مکمل بنزین
اخبار خودروبرگزیده‌ها

گران ترین خودروهای دنیا کدام اند؟

وقتی به سوپرکارهای گران‌ قیمت فکر می‌کنید، چند شرکت مشخص به ذهن می‌آیند: بوگاتی، فراری، کونیگزگ و پاگانی، و چند نام دیگر. این تولیدکنندگان در فضای لوکس جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند و به مشتریان ثروتمند خود سریع‌ترین، نایاب‌ترین، زیباترین و در این مورد، گران‌ترین خودروهای جهان را ارائه می‌دهند.

ولی برای یافتن اینکه کدام‌یک از این ماشین‌های غیرقابل‌ دسترس، گران‌ترین است، ما صورت‌های حساب را جست‌وجو کرده‌ایم و 10 تا از گران ترین خودرو های بازار دنیا را جمع‌آوری کرده‌ایم. این گروه شامل برند های مختلف از جمله بوگاتی، پاگانی و خودروی منحصر به فرد رولزرویس است که به‌طور خاص برای شخصیت‌های سلطنتی ساخته شده‌اند.

باید توجه داشت که قیمت‌های یادشده مربوط به خود خودروها در زمان تولید است. بنابراین خودروهای حراجی مانند فراری ۲۵۰ جی‌تی‌او یا فروش‌های دست‌دوم با قیمت‌های بالا شامل این لیست نمی‌شوند. اما جای نگرانی نیست، هزاران میلیون دلار خودرو در این لیست وجود دارد که می‌تواند اشتهای شما را برای دیدن خودروهای لوکس تحریک کند.

10. پاگانی ایمولا

قیمت 6 ملیون دلار

بر اساس اطلاعات موجود، پاگانی ایمولا دارای موتور ۶.۰ لیتری V12 توئین‌توربو از AMG است که ۸۳۸ اسب بخار قدرت و ۸۱۱ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. این خودرو تنها ۲۷۷۶ پوند وزن دارد. طراحی‌های متعدد شامل باله‌ها، بال‌ها و ورودی‌های هوا به خنک‌سازی اجزا کمک کرده و موتور پرمصرف آن را تأمین می‌کند، به‌طوری‌که این خودرو به حداکثر سرعت ۲۱۷ مایل بر ساعت (به‌طور الکترونیکی محدود شده) می‌رسد. پاگانی اعلام کرده که قیمت این کوپه ۵.۴ میلیون دلار و قیمت نسخه رودستر آن حتی بیشتر، یعنی ۶.۰ میلیون دلار است.

9. ردبول RB17

RB17قیمت 6.2 ملیون دلار

مهندس نابغه سابق ردبول، آدرین نیوی، خودرویی طراحی کرده است که RB17 نام دارد و در اوایل سال ۲۰۲۴ معرفی شد. این خودرو مجهز به موتور V10 طبیعی با حجم ۴.۵ لیتر و سیستم برقی است که ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و به دور موتور شگفت‌انگیز ۱۵۰۰۰ دور در دقیقه می‌رسد. ردبول تنها ۵۰ دستگاه از RB17 را تولید خواهد کرد و همه آن‌ها نیز از قبل رزرو شده‌اند. هر یک از این خودروها حدود ۶.۲ میلیون دلار قیمت دارد.

  ضرر 791 میلیون دلاری قطعه سازان ایرانی در سال گذشته!

8. پاگانی کدولونگا

پاگانی کدولونگاقیمت 7.4 ملیون دلار

در ادامه، پاگانی کدولونگا قرار دارد که الهام‌گرفته از هنر ساخت بدنه ایتالیایی در دهه ۱۹۶۰ است. طراحی خیره‌کننده خارجی و داخلی با سبک استیم‌ پانک این پاگانی را بسیار گران‌ قیمت می‌کند. زیر کاپوت آن یک موتور V12 توئین‌ توربو با قدرت ۸۲۹ اسب بخار و ۸۰۹ پوند فوت گشتاور قرار دارد که به یک گیربکس هفت سرعته متصل است و حس واقعی یک خودروی مسابقه‌ای را منتقل می‌کند. قیمت این خودروی خاص که تنها پنج دستگاه از آن ساخته شده، ۷.۴ میلیون دلار است.

7. مرسدس بنز مایباخ اکسلرو

قیمت 8 ملیون دلار

مرسدس بنز مایباخ اکسلرو نیز یکی از خودروهای منحصر به فرد است که در سال ۲۰۰۴ معرفی شد. این خودرو به سفارش فولدا، زیرمجموعه‌ای از گوodyear، برای آزمایش تایرهای جدید ساخته شد. اکسلرو بر پایه مایباخ ساخته شده و همان موتور V12 توئین‌توربو را دارد که ۶۹۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۲ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. حداکثر سرعت این خودرو ۲۱۸ مایل بر ساعت است و اگر به تورم امروز توجه کنیم، قیمت اکسلرو بیش از ۱۰ میلیون دلار خواهد بود.

6. بوگاتی سنتودیچی

قیمت 9 ملیون دلار

بوگاتی سنتودیچی نیز در هفته خودروی پبل بیچ سال گذشته رونمایی شد و یکی دیگر از مدل‌های فوق‌العاده نادر و گران‌قیمت را معرفی کرد. این خودرو محدود به تنها ۱۰ دستگاه است و به نوعی یادبودی از بوگاتی EB110 محسوب می‌شود و همزمان به مناسبت ۱۱۰ سالگی بوگاتی طراحی شده است. طراحی منحصر به فرد آن ممکن است همه را مجذوب نکند، اما حداقل نگران نخواهید بود که یکی دیگر از آن را در جاده ببینید. قیمت سنتودیچی نزدیک به ۹ میلیون دلار است.

  شرایط فروش محصولات ارتقاء یافته ایران خودرو ویژه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اعلام شد!

5. بوگاتی شیرون پروفیله

قیمت 10.8 ملیون دلار

در نهایت، بوگاتی شیرون پروفیله قرار دارد که واقعاً منحصر به فرد است. این خودرو ابتدا به عنوان آزمایشی برای تولید محدود مدل‌های پروفیله ساخته شد، اما در نهایت تنها نمونه‌ای از آن تولید شد. این خودرو همان موتور W16 چهار توربوشارژر با قدرت ۱۴۷۶ اسب بخار را دارد که در تمام رنج چیرون وجود دارد، اما بدنه و اسپویلر سفارشی آن باعث می‌شود تا از سایر مدل‌ها متمایز شود.

4. رولزرویس Sweptail

قیمت 12.8 ملیون دلار

رولزرویس به طور طبیعی دو تا از سه خودرو گران‌ قیمت‌ ترین را در این لیست به خود اختصاص داده است. خودرو منحصر به فرد Sweptail که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد، در رتبه سوم قرار دارد. با قیمت شگفت‌انگیز ۱۳ میلیون دلار، در زمان عرضه‌اش، گران‌ترین خودروی جدید دنیا بود. هرچند که از آن زمان خودروهای گران‌تری معرفی شده‌اند، اما این خودروی لوکس با ۴۵۳ اسب بخار قدرت هنوز هم خیره‌کننده است.

3. بوگاتی La Voiture Noire

قیمت ۱۳.۴ میلیون دلار

با قیمت ۱۳.۴ میلیون دلار، Bugatti La Voiture Noire به‌طور رسمی گران‌ترین خودروی جدید بوگاتی است که تاکنون ساخته شده است. این خودرو تفسیر مدرنی از نوع ۵۷ SC Atlantic شخصی ژان بوگاتی است و از همان موتور W16 چهار توربوشارژر ۸.۰ لیتری استفاده می‌کند که در شیرون نیز وجود دارد و ۱۴۷۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. La Voiture Noire دارای شش خروجی اگزوز، چرخ‌های جدید و جذاب، طراحی خاص جلو و یک نشان بزرگ روشن در عقب است که نام برند را نمایش می‌دهد. البته این بوگاتی منحصر به فرد قبلاً صاحب دارد.

  آماده باش امدادخودرو کرمان موتور به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی

2. رولزرویس Boat Tail

رولزرویس Boat Tailقیمت 28 میلیون دلار

رولزرویس دوباره وارد عرصه ساخت خودروهای سفارشی شده و Boat Tail زیبا را معرفی کرده است. این خودرو جانشین Sweptail است که هزینه‌ای معادل ۱۲.۸ میلیون دلار داشت. Boat Tail دارای بدنه دو رنگ منحصر به فرد، تزئینات داخلی با کیفیت بالا و حتی یک “سوئیت مهمانی” است که شامل یخچال نوشیدنی و چتر خورشیدی تعبیه‌ شده می‌شود. اگرچه رولزرویس قیمت رسمی برای ساخت‌های منحصر به فرد اعلام نمی‌کند، اما شایعات حاکی از آن است که Boat Tail جدید حدود ۲۸ میلیون دلار قیمت داشته است.

1. رولزرویس La Rose Noire Droptail

قیمت 30 میلیون دلار

پس از Boat Tail زیبا در سال گذشته، رولزرویس خودرو دیگری به نام La Rose Noire Droptail را معرفی کرد که قیمت بسیار بالایی دارد. Droptail در هفته خودروی مونتری به عنوان اولین مدل از چهار کمیسیون منحصر به فرد Rolls-Royce Droptail معرفی شد و به زودی نسخه Amethyst نیز معرفی خواهد شد. این خودرو رنگ بدنه‌ای درخشان به نام True Love دارد. رولزرویس معمولاً جزئیات قیمت‌گذاری رسمی برای این مدل‌های خاص منتشر نمی‌کند، اما برآوردها نشان می‌دهد که Droptail جدید بین ۳۰ تا ۳۵ میلیون دلار قیمت دارد و یکی از گران‌ترین خودروهای جهان محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا