مکمل بنزین
خبرداخلی

وقتی سیستم خودران تسلا، جان یک انسان را نجات داد!

پس تصادف منجرب به مرگ یکی از خودروهای تسلا که به کمک سیستم Autopilot حرکت می‌کرد؛ موجی از انتقادات به تسلا و خودروهای خودران شکل گرفت. در آن زمان مدیرعامل کمپانی تسلا، ایلان ماسک؛ از قضاوت عادلانه درباره سیستم Autopilot و خودروهای خودران صحبت کرد و خواستار جلوگیری از تبلیغات منفی درباره خودروهای خودران شد. حالا فرصتی فراهم شده است تا کمپانی تسلا، با استناد به یک داستان واقعی، مقداری از هجمه‌های وارده را بکاهد و دوباره نظر افکار عمومی را جلب کند.

 Tesla

داستان مربوط به یک وکیل 37 ساله به نام Joshua Neally می‌شود که در ایالات میسوری امریکا زندگی می‌کند. مدت زمان زیادی نبود که او که یک دستگاه تسلا مدل X را خریداری کرده بود. روزی او سوار برخودروی خود بوده و تلاش داشت تا خود را هرچه سریع‌تر به جشن تولد چهار سالگی دخترش برساند؛ اما ناگهان دردی او را از ناحیه قفسه سینه آزار می‌دهد؛ مثل اینکه که یک قطعه فلزی در آن گیر کرده باشد.

در این هنگام او با همسرش تماس گرفته و تصمیم می‌گیرد که با استفاده از سیستم Autopilot تسلا، خود را به بیمارستان برساند! در واقع او متوجه شده بود که برای تماس گرفتن با مراکز اورژانس و اعزام آمبولانس از طرف آنها بسیار دیر شده است. بنابر این تسلا مدل X مسافتی حدود 20 مایل را می‌پیماید و Neally را به پارکینگ بیمارستان مورد نظر انتقال می‌دهد. پزشکان Neally می‌گویند که او دچار نوعی آمبولی ریوی و انسداد ریه شده بود. رانندگی عادی برای Neally ممکن نبود و شاید اگر او سوار بر یک خودروی معمولی شده بود، موفق به رساندن خود به بیمارستان نمی‌شد.

 Tesla

Neally می‌پذیرد که بهترین کار ممکن در آن لحظه منتظر ماندن برای رسیدن آمبولانس بود و کار خطرناکی کرده است؛ اما او تصیم گرفت که با استفاده از سیستم Autopilot خود را زودتر به بیمارستان برساند. او توصیه می‌کند که مصرف کنندگان خودروهای تسلا، همیشه سیستم Autopilot را غیرفعال کنند؛ زیرا که این سیستم باعث گمراهی مصرف کنندگان شده و هنوز کامل نیست؛ اما یک سیستم بسیار مفید و کار آمد است.

 سیستم Autopilot کمپانی تسلا می‌تواند در بسیاری از موارد مشابه؛ راننده را از مرگ حتمی نجات دهد.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا