مکمل بنزین
اخبار روز خودروخبرداخلی

سرنوشت خودروهای انبار شده در گمرکات کشور بالاخره مشخص شد!

سرانجام پس از مدت‌ها، سرنوشت خودروهای انبار شده در گمرکات کشور مشخص شد. پیرامون این موضوع، طبق بخش‌نامه جدید اداره گمرک ایران، تمامی خودروهای مجاز که تا قبل از بسته شدن سامانه ثبت سفارش و بعد از آن به واسطه برخی از مجوزات ارائه شده به گمرکات کشور وارد شده بودند، از این پس می‌توانند با تعرفه‌های جدید اعلامی توسط هیئت دولت، ترخیص و وارد بازار خودرویی کشور شوند.

 همچین لازم به ذکر است، تعداد بسیار زیادی از انواع خودروها در حال حاضر در گمرکات کشور نگهداری می‌شوند که برخی آن‌ها از سالیان گذشته تا به امروز به دلیل حجم موتور بالا قادر به ترخیص نیستند و طبق بخش‌نامه جدید می‌بایست هرچه سریع‌تر مرجوع شوند و سایر خودروها که دارای حجم موتور کمتر از 2500 سی‌سی و مجاز به ورود به خاک کشور هستند، می‌بایست طبق این بخش نامه با تعرفه های جدید ترخیش شوند

. به‌طور مثال، اگر یک خودرو همانند سانتافه تا قبل از تاریخ 21 شهریورماه سال جاری ثبت سفارش شده باشد و بخواهد توسط شرکت واردکننده ترخیص شود، با توجه به تعرفه جدید اعلامی باید 95 درصد عوارض گمرکی را پرداخت نماید و اگر طبق تعرفه قبلی 55 درصد عوارضی گمرکی برای این خودرو توسط شرکت واردکننده پرداخت شده باشد و این خودرو تا به امروز ترخیص نشده باشد، با این وجود می‌بایست شرکت واردکننده مابه التفاوت 55 درصد تا 95 درصد را پرداخت نماید. همچنین این نکته نیز لازم به ذکر است که تاکنون بیش از 5300 دستگاه از انواع خودروهای سواری در گمرکات کشور نگهداری شده اند و طبق ابلاغیه جدید، می‌بایست هرچه زودتر ترخیص شوند.

 

 

 

 

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا