مکمل بنزین
گوناگونخبر

هیوندای سانتافه 2017 و کسب رتبه عالی ایمنی در تصادف، از موسسه IIHS

مسئله ایمنی در خودروها و تامین امنیت جانی سرنشینان، همواره از مهمترین چالش‌های خودروسازان بوده است. درکنار ارتقاء فنی و پیشرفت‌های چشمگیر در بخش‌های مختلف یک خودروی مدرن و امروزی، توجه به بهبود سیستم ایمنی آن هم بسیار اهمیت دارد. در تازه‌ترین تلاش‌های صورت گرفته در این حوزه، کمپانی کره‌ای هیوندای سعی کرده با تمرکز ویژه بر روی موضوع ایمنی در تصادفات، گام بزرگی را بردارد. این خودروساز از ماه مارس سال جاری میلادی با به کاربردن سیستم‌های بهبود یافته‌تر برروی محصولات آینده خود، به پیشرفت‌های بسیار خوبی مخصوصا در تصادفات از نوع برخورد روبه‌رو با هم پوشانی کم (small overlap) دست یافته است.

2017-hyundai-santa-fe-iihs-2

این مهم باعث شده تا موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) خودروی شاسی‌بلند سانتافه 2017 را در بالاترین رده‌بندی ایمنی، یعنی Top Safety Pick Plus، قرار دهد. در این آزمون، خودرو از گوشه یعنی گلگیر سمت راننده، با یک مانع سخت تصادف می‌کند. کارشناسان این موسسه بعد از انجام آزمون تصادف اینگونه گزارش دادند که لولای ستون پایینی درب راننده حداکثر 10 سانتی‌متر به داخل نفوذ داشته و این درحالیست که کمربند ایمنی و ایربگ‌ها به خوبی حرکت رو به جلوی آدمک را کنترل کردند.

2017-hyundai-santa-fe-iihs-4

این نتیجه بدست آمده در مقایسه با نسل قبلی سانتافه قطعا یک پیشرفت چشمگیر را به نمایش می‌گذارد چراکه با انجام این آزمون برای نسل قبلی، لولای ستون پایینی درب راننده بیش از 25 سانتی‌متر به داخل نفوذ داشت و ستون فرمان هم 12 سانتی‌متر به سمت راست جابه‌جا شده بود. علاوه براین، سر آدمک هم برخورد مشکل داری را با ایربگ جلویی داشت.

2017-hyundai-santa-fe-iihs-3

در آزمون‌های دیگر همچون برخورد از روبه‌رو با همپوشانی متوسط، بررسی استحکام سقف و کناره‌ها و همینطور اندازه‌گیری مقاومت پشتی سر هم سانتافه 2017 نمایش بسیار خوبی را به نمایش گذاشت. درکنار این موارد باید به این موضوع اشاره کنیم که سیستم هوشمند جلوگیری از تصادف که بعنوان یک آپشن انتخابی قابل سفارش دادن است هم تحت بررسی قرار گرفت. نتیجه بدست آمده برای سرعت های 20 و 40 کیلومتر برساعت بسیار عالی ثبت شده است. از دیگر آپشن‌های سفارشی سانتافه 2017 می‌توان به چراغ‌های جلو تطبیقی منحنی با لامپ‌های هالوژن و همینطور هشدار دهنده موانع جلو اشاره کرد که در کسب نمره بالای ایمنی در این آزمون‌ها نقش مهمی را ایفا کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا