مکمل بنزین
مقایسهاخبار خودروبرگزیده‌ها

مقایسه جنسیس G90 و مرسدس بنز S-Class

لوکس. اعتبار. تجمل. این‌ها برخی از واژه‌هایی هستند که می‌توانند یک ماشین مثل مرسدس بنز S-class را توصیف کنند. این ماشین سال‌هاست که بهترین نمونه برای همه‌ی خودروهای لوکس دیگر به حساب می‌آید. اما در ۱۰ سال گذشته، یک رقیب جدید از کره به بازار آمده است: جنسیس G90 که قصد دارد با برندهای معروفی مانند بی‌ام‌و، لکسوس و مرسدس بنز رقابت کند.

در این مقاله به بررسی و مقایسه این سدان های لوکس و پرچمدار خواهیم پرداخت.

قدرت استثنایی

هر دو ماشین بزرگ هستند و به همین خاطر نیاز به موتورهای قدرتمندی دارند. مرسدس بنز S-class 2023 با دو نوع موتور عرضه می‌شود. مدل S500 دارای یک موتور ۳.۰ لیتری شش سیلندر با سیستم هیبرید ملایم ۴۸ ولت است که ۴۲۹ اسب بخار قدرت و ۳۸۳ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. گزینه دیگر، موتور ۴.۰ لیتری V8 با سیستم هیبرید ملایم در مدل S580 است که ۴۹۶ اسب بخار قدرت و ۵۱۶ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. با این موتور V8، مرسدس S-class با سرعت حیرت‌انگیزی حرکت می‌کند، حتی با وزن بیش از ۲ تن. شتاب آن از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تنها ۴.۴ ثانیه طول می‌کشد.

g90جنسیس G90 بر خلاف بنز کلاس S فقط یک موتور دارد، اما این موتور عالی است. این موتور 3.5 لیتری V6 با دو توربوشارژر و یک سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی است. این موتور 409 اسب بخار قدرت و 405 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. این قدرت مشابه موتور مرسدس S500 است که عملکردی نزدیک به آن دارد.

موتور V6 در G90 با یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته جفت شده و قدرت به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. در حالی که موتورهای S-Class، چه inline-6 و چه V8، با یک گیربکس اتوماتیک 9 سرعته جفت شده‌اند و آن‌ها هم قدرت را به تمام چرخ‌ها می‌فرستند.

  موتورسیکلت 2WD روسی، یک موتور مناسب برای آفرود!

هر دو خودرو لوکس دارای سیستم تعلیق هوایی و دمپرهای تطبیقی هستند که می‌توانند جاده را بررسی کرده و بر اساس آن تنظیمات را برای سواری نرم‌تر تغییر دهند. همچنین، هر دو خودرو با فرمان دهی چرخ های عقب هم عرضه می‌شوند که به چرخ‌های عقب اجازه می‌دهد در خلاف جهت چرخ‌های جلو بچرخند. این ویژگی کمک می‌کند تا در سرعت‌های کم، خودرو راحت‌تر حرکت کند.

لوکسی بی‌نظیر

در گذشته، مرسدس S-Class در نسخه‌های کوتاه و لانگ عرضه می‌شد، اما برای مدل 2023 فقط نسخه لانگ موجود است. این یعنی فضای پای بیشتری در صندلی‌های عقب وجود دارد. شما می‌توانید خودرو را با صندلی‌های عقب برقی سفارش دهید و اگر در صندلی عقب کنار صندلی جلو نشسته باشید، می‌توانید آن صندلی را به جلو حرکت دهید تا فضای بیشتری برای پاهایتان داشته باشید. همچنین این صندلی‌ها قابلیت خوابیدن دارند تا راحت‌تر باشید.

علاوه بر این، صندلی‌های عقب می‌توانند گرم کن، سرد کن و ماساژور را به شما ارائه کنند. همچنین یک زیرپایی برقی وجود دارد که می‌توانید آن را بیرون بیاورید، سایه‌بان‌های برقی هم دارند و میزهای کوچکی شبیه به میزهای هواپیما که بیرون می‌آیند. تمام کارکردهای صندلی‌های عقب با یک تبلت کوچک که در کنسول وسط قرار دارد کنترل می‌شوند.

جنسیس G90 یک خودروی لوکس است که فقط در یک اندازه بدنه (Wheelbase) عرضه می‌شود و این اندازه مشابه نسخه بلند مرسدس بنز S-Class است. این یعنی فضای پای زیادی در صندلی‌های عقب وجود دارد، حتی اگر شما قد بلندی داشته باشید. مانند مرسدس، G90 هم صندلی‌های عقب برقی دارد که قابلیت گرم و سرد شدن را دارند، اما ویژگی ماساژ برای بازار کانادا در نظر گرفته نشده است. در ایالات متحده، این صندلی‌ها دارای قابلیت ماساژ هستند. همچنین، G90 دارای زیرپایی برقی، سایه‌بان‌های برقی و درهای برقی است. بله، شما می‌توانید درها را فقط با فشار دادن یک دکمه روی کنسول وسط ببندید.

  رونمایی فارادی فیوچر از سریعترین خودرو الکتریکی!

عملکرد صندلی‌های جلو در هر دو خودرو به اندازه صندلی‌های عقب راحت است. هر دو خودرو دارای صندلی‌های جلو با قابلیت گرم، سرد و ماساژ هستند و تنظیمات مختلفی مانند کمری، پشتی‌های جانبی و افزایش طول صندلی را دارند. اما طراحی داخلی این دو خودرو کاملاً متفاوت است.

مرسدس بنز S-Class پر از صفحه نمایش است. صفحه نمایش لمسی اطلاعات در وسط 12.8 اینچ قطر دارد و نمایشگر راننده 12.3 اینچ است. در S-Class دکمه‌های فیزیکی بسیار کمی وجود دارد و بیشتر عملکردهای خودرو از طریق صفحه نمایش لمسی یا دستورات صوتی کنترل می‌شوند. همچنین مرسدس گزینه‌های مختلفی برای تزیینات داخلی دارد، از جمله فولاد ضد زنگ مشکی و نقره‌ای، چوب گردو، و چوب بافت باز.

جنسیس G90 هم بسیاری از عملکردهای خودرو را در سیستم اطلاعاتی خود گنجانده است، اما کنترل‌های فیزیکی برای موارد پرکاربرد مانند دمای هوا یا کنترل‌های گرم کن و سرد کن صندلی‌ها را دارد. صفحه نمایش راننده و صفحه نمایش لمسی در G90 هر دو 12.3 اینچ هستند و یک صفحه نمایش کوچک‌تر در زیر صفحه اصلی برای کنترل دما وجود دارد. جنسیس گزینه‌های تزیینی کمتری نسبت به مرسدس دارد، اما تزیینات از جنس کربن، چوب بافت باز و آلومینیوم برس‌خورده بسیار لوکس به نظر می‌رسند.

به طور خلاصه، هر دو خودرو لوکس هستند، اما مرسدس S-Class امکانات بیشتری برای راحتی مسافران دارد.

ظاهر جذاب

این دو خودرو از نظر ظاهری هم کاملاً متفاوت هستند، اما هر دو حس لوکسی را منتقل می‌کنند. طراحی S-Class منحنی و نرم است و خطوطی زیبا از جلو به عقب کشیده شده‌اند. نشان سه نقطه‌ای معروف مرسدس روی کاپوت قرار دارد و چراغ‌های جلو و عقب هر دو LED هستند.

  مرسدس بنز G کلاس برقی با 588 اسب بخار قدرت معرفی شد

جنسیس G90 دو نشانه طراحی مشخص دارد: یکی شکل سپر در جلو، لوله‌های اگزوز و کمی هم در چرخ‌هاست. نشانه دیگر خطوط دوتایی است که از چراغ‌های جلو تا چراغ‌های راهنما کشیده شده و دور تا دور عقب خودرو را احاطه کرده‌اند.

قیمت‌های جذاب

این خودروها ارزان نیستند! به عنوان خودروهای پرچم‌دار، قیمت‌های بالایی دارند. از بین این دو، جنسیس G90 2023 ارزان‌تر است و قیمت آن از 115,000 دلار شروع می‌شود و گزینه‌های زیادی برای اضافه کردن ندارد زیرا به خوبی تجهیز شده است. مرسدس S500 از 143,000 دلار شروع می‌شود و S580 قیمتش 155,800 دلار است. با مرسدس می‌توانید بسته‌ها و گزینه‌های زیادی اضافه کنید که قیمت را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

در نهایت، اگر بودجه‌تان محدود است، جنسیس G90 تمام ویژگی‌های مهم لوکس را دارد: آرام، نرم، راحت و پر از ویژگی‌های مناسب. اما مرسدس بنز S-Class هنوز هم معیار اصلی خودروهای لوکس است و همیشه پیشرو در تکنولوژی است و معمولاً اولین خودرویی است که با جدیدترین فناوری‌ها تجهیز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا