مکمل بنزین
خبر

ولکس‌واگن در فروش از تویوتا پیشی گرفت

Volks Wagen

شرکت آلمانی «ولکس‌واگن» تبدیل به بزرگ‌ترین تولید کننده ماشین در نیمه اول امسال شد و برای نخستین بار از «تویوتا» پیشی گرفت. «VW» در بین ماه‌های ژانویه و ژوئن ۵.۰۴ میلیون ماشین را به فروش رساند؛ کمی بیشتر از تویوتا با فروش ۵.۰۲ میلییون خودرو!

شرکت ژاپنی تویوتا، سه‌شنبه این هفته اعلام کرد که فروش آن‌ها در مقایسه با سال ۲۰۱۴ یک و نیم درصد افت داشته و رشد آن‌ها در بازارهای درحال ظهور کند شده است. ولکس‌واگن برنامه بلندمدتی برای شکست دادن تویوتا داشت و حالا توانسته‌ سه سال زودتر از برنامه‌ریزیشان برای سال ۲۰۱۸ به این هدف دست یابد. تویوتا نتایج نیمه اول سال را پنجشنبه هفته آینده اعلام خواهد کرد، درحالی که ولکس‌واگن چهارشنبه همین هفته آمارش را برای این بازه زمانی اعلام کرده است.

«استفان برتزل»، سرپرست مرکز مدیریت اتوموتیو آلمان، می‌گوید:

«ولکس‌واگن تاج و تخت را در زمانی سخت ربود. زمانی که اکثر بازارهای بزرگ ماشین درحال سقوط بودند. آن‌ها باید برای اول ماندن، در برابر کاهش خرید در بازارهایی مثل چین مقاومت کنند.»

این شرکت که همچنین صاحب «آئودی» و «پورشه» است، امسال قصد دارد که آمار فروش ۱۰.۱ میلیونی خود را در سال ۲۰۱۴  «کمی» بهبود بخشد. تویوتا در سال گذشته ۱۰.۲۳ میلیون خودرو به فروش رساند، اما امسال انتظار دارد که میزان فروشش کمی با افت همراه باشد.

«جنرال موتورز» عنوان بزرگ‌ترین فروشنده خودرو جهان را برای بیش از ۷۰ سال در دست داشت تا اینکه تویوتا در سال ۲۰۰۸ از آن‌ پیشی گرفت. «GM» در سال ۲۰۱۱ دوباره به رتبه اول رسید، همزمان با موقعی که تولید شرکت ژاپنی به دلیل زمین‌لرزه و سونامی در شمال شرق ژاپن آسیب دیده بود. اما تویوتا سال بعد دوباره به رتبه اول رسید و از آن سال تا به حال در این رتبه باقی مانده است.

در خبر دیگر، «فورد» اعلام کرده که ۳.۲۶ میلیون خودرو را در نیمه اول امسال فروخته است. این کمپانی آمریکایی اعلام کرد که سوددهی شرکت بدون احتساب مالیات ۱۰٪ پیشرفت داشته است و به ۲.۹ میلیارد دلار برای سه ماه منتهی به ۳۰ ژوئن رسیده؛ با درآمدی که حدود ۲ میلیارد دلار بیشتر از میزان انتظار ۳۷.۳ میلیاردی بوده است.

فروش کلی ماشین در آمریکای شمالی از ۵۶،۰۰۰ تا ۸۱۶،۰۰۰ دستگاه خودرو پیشرفت داشته است؛ همان جایی که فورد اکثریت سود ۲.۶ میلیاردیش را بدست آورده.

«مارک فیلدز»، مدیرکل فورد، می‌گوید: «ما سه ماهه دوم سال فوق‌العاده‌ای را داشتیم و نیمه اول ۲۰۱۵ برایمان عالی بود. همچنین امیدوار هستیم که نیمه دوم سال برایمان حتی بهتر از این باشد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا