مکمل بنزین
گوناگونخبر

مینی‌بوس برقی تسلا در راه است

کمپانی تسلا در حال حاضر دو مدل S و X را تولید کرده و تا پایان سال 2017، مدل 3 را نیز به مجموعه تولیدات خود اضافه خواهد کرد. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا از تحقیقات این کمپانی برای ساخت یک وانت و یک شاسی‌بلند کامپکت خبر داد.

tesla-model-x-p90d1

در عین حال کمپانی تسلا، صحبت از تولید یک مینی‌بوس شهری کرده است که در آینده نزدیک از آن رونمایی خواهد شد. یکی از مدیران تسلا درباره ایده مینی‌بوس تسلا می‌گوید:

به احتمال زیاد مینی‌بوس تسلا، نسخه تکامل یافته مدل X بوده و شاید از شاسی این مدل برای ساخت یک مینی‌بوس برقی استفاده شود.

هنوز خیلی زود است که بخواهیم به این مورد فکر کنیم که آیا تسلا مینی‌بوس خود را به چشم یک وسیله نقلیه مصرفی نگاه می‌کند یا به عنوان یک وسیله نقلیه تجاری! اما با توجه به گذشته تسلا، امکان وقوع هر دو مورد وجود دارد! تسلا از مینی‌بوسی سخن می‌گوید که با انرژی برق حرکت کرده و می‌تواند جایگزین کالسکه، دوچرخه و صندلی‌های چرخدار شود! علاوه بر اینها، مینی‌بوس تسلا  از ظرفیت بیشتری برای حمل سرنشینان برخوردار است؛ به این ترتیب که در این مینی‌بوس، راهرو وسط حذف شده و به جای آن صندلی‌هایی قرار گرفته‌اند.

مینی‌بوس تسلا در مراحل اولیه تحقیق و توسعه بوده و به احتمال زیاد به عنوان یک کانسپت مفهومی در سال 2017 رونمایی می‌شود.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا