مکمل بنزین
گوناگونخبر

رونمایی از هیولای اسپرت و الکتریکی نیسان در سال 2020

کمپانی نیسان با توجه به شرایط موجود بازار و توانایی‌هایی که در خود می‌بیند؛ به خوبی متوجه شده است که اکنون، زمان عرضه یک خودروی اسپرت الکتریکی است! این خودروساز در حال حاضر مشغول بررسی طرح‌ها و ایده‌های موجود، برای عرضه چنین خودرویی در یک دهه آینده بوده و به همین منظور مدیرعامل کمپانی نیسان در اروپا؛ آقای Gareth Dunsmore، در یک سخنرانی از خودروی مفهومی BladeGlider صحبت کرده است. او می‌گوید که نیسان تا سال 2020 یک خودروی اسپرت الکتریکی می‌سازد و شما آن را خواهید دید! دولت‌ها از طرح و ایده ما حمایت خواهند کرد؛ زیرا که تغییرات آب و هوایی موجب می‌شود که آنها قدمی بزرگ در جهت تولید خودروهای الکتریکی بردارند.

nissan-bladeglider

خودروی الکتریکی اسپرت نیسان، به احتمال زیاد چیزی شبیه به طرح مفهومی BladeGlider EV است. این طرح را به نوعی می‌توان حاصل تکامل ZEOD RC و Deltawing دانست که نشان از آن دارد که خودروی اسپرت آینده کمپانی نیسان؛ با دو موتور الکتریکی و انتقال گشتاور به چرخ‌های عقب عرضه می‌شود. خودروی اسپرت نیسان با وجود وزن 2866 پوندی خود، قدرتی معادل 268 اسب‌بخار خواهد داشت و تنها در 5 ثانیه از سکون کامل، به سرعت 100 کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

nissan-bladeglider1

آقای Gareth Dunsmore می‌گوید که طرح و ایده BladeGlider EV  و نمایش آن در فضای مجازی و مجلات باعث جذب علاقه‌مندان به خودروهای برقی و گرفتن بازخوردها و ایده‌هایی جدید و بهتر می‌شود. او می‌گوید که نیسان باید ارزش‌های خود را اثبات کند و شرایط را به گونه‌ای رقم بزند که مردم با هر مقدار بودجه‌ای که در اختیار دارند خودروهای مورد نیاز خود را تهیه کنند.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا