مکمل بنزین
گوناگونخبر

جالب‌ترین تصادف سال را ببینید؛ برخورد اصل و کپی!!!

در چین، یک تصادف جالب توجه بسیاری را به‌خود جلب کرد. همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید یک نمونه کپی از خودرو رنجروور با نام Landwind X7 با رنگ قرمز در چین در برخورد با یک خودروی مشابه اما اصلی، با همان رنگ قرمز، صحنه جالبی را پدید آورده است. این حادثه که در شهر بزرگ چونگ کینگ رخ داد، راه را برای مدتی مسدود کرد. این بسته شدن راه به‌دلیل توقف خودروها برای مشاهده این صحنه جالب بود. اگرچه به‌نظر می‌رسد این تصادف عمدی نبوده است، اما پلیس، خودرو چینی را مقصر اعلام کرد.

3

ابعاد هر دو خودرو:

رنجروور اووک 5 درب: 4365/1900/1635، فاصله دو محور 2660 و وزن 1850 کیلو گرم

Landwind X7 چینی: 4420/1910/1630، فاصله دو محور 2670 و وزن 1775 کیلو گرم

landwind-crash-china-2-660x470

مشخصات فنی خودروها:

Landwind X7 با موتور ۲.۰ لیتری میتسوبیشی مجهز به توربو شارژر با ۱۹۰ اسب‌بخار قدرت، عرضه شده که قدرت از طریق یک گیربکس ۸ سرعته به چرخ جلو منتقل می‌شود و مصرف سوخت آن ۱۰.۴ لیتر به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت است. در مقابل رنجروور اووک که در چین ساخته شده، از یک موتور ۲.۰ لیتری توربو با ۲۴۰ اسب‌بخار قدرت بهره می‌برد. این قدرت از طریق یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به هر ۴ چرخ منتقل می‌شود و مصرف سوخت این خودرو ۱۰.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر تخمین زده شده است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا