مکمل بنزین
گوناگونخبر

آستون مارتین و تولید خودروی سوپر اسپرت با موتور V8 در سال 2022!

هر سال شاهد نوآوری جدیدی از آستون مارتین خواهیم بود.

اندی پالمر مدیرعامل کمپانی آستون مارتین برنامه بلندپروازانه‎ای مبنی بر تولید سالانه خودروهای جدید دارد. همچنین مدتی است شایعاتی مبنی بر قصد وی برای تولید خودروی سوپر اسپرتی با موتور V8 در سال 2022 (خودروی DP-100 گرن توریزمو) شنیده می‎شوند. در این فاصله، همه خودروهای فعلی آستون مارتین جایگزین می‎شوند و چند مدل جدید هم در راه هستند. اگر این برنامه 7 ساله موفقیت‎آمیز باشد، سر این کمپانی را بسیار شلوغ کرده و چنان آینده درخشانی را برای آن رقم می‎زند که ضرر 172 میلیون دلاری آن در سال 2015 را جبران خواهد کرد.

2014-484534-aston-martin-dp-100-vision-gran-turismo1

پالمر طی گفتگویی با نشریه اتوکار اظهار داشت: «تا سال 2022، 7 خودرو تولید خواهیم کرد که همه آن‎ها دارای طول عمر 7 ساله خواهند بود. همچنین، هر سال خودرویی کاملا جدید ارائه خواهیم داد».

خودروی سوپر اسپرت سال 2022 کاملا متفاوت از این 7 مدل خواهد بود، اما طراح ارشد آن مارک ریچمن هنوز هم درحال بررسی طراحی آن است. وی قصد تولید خودرویی با موتور V8، جلوبندی کوتاه و برآمدگی‎های کوتاه را دارد. بنابراین باید منتظر خودرویی کم سرعت‎تر از خودروی AM-RB 001 بعدی باشیم. ظاهرا وی به دنبال خودرویی مشابه مک لارن 650S است.

2014-484536-aston-martin-dp-100-vision-gran-turismo1

با این وجود، به گزارش نشریه اتوکار نخستین اولویت پالمر بروزرسانی سری فعلی آستون مارتین است. نخستین خودروی موجود در این برنامه‎ریزی، DB11 بعدی است که برای جایگزین شدن با DB9 وارد مرحله فروش می‎شود. این کمپانی در سال آینده به ارائه یک مدل وانتاژ جدید در قالب نسخه کوچکتری از DB11 و یک مرسدس بنز با موتور چهار لیتری توربو V8 خواهد پرداخت. بعد از آن، جایگزینی ونکوئیش با یک مدل دو توربو V12 با قدرت 820 اسب بخار صورت می‎گیرد. در سال 2019، خودروی DBX این برند را وارد فاز رقابتی با خودروهای لوکس کراس‎اور می‎کند.

شاید متوجه شده باشید که هیچ اشاره‎ای به مدل آستون مارتین رپید نشد و دلیل آن به گفته نشریه اتوکار، کنار رفتن کامل این خودرو است. با این وجود، خودرویی با همان مشخصات با نام تجاری آستون لاگوندا وارد بازار خواهد شد. این برند لوکس یک مدل محرمانه نیز دارد که احتمالا کراس‎اور دیگری خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا