مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسخه بعدی بی‌ام‌دبلیو i8 تبدیل به یک هیولای مطلق می‌شود!

بی‌ام‌دبلیو i8 شاید موفق‌ترین پروژه در دنیای خودرو نباشد. البته هیچ کس منکر خلاقیت و ویژگیهای همه جانبه آن نمی‌شود، اما با توجه به فروش 7197 دستگاه از ماه دسامبر 2015، می توان به راحتی بیان کرد که وضعیت بازار برای آن نسبت به حال حاضر در آینده باید بهتر شود. بی‌ام‌دبلیو تمایل دارد به سرعت برای نسل بعدی آن افتخاری بوجود آورد.

BMW-i8-2015-800-56

اگرچه مجله اتوموبیل مدعی شده است نسل دوم i8 از لحاظ عملکرد گام بزرگی نسبت به نسخه فعلی برخواهد داشت. بنابراین اظهار نظر، مدل جدید i8 کوپه 2+2، وحشی‌تر نسبت به مدل فعلی خواهد بود. سیستم هایبرید بنزینی-الکتریکی فعلی در نسل بعد جای خود را به یک سیستم تمام الکتریکی می‌دهد. پیش بینی میشود نسل دوم i8 در سال 2020 عرضه ‌شود. هر سه موتور الکتریکی بصورت ترکیبی حدودا 750 اسب بخار قدرت تولید خواهند کرد.

BMW-i8-2015-800-c3

در صورت تحقق این خبر، بایستی انتظار داشت تا نمایندگی‌های بی‌ام‌دبلیو در طول مدت تقریبی 6 سال آینده، تجهیزات الکتریکی خود را به منظور رفع نگرانی‌های در حال حاضر برای خودروهای سوپر اسپورت، آماده سازی کنند. هم چنین بی‌ام‌دبلیو به سرعت بر روی پیشرفت میزان مسیر طی شده بین هر بار شارژ خودرو تا حدود 300 مایل (480 کیلومتر)، کار می‌کند.

BMW-i8-2015-800-a3

بی‌ام‌دبلیو هم‌چنین برنامه های جالبی برای آینده خودرهای نسل i خود دارد. برای مثال، بنا بر ادعای مجله اتوموبیل، بی‌ام‌دبلیو در حال حاضر بر روی پروژه‌ای به نام iNext در حال کار است. پروژه‌ای که بالاتر از i3 قرار خواهد گرفت و به عنوان ویترین تکنولوژی رانندگی خودکار مورد استفاده خواهد شد.

BMW-i3-2014-800-02

انتظار می‌رود هم زمان با جایگزینی نسل فعلی i8 ، نسل جدید i3 نیز به موفقیت چشم گیری دست یابد؛ موفقیتی که بیشتر از یک خودرو شهری خواهد بود. احتمال میرود این خودرو با حداکثر قدرت 250 اسب بخار خود شانه به شانه هاچ‌بک‌های معاصر خود پیش رود.

امید ایزد پناهی

کارشناس ارشد مهندسی مکانیک ...... "اگر بعد از پارک کردن خودرو به آن نگاه دوباره نمی اندازید، خودروی اشتباهی را مالک هستید!"

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا