مکمل بنزین
اخبار خودرو

چراغ جلو بوگاتی شیرون: گران‌تر از پورشه 911

تعداد کمی خودروی مدرن وجود دارد که چراغ‌های جلو به همین اندازه متمایز داشته باشند، مانند طراحی چهارگانه چراغ‌های جلو بوگاتی شیرون. اما این خودروها به دلیل تولید تنها ۵۰۰ عدد، به ندرت در خیابان‌ها دیده می‌شوند. این سطح از انحصار هزینه‌ای دارد، نه تنها در زمان خرید خودرو، بلکه هنگام خرید قطعات یدکی نیز به چشم می‌آید.

به عنوان مثال، یک آگهی در eBay آلمان مجموعه‌ای از چراغ‌های جلو Valeo برای شیرون را با قیمت بسیار گزاف ۱۴۷,۰۰۰ یورو (حدود ۱۶۴,۰۰۰ دلار) منتشر کرده است. بله، فقط برای یک مجموعه چراغ جلو. با این مبلغ، می‌توان یک پورشه ۹۱۱ کاررا GTS نو خرید که قیمت آن ۱۶۴,۹۰۰ دلار است.

جلو بوگاتی شیرون

فروشنده در واقع در لهستان مستقر است اما برای کشورهای اروپایی، هزینه ارسال ۱,۰۰۰ یورو (۱,۱۰۰ دلار) را دریافت می‌کند. به دلایل واضح، روسیه و اوکراین از این لیست مستثنی شده‌اند. فروشگاه ارسال به کشورهای خارج از اروپا را نیز ارائه می‌دهد، اما هزینه‌های تحویل مشخص نشده است. با این حال، می‌توان فرض کرد که این هزینه‌ها بیشتر خواهد بود.

با توجه به اینکه تعداد این خودروها بسیار کم است، این آگهی به مخاطب خاصی هدف‌گذاری شده است. چراغ‌ها به عنوان اقلام دست‌دوم معرفی شده‌اند اما فروشنده وعده داده که در “وضعیت عالی” هستند. جالب است بدانید که این چراغ‌ها به عنوان چراغ‌های اصلی با کد قطعه OEM: 5B4941035C و 5B4941036C تبلیغ شده‌اند. ما کمی جستجو کردیم و آن‌ها را در یک سایت لهستانی پیدا کردیم که با قیمت بسیار معقول‌تری معادل ۴۲۰,۰۰۰ PLN (حدود ۹۸,۰۰۰ یورو یا ۱۱۰,۰۰۰ دلار) لیست شده‌اند.

  همکاری BMW با Mobileye و اینتل؛ برای ساخت خودروهای خودران

قیمت دیوانه‌وار برای یک مجموعه چراغ جلو یادآور ویدیویی از The Hamilton Collection درباره هزینه‌های مالکیت شیرون است: ۱۰,۰۰۰ دلار برای هر چراغ عقب، ۱۳,۵۴۷ دلار برای کلید یدکی، ۸,۴۴۹ دلار برای مجموعه لاستیک‌ها، ۱۸,۳۱۷ دلار برای روتورهای ترمز جلو، ۶,۷۶۴ دلار برای پدهای ترمز جلو، ۱۸,۳۱۷ دلار برای روتورهای ترمز عقب، ۴,۰۲۴ دلار برای پدهای ترمز عقب، ۱۸۵,۰۰۰ دلار برای جعبه‌دنده و ۱۱,۵۰۰ دلار برای خدمات سالانه.

هزینه‌های مالکیت ویرون نیز به طرز پیش‌بینی‌پذیری دیوانه‌وار است، طبق گفته‌های میلیاردر املاک، مانی خوشبین. تعویض تمام مایعات هزینه‌ای معادل ۲۵,۰۰۰ دلار دارد و لاستیک‌ها نیز ۳۸,۰۰۰ دلار دیگر هزینه برمی‌دارند. چرخ‌ها باید هر ۱۰,۰۰۰ مایل تعویض شوند و هزینه آن ۵۰,۰۰۰ دلار است. یک درخواست تأیید EPA چند سال پیش نشان داد که تعویض توربوشارژرها ۶,۴۰۰ دلار هزینه دارد و ویرون چهار عدد از آن‌ها دارد. این سند همچنین نشان داد که هزینه کار برای تعویض دو توربو حدود ۹,۰۰۰ دلار است.

مالکین ویرون برای تعویض مخزن سوخت ۲۰,۰۰۰ دلار و برای کار مربوطه ۲۲,۰۰۰ دلار پرداخت می‌کنند. تقریباً همین مقدار نیز برای تعویض تنظیم‌کننده‌های میل‌لنگ هزینه دارد اما خود قطعه تنها حدود ۸۰۰ دلار است. چرا هزینه کار اینقدر بالاست؟ زیرا نیاز به جداسازی برخی از اجزای موتور دارد. به یاد داشته باشید که این قیمت‌ها چند سال پیش منتشر شده‌اند و ممکن است اکنون دیگر معتبر نباشند و احتمالاً حتی بالاتر نیز رفته‌اند. به عنوان مثال، لاستیک‌های خاص Michelin Pilot Sport PAX ویرون در سال ۲۰۲۰، ۴۲,۰۰۰ دلار قیمت داشتند که نسبت به سال قبل افزایش ۴,۰۰۰ دلاری داشته است.

  فروش خودروهای هیوندای و کیا وارداتی مدل 2016 آغاز شد!

مدل جدید Tourbillion تمام چهار توربوشارژر خود را از دست داده اما یک سیستم هیبریدی اضافه کرده که قطعاً تعمیر آن در صورت بروز مشکل ارزان نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا