مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسخه جدید هیوندایی ولستر را ببینید!

بی‌‌شک ولستر یکی از خاص‌ترین طراحی‌های هیوندایی محسوب می‌شود که طرفداران زیادی را هم به خود اختصاص داده است. اکنون هیوندایی استرالیا نسخه دوم ولستر ۲۰۱۶ را با جزئیات بیشتر به بازار عرضه کرده که سیستم‌های اپل CarPlay و Google Now نمونه‌ای از این جزئیات بوده‌اند. ولستر مذکور به ‌عنوان یک نمونه کامل حدود ۴۰۰۰ دلار از نسخه پایه گران‌تر بوده اما نسبت به ولسترهای بروزرسانی نشده، ۶۰۰ دلار نیز ارزانتر شده است. اما بهتر است خریداران پس انداز خود را صرف خرید یک ولستر توربو SR کنند که از لحاظ قیمت، مقرون به صرفه تر است. به طور کلی نسل جدید ولسترها در ۴ مدل عرضه شده‌اند که نام آنها به‌ترتیب، ولستر، ولستر پلاس، ولستر توربو SR، ولستر توربو SR پلاس هستند.

2016_hyundai_veloster_sr-turbo_02

در مدل استاندارد ولستر، تجهیزات خوبی قرار داده شده است. از جمله این تجهیزات می‌توان به صندلی برقی راننده، صندلی‌های چرمی، استارت دکمه‌ای با سیستم ورود بدون کلید، سانروف پانوراما، اپل CarPlay و Google Now همچنین آینه های تاشو برقی با گرمکن اشاره کرد. با این حال در ولسترهای پلاس از سیستم ناوبری ماهواره‌ای و پخش سی دی، سیستم صوتی و کنترل تلفن از روی غربیلک فرمان استفاده شده است که مشاهده می‌کنید یک پله تجهیزات مدل پلاس بیشتر شده است.

Veloster-SR-Turbo-Series-II_025

ولستر توربو SR نزدیک به 30,650 دلار قیمت‌گذاری شده است که نمونه پلاس آن از تجهیزات بیشتری برخوردار است. موتور ۱.۶ لیتری توربو دار چهارسیلندر این مدل از ولستر می‌تواند 201 اسب بخار قدرت را در گشتاور ۲۶۵ نیوتن‌متری در اختیار شما قرار دهد که یک قدرت خوب محسوب می‌شود. مدل SR و SR پلاس هم تجهیزات مشابهی مانند ولستر پایه و ولستر پلاس دارند. البته نباید از تجهیزات دیگری مانند شش کیسه هوا، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش، ABS، توزیع نیروی ترمز الکترونیکی، کمک ترمز، چراغ روز اتوماتیک، صفحه نمایش لمسی سرگرمی 7.0 اینچی، بلوتوث و دوربین دید در عقب که در نسخه پایه قرار داده شده به‌راحتی گذشت. هیوندایی برای خودروهای خود از گیربکس شش سرعته دستی و ۷ سرعته اتومات بهره گرفته است که مدل‌های توربو دار با گیربکس اتومات عرضه شده‌اند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا