مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

هونگچی از سیستم 1700V خود با امکان شارژ در 5 دقیقه رونمایی کرد!

۱۷ اکتبر بود که هونگچی از اولین نسخه سیستم ولتاژ بالا 1700V مبتنی بر سیلیکون کاربید رونمایی کرد. هنوز جزئیات دقیقی از آنچه تولید شده، در دسترس قرار نگرفته است. گزارش‌ها تنها به این موضوع اشاره دارند که این دستگاه به یک تراشه سیلیکون کاربید ولتاژ بالا 1700V مجهز شده است. کمپانی برای ساخت این دستگاه از مواد مستحکم دی‌الکتریک استفاده کرده که قادر به تحمل ولتاژهای بالا و فناوری‌های دیگر است. گفته می‌شود که حداکثر ولتاژ این دستگاه به 1200V خواهد رسید.

مزایای اصلی چنین سیستمی شامل کارایی بالا و اتلاف انرژی کمتر است. این بدان معناست که مصرف برق خودرو کاهش یافته و در نتیجه برد کلی افزایش می‌یابد. هونگچی تبلیغات زیادی برای این سیستم انجام داد و گفته شده که این فناوری پایه‌ای محکم برای پذیرش سیستم الکتریکی بالای 1000V فراهم می‌کند و به قابلیت شارژ سریع در 5 دقیقه‌ مجهز شده است.

مهندسان کمپانی هونگچی برای ساخت این دستگاه از روش‌های نوینی استفاده کردند؛ برای مثال، سیلیکون کاربید را با اتصال موازی سلول‌های با چگالی بالا ترکیب کرده‌اند و با طراحی ساختار سلولی با کانال‌های کوتاه، اتصال بین‌سلولی و پروسه مقاوم‌تری را در برابر دما به ارمغان آورده است. در حال حاضر، چندین تولیدکننده چینی خودروهایی مبتنی بر پلتفرم‌های 800V ارائه می‌دهند.

برند جدید Onvo نیو از معماری 900V استفاده می‌کند که شامل موتورها و باتری‌های این شرکت می‌شود. البته با توجه به اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده است، به نظر می‌رسد که سیستم 1700V هونگچی تا چند سال آینده به بازار عرضه نشود.

سیلیکون کاربید در حال حاضر بهترین راه‌حل فناوری برای سیستم‌های ولتاژ بالا است. چنین ولتاژهایی فشار زیادی به سیستم‌هایی مانند اینورتر، سیستم AC و شارژر وارد می‌کنند. پس مزایای سیلیکون کاربید باعث می‌شود که چنین سیستمی بسیار مفید واقع شود. حتی هزینه‌های ساخت دستگاه‌ها نیز کاهش می‌یابد‌ و می‌توان از کابل‌های نازک‌ و سبک‌تری استفاده کرد.

  نگاهی کلی به وضعیت فعلی سایپا شاهین در ایران

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا