مدل این کمپانی است که با همکاری هواوی ساخته می‌شود. دو نسخه بعدی در رده شاسی‌بلند و MPV قرار دارند.

این کانسپت با مدلی که چند ماه پیش توسط این کمپانی معرفی شده بود، طراحی یکسانی دارد. گک در نمایشگاه پکن 2024 اعلام کرد که قصد همکاری با کمپانی هواوی را داشته است، پس تعجبی ندارد که فناوری Qiankun ADS 3.0 و سیستم عامل HarmonyOS در این مدل به کار رفته باشند.

بر اساس آخرین اطلاعاتی که از این مدل منتشر شد، نسخه نهایی GAC Trumpchi Concept 1 تا سه ماهه اول سال 2025 به بازار عرضه خواهد شد. در بخش ابعاد، شاهد طول 5128 میلی‌متر، فاصله بین دو محور 3000 میلی‌متر و چرخ‌های 21 اینچی هستیم.

جالب است بدانید که زبان طراحی به کار رفته در این مدل از نسخه نسل سوم آن الهام گرفته شده که به Hidden Edge in Run معروف است. یک جلوپنجره بسته، لوگوی درخشان مجهز به چراغ‌های ال‌ای‌دی، درب بدون فریم و چراغ‌های سرتاسری در عقب در بخش ظاهری جلب توجه می‌کنند. بدنه به زیبایی طراحی شده و رینگ‌ها نیز جذابیت زیادی به خودرو می‌بخشند. چراغ‌های سرتاسری عقب در رنگ قرمز طراحی شده‌اند که با رنگ آبی بدنه ترکیب زیبایی خلق کرده‌اند.

در این محصول جدید، فناوری‌هایی نظیر سیستم عامل HarmonyOS، سیستم Qiankun ADS 3.0، لیدار سقف و… حضور دارند. فناوری جدید GAC Super Range Extension در GAC Trumpchi Concept 1 به کار رفته و به لطف هوش مصنوعی تمام مشکلات رایج در پروسه استارت-استاپ انجین در مدل‌های EREV به همراه مصرف سوخت بالا و قدرت ناکافی حل شده‌اند!

بنابراین شاهد تغییرات مفیدی در اینجا هستیم؛ برای مثال، NVH تا 30 درصد بهبود یافته، مصرف سوخت 15 درصد کمتر شده و برد خالص الکتریکی نیز 12 درصد کاهش یافته است.

سازنده ادعا می‌کند که خودرو از سه موتور با سیستم چهار چرخ متحرک برخوردار است! علاوه بر آن، یک باتری با ظرفیت 56 کیلووات ساعت در EREV قرار می‌گیرد که به سیستم شارژ 5C و پلتفرم 800V مجهز می‌شود. در نهایت باید اشاره کنیم که برد تمام الکتریکی خودروها بیش از 300 کیلومتر برآورد می‌شود. لطفا نظرات خود درباره این مدل را برای ما بنویسید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا